tilbage

Land Rover Forum  

Index
27377: RRC Brændstof økonomi (22-09-2005 12:56:13)
Lars & Dorthe Agerbak #7164, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 83.94.164.177)
Godmiddag høytærede forum
Jeg har tænkt mig at udskifte de Stromberg karburatorer, eller hvad det nu er for nogle fætre der som er monteret på en '85 RRC Aut med en enkelt Weber med Edelbrook manifold.
Den skulle efter sigende hæve brændstof økonomien til 9-12 km/l, pris ca 8350 hos Nordkystens 4x4.
Men indtil jeg har fået talt med bank osv er jeg meget interesseret i foreslag til hvordan man evt. kan optimere
brændstof udnyttelsen på benzin monsteret. Alle foreslag er meget velkomne. Giver det feks noget at sifte fra aut til manuel osv.


Mvlrh Lars
Index
27383: sv: RRC Brændstof økonomi (22-09-2005 18:48:46) (svar på 27377)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Lars

Med fare for at underminere din tiltro til dine normale kilder til oplysninger om RRC og måske også til sælgerens lovprisninger, så må jeg desværre skuffe dig.
Jeg har monteret et tilsvarende sæt med 4-portet edelbrook og tilhørende manifold og det forbedrede ganske rigtig min økonomi ganske betragtelig, men det var fra 6 km/l til 7,5 km/l for en med manuel gear. Det svarer faktisk til en forbedring på 25% som må siges at være absolut tilfredsstillende.
Jeg tror ikke du på nogen mulig måde vil kumme opnå noget der bare ligner 9-12 km/l for en V8. Så skal du tænke i Diesel, og selv der bliver det svært i en RRC med automatgear.

Mvh. Benny #2711
Index
27384: sv: sv: RRC Brændstof økonomi (22-09-2005 19:21:31) (svar på 27383)
Michael Cosworth (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.93.169)
Hej Lars,

Jeg går ud fra at en RRC er en Range Rover - men hvad står c'et for (Classic)?
Jeg har i gennem de sidste 15 år ejet ca. 20 RR (nogle af dem i USA hvor benzin priserne var lidt mere overkommelige. Jeg vil give Benny ret i at 9-12 km/l ikke er muligt med mindre du kører ned af bakke og samtidig tror på julemanden:) Det bedste jeg nogensinde har opnået i en RR(3.9) er 9 km/l og det var ikke spor sjovt. Normalt i en aut. 6-7 km/l.
Min mening (hvad den så end er værd) er at der egentlig kun er en diesel conversion der er noget værd (og samtidigt til at betale) og det er en GMC 6.5l V8. Jeg har ejet en tidligere. Jeg har pt en RR med en Nissan 6 cyl. 3.3l turbo diesel men kan ikke anbefale denne da den bliver for tung i forenden.
Index
27422: sv: sv: sv: RRC Brændstof økonomi (23-09-2005 11:09:10) (svar på 27384)
Lars & Dorthe Agerbak #7164, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 83.94.164.177)
Hej begge to


Mange tak for jeres svar og det får mig til liiige at tænke en ekstra gang.



Mvlrh Lars
Index
27522: sv: RRC Brændstof økonomi (27-09-2005 10:09:12) (svar på 27377)
Brian Skindersø 4255 n.sj. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.183.202)
Jeg har selv en RR-87 med man. gear. den gik 7-9 km/l. da jeg fik den "gode" ide at skifte til Weber 500, nu kører den kun 5-7 km/l. Lyden er blevet bedre, men jeg synes topfarten var højere før. Konklusion: Behold de orginale kabs med mindre de er helt slidt op.
PS! Selv med offroad fjedersæt til svømmeren, kan Weberen ikke lide at køre op af bakke.

Mvh
Brian
Index
27542: sv: sv: RRC Brændstof økonomi (27-09-2005 18:59:30) (svar på 27522)
Lars & Dorthe Agerbak #7164, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 83.94.164.146)
Hej Brian

Tak for dit svar, jeg bliver mere og mere betænkelig ved at skifte til weber men det lyder som om det er en ide at få en manuel gearkasse på istedet for.

Mvlrh Lars nsj
Index
27642: sv: sv: sv: RRC Brændstof økonomi (29-09-2005 11:55:17) (svar på 27542)
Brian Skindersø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.183.202)
Hej Lars.
Inden du skifter, må jeg hellere pointere, at de 9km/l blev opnået på en tur til Nordkap, hvor de norske hastighedsbegrænsninger stort set blev overholdt.
Gennemsnit for hele turen blev, så hut jeg hvisker 8.4 km/l.
Normalt med de danske korte ture - uden terræn-kørsel var omkring 7.5 km/l