tilbage

Land Rover Forum  

Index
27068: oil press (10-09-2005 16:20:05)
Morten Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.211.41)
når den grønne lampe til oil press altså olie tryk lyser, hvad kan det så skyldes, der er olie nok på, men det der plastik der sidder i selve føleren sidder løst, kan det være det???Andre forslag til hvad det kan være???
Index
27076: sv: oil press (10-09-2005 21:23:10) (svar på 27068)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.99.89)
Giv kabelskoen et klem, så den sidder fast. Fortsætter blinkeriet, kan det skyldes en slit oliepumpe eller, at motoren simpelhen er slidt så meget, at den ikke kan holde olietrykket oppe i tomgang. (Jeg formoder, at den kun lyser i tomgang) Eneste kur er en hovedrep. Som tommelfingerregle holder en 2,25 l diesel rundt regnet 100.000 km før den skal tilses mht. lejer, olieringe m.v.
Desværre oplyser du ikke, hvilken motortype du har problemer med, men foreløbig svarer jeg lidt meget generelt !
Index
27077: sv: sv: oil press (10-09-2005 21:40:37) (svar på 27076)
Morten Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.211.41)
motoren er en 2,3 diesel som kun har gået 25.000km så den er jo nok ikk slidt helt op, men jeg tror det er føleren det er galt med, for det er ikk på noget bestemt tidspunkt den lyser, og den stopper med at lyse lige pludselig, og andre gange blinker den bare, nogen der kender prisen på sådan en føler??? eller har andre forslag???
Index
27079: sv: sv: sv: oil press (10-09-2005 22:19:48) (svar på 27077)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.91.120.78)
Olietryksføleren er en rimelig billig dims. Formentlig under 50 kr.

De fleste olietryksfølere kan rimeligt nemt testes ved at afmontere olietryksføleren (men bibeholde ledningsforbindelse, samt etablere midlertidig stelforbindelse, fx holde imod motorblok) og derefter rette en trykluftsblæsepistol mod selve trykføleren. Hvis olietrykføleren virker vil lufttrykket fra blæsepistolen bevirke at olielampen i instrumentbrættet slukkes. Bilen skal selvfølgelig være slået til tænding imens.

At køre med en defekt olietryksføler er at sammenligne med hassard-spil!

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad
Index
27080: sv: sv: sv: sv: oil press (11-09-2005 11:08:38) (svar på 27079)
Henrik Fasmer #6685, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.0.51)
En rigtig god ide er at montere et olietryks manometer og en olietempratur måler, så har man altid føling med hvad der forgår i motoren.
Som Kim skriver er det "virkelig" hassard og køre med en defekt olietryksføler, med manometeret er du altid sikker på hvad der sker.

88" hilsen Fasmer