tilbage

Land Rover Forum  

Index
26243: diesel-mangel (08-08-2005 22:17:15)
Martin Phillip #6995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.215.86.86)
Hej Alle!

Efter ilægning af anden motor i min serieIII, 88",diesel, skulle livet jo igen være en drøm, men... Efter nogle få dage hvor alt kørte som det skulle, begyndte den at sætte ud. Først når der skulle sejtrækkes, men som dagene gik blev problemet være og være. Nu kan den ikke køre mere end 500 m. uden at gå i stå.
Jeg har renset vandudskiller, skiftet dieselfilter, blæst alle brændstofslanger rene, luftet alt grundigt ud (den tager ingen falsk luft nogen steder), renset sugerørret i tanken og senest skiftet forpumpen, men lige meget er det hjulpet. Jeg er ved at løbe tør for ideer, så jeg håber at nogen her kan skyde et par forslag i kassen.

MVH Martin Phillip
Index
26249: sv: diesel-mangel (09-08-2005 06:45:36) (svar på 26243)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.97)
Det tyder på, at der er noget, som blokkerer returløbet. Du bør sætte nye returslanger på.
Jeg går ud fra, at du ikke har byttet rundt på suge og retursiden.
Og der kan ligge noget i tanken, som suges til sugerøret og blokkerer. Tag sugeslangen af og stik den ned i en dunk med diesel. Start bilen og hvis den så kører problemfrit, var det skidt i tanken. Tag også returløbet fra og lad det gå ned i en tom dunk. Kommer der ingen eller megen lidt diesel, er returløbet stoppet.
Har du skiftet til en ny forpumpe eller bare en anden brugt ?
Hvordan med filterholderen ? Er den intakt og uden revner ? Der skal minimal luft til for at få en diesel til at dø.

Prøv ovenstående og kom endelig tilbage, der er flere muligheder...
Index
26257: sv: sv: diesel-mangel (09-08-2005 09:04:31) (svar på 26249)
Martin Phillip #6995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.215.86.102)
Hej Paul.

Der er ikke noget der giver problemer i returslangerne. Testen med en frisk dunk diesel er også prøvet uden held. Filterholderen er også hel og tæt. Har trykprøvet med 12 bar luft. Det er godt nok en anden brugt pumpe jeg har sat i, men "den har jo virket hidtil"
Index
26258: sv: sv: sv: diesel-mangel (09-08-2005 09:15:53) (svar på 26257)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.124)
Jeg havde præcist samme problem på vores RR TD, det viste sig at være en dårlig forpumpe. Jeg købte en elektrisk universalpumpe(sugepumpe til montering i motorrummet) ved Midtjydsk, og det løste problemet. Bilen fik desuden nogle ekstra HK pga det lidt forhøjede tryk i indsprøjtningspumpen. Eneste ulempe var prisen på pumpen, 700 kroner...

/tony
Index
26251: sv: diesel-mangel (09-08-2005 07:52:01) (svar på 26243)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.81.137)
Hej Martin.Undersøg om din forpumpe giver tryk nok, det sker de bliver slidt op og så leveres der ikke olie nok til diaelpumpen.
Index
26267: sv: sv: diesel-mangel (09-08-2005 14:00:45) (svar på 26251)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.117)
For nogle år siden havde jeg et meget lignende problem med en mejetærsker med en Mercedesmotor i.
Efter at have prøvet alt muligt, som du også beskriver, endte det alligevel med at vi fandt et nærmest mikroskobisk hul på sugeledningen.
Grunden til at vi fandt det, var alene, at det var i et slidmærke, der ikke så specielt mistænkeligt ud, men alligevel var der et hul <1 mm ø.
Da det blev lukket spillede klaveret perfekt igen.
Index
26272: sv: sv: sv: diesel-mangel (09-08-2005 16:53:09) (svar på 26267)
Martin Phillip #6995, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.215.86.110)
Hej Alle

Problemet er løst. Det var den næsten nye forpumpe der ikke slog til. Tak for hjælpen!!!!!!

Martin