tilbage

Land Rover Forum  

Index
26503: Motor identifikation (18-08-2005 14:30:40)
Lars Huvendick #6910, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.73.206.120)
Hej alle!

Jeg vil gerne spørge om der er nogen, der kan bringe mig lidt klarhed over, forskellen på en 19j og en 2,5D n/a motor og evt. i hvilke biler man finder dem.

Venlig hilsen Lars Huvendick
Index
26511: sv: Motor identifikation (18-08-2005 16:30:42) (svar på 26503)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 147.29.137.98)
En 19J motor er en turbodiesel, 86 hk. som er i 90" og 110" fra 1986 til 1990 hvor der kom 200 TDI i og navnet DEFENDER kom i front. 2,5 N/A (Normally Aspiret) 12J, dvs. sugediesel, 67 hk. lå i 90" og 110" fra 84 og opefter, kunne fåes på bestilling, det engelske forsvar sværvede til dem, soldaterne kunne nemlig ikke køre råddent i dem grundet den svage motorkraft.
Index
26513: sv: sv: Motor identifikation (18-08-2005 19:59:23) (svar på 26511)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.97)
...og desuden er det en meget slidstærk motor , som har en blød motorgang og mange kilometre i sig. Eneste 'ulempe' er de relativ få kræfter, men jeg kører nu troligt til Spanien i min OneTen 2,5 d n/a. Marchhastighed er 95 km/h.
Jeg lurer lidt på et performance topstykke fra Turner, som skulle give ca. 20% mere i ydelse.
En 2,5 n/a er langsommere i optræk og falder lidt tilbage på de lange stigninger i Frankrig og Spanien, men den kan stort set holde trit med lastbilerne.
Hvis jeg har travlt, tager jeg alligevel limousinen - hvis jeg vil rejse, tager jeg min OneTen.
Index
26516: sv: sv: sv: Motor identifikation (19-08-2005 07:56:36) (svar på 26513)
Lars Huvendick #6910, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.73.206.120)
Tak skal I have.

Det var lige noget, jeg kunne bruge, da jeg var af den opfattelse, at en 19j var ældre end en 2,5 N/A.

Hilsen Lars Huvendick