tilbage

Land Rover Forum  

Index
27661: Død TD5ér (29-09-2005 19:26:54)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Fruen var på vej hjem fra arbejde og efter 12 km kørsel breder der sig en lettere brændt lugt henad måske noget elektrisk. Det har sådan en karakteristisk lugt og fruen mente at det godt kunne være sådan en lugt.
Hun standser vognen, slukker motoren, går en tur rundt om bilen, sætter sig ind og prøver at starte. Alle knapper lyser i den rigtige rækkefølge, men starte vil den ikke.
Jeg har tjekket samtlige sikringer, byttet tilgængelige relæer med dem i min TD5ér, ja, endog styreboksen har jeg prøvet at ombytte - uden resultat.
Er der nogen her på forum der har et bud?
Kan det være bundstykket i tændingslåsen?

Jens - nu med immobil frue.
Index
27662: sv: Død TD5ér (29-09-2005 19:41:19) (svar på 27661)
Geert Colding #5317, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.179.155)
Bundstykket til tændingslåsen i min TD5'er døde efter ca. 0.5 år. Symptomerne lige før døden var, at diverse knapper blinkede i tide og utide. Og efter et par dage ville den absolut ikke starte. Jeg ville prøve med bundstykket, der åbenbart ikke er sårligt holdbare.
Index
27670: sv: sv: Død TD5ér (29-09-2005 21:30:17) (svar på 27662)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Kan den brændte lugt skyldes en kortslutning eller lign fra bundstykket i tændingslåsen?

Jens
Index
27671: sv: sv: sv: Død TD5ér (29-09-2005 21:39:47) (svar på 27670)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.79)
Det kan det meget vel. Men husk, hvis der fortsat skulle være garanti på bilen, at få skaden udbedret hos leverandøren.
Index
27675: sv: Død TD5ér (30-09-2005 08:23:06) (svar på 27661)
Henrik Grove #6430, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 194.182.147.99)
Hej
Må man spørge om årgang på de biler med ikke holdbart bundstykke? Lad os endelig høre hvad fejlen var, når du har fået løst problemet.
Venlig hilsen
Henrik Grove
Index
27678: sv: sv: Død TD5ér (30-09-2005 08:53:57) (svar på 27675)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.210)
Årgang på de biler med ikke holdbart bundstykke?

Min Defender 300 TDI 1995 har brændt tændings-bundstykket af to gange

Nu har jeg installeret to kontakter, een tænd for strømmen og een starter der virker helt fint

Mvh Jørn
Index
27690: sv: sv: sv: Død TD5ér (30-09-2005 13:20:18) (svar på 27678)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Tak for interessen. Det var bundstykket der var brændt af. Den lokale reservedelspusher i Svendborg havde et liggende, fantastisk - kan være han kender Lucas.
Det er vist nok en typisk fejl. da vi var i Marocco sidste år fik vi en stor kasse reservedele med fra Glad, deriblandt et bundstykke til tændingslåsen.

Jens - Nu med mobil frue igen.
Index
27691: sv: sv: sv: sv: Død TD5ér (30-09-2005 13:21:25) (svar på 27690)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Til Henning Grove. Bilen er fra 01.

Jens
Index
27692: sv: sv: sv: sv: sv: Død TD5ér (30-09-2005 13:22:17) (svar på 27691)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Du fik lige et nyt fornavn - det må du undskylde Henrik

Jens
Index
27693: sv: Død TD5ér (30-09-2005 13:27:53) (svar på 27661)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.210)
Og JA, det er en kendt fejl

Glad gav på et tidspunkt udtryk for at de troede problemet var løst, men jeg tvivler
Index
27703: sv: sv: Død TD5ér (30-09-2005 19:31:44) (svar på 27693)
Kirsten & Allan Larsen #5339, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.162.102.196)
Selv har vi brændt to bundstykker af i tændingslåsen
på en 110 årgang 2000. årsagen er formentlig at man henter styrestrøm til alt muligt forskelligt,projektøre, radio
elovergear med mere, se det juletræ af stikben der bare er møget på i bundstykket, det problem kan løses ved montering af styrerelæ der selvfølgelig så skal styres fra bundstykket. Der er således formentlig tale om fejlmontage fra værkstedet/forhandleren der har monteret dette udstyr.
mange hilsner
Allan Larsen
Index
27710: sv: sv: sv: Død TD5ér (30-09-2005 21:46:28) (svar på 27703)
Jens H. Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.60.131)
Godt nok er vores bil pyntet som et amerikansk juletræ, men alt el er kørt uden om bundstykket og er koblet direkte til batteriet via sikringer, relæer etc.
Min gamle Slll fra 79, der kun havde 40 kg på klokken måtte også lide den tort at få et nyt bundstykke.
Når man nu ved at det kan gå i stykker, så bør man jo altid have et ekstra liggende. Således kommer man ikke ud i problemer større end en simpel udskiftning, og derfor er der ikke nogen grund til at ændre på bundstykket. Nogen kalder det engelsk logik.

Jens - nu med kone med nyt bundstykke
Index
30280: sv: Død TD5ér (27-12-2005 13:12:57) (svar på 27661)
Casper Wilken #5664, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.139.196)
Hej. Jeg kan genkende problemet fra min "gamle" 90" TD5 fra 1999. Jeg fik at vide at det er en svaghed man skal være opmærksom på. Jeg fik skiftet bundstykket, men ikke på garantien, samt div ledninger der var smeltet, Pris 5000. Så hellere få det skiftet inde det går galt!!