tilbage

Land Rover Forum  

Index
28323: Oasen. (23-10-2005 20:39:00)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Igennem et årstid, har udgivelsen af Oasen været uregelmæssig.

Hvorfor er det så vigtigt, at Oasen udkommer til tiden?

Med venlig hilsen
Index
28325: sv: Oasen. (23-10-2005 20:48:45) (svar på 28323)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.79)
Inden Store Claus slår til med den store hammer, vil jeg - uden at det under nogen omstændigheder skal opfattes som kritik af vor redaktør Morten Dam samt andre i Oasens redaktion - påpege, at bladet er talerøret mellem ledelsen og medlemmerne. Det formidler viden om de planlagte arrangementer m.v.
Da ikke alle medlemmer har adgang til internettet, er de anvist på, at bruge Oasen som informationskilde.
Mange regioner indrykker deres arrangementer ret sent, hvorfor tilslutning er lav pga Oasen ikke kommer til en fast udgivelsesdato.
Så går der surhed i systemet og der bliver råbt og kritiseret.
Morten Dam er selv ked af, ikke at kunne levere bladet til fast tidspunkt: men han har et meget hårdt og tidskrævende job ( han arbejder for meget ) og der findes ikke nogen brugbar løsning på problemet lige nu.
Vi råder nemlig pt ikke over nogen person, som kan forene de kvaliteter som Morten har i een og samme person.
Index
28328: sv: sv: Oasen. (23-10-2005 21:12:36) (svar på 28325)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Paul.

"store Claus" skal være så velkommen til at forsøge sig med såvel for- som klaphammer; det ændrer ikke relevansen af mit spørgsmål.

Du skriver, at Oasen er "talerøret mellem ledelsen og medlemmerne", samt at bladet "formidler viden om planlagte arrangementer m.v.".

Hvorfor er afstanden mellem ledelse og medlemmer så stor, at Oasens beredskab er så vigtig, og hvorfor er det så vigtigt at "formidle viden" om aktiviteter der kun tilsluttes af et fåtal af medlemmer??

Man kunne endda spørge, hvilken relevans har DL-RK som institution?

Med venlig hilsen



Index
28330: sv: sv: sv: Oasen. (23-10-2005 21:49:28) (svar på 28328)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.86)
OASEN er nu engang det kit der binder DLRK sammen og er ikke mindst det der bekræfter medlemskabet for de ikke aktive. Dersom OASEN fortsat kommer uregelmæssigt kan jeg frygte at mange vil tage deres medlemskab op til overvejelse når de modtager girokortet. Jeg håber og beder til at der kommer en løsning på halvvejsmødet.
Index
28333: sv: sv: sv: Oasen. (23-10-2005 22:17:51) (svar på 28328)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.79)
DL-RK har som institution den relevans, at den samler mennesker med interesse for Land-Rovers, ligesom alle andre klubber og foreninger med et hobbyrelateret formål.

Oasen kan også forstås som en tilbudsavis, hvor ledelsen tilbyder aktivteter for alle medlemmer, som så er frit stillet i at deltage i de udbudte arrangementer.

Hvis det forholder sig, som du antyder, at afstanden mellem ledelse og medlemmer er så stor, at Oasen skal bruges til at overvinde afstanden, opfylder bladet en vigtig funktion.

At kun et fåtal møde op til arrangementer - statistisk set deltager der rundt regnet ikke flere end 2,7% af medlemmerne i en klub med trendsetteridentitet i de tilbudte aktiviteter - har intet med afstand mellem ledelse (udbyderen) og medlemmerne at gøre.

ALLE i klubben kan frit deltage og ytre ønsker mht. specielle arrangementer.

Oasen er samtidig klubbens ansigt udadtil. Bladet er med til at understrege, at klubben er et seriøst foretagende. Jeg har fornemmelsen, at DL-RK anses for værende sober og tages alvorlig i bl.a. Friluftsrådet, hvor klubben er medlem.

Med venlige aftenhilsner
Index
28331: sv: sv: Oasen. (23-10-2005 22:09:24) (svar på 28325)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.34.14)
D´herrer Sehstedt og Larsen
Jeg "slår" ikke nogen med hamre, og undrer mig måske en smule...men kun en smule.. over at jeg er blandet ind i det her.
Er det mit spørgsmål i forgangne uge om nogen havde fået oktober oasen der er baggrund?

Mit spørgsmål var vel ikke så mærkeligt alt den stund at det blev stillet ca. 3 uger efter forventet modtagelse af ovennævnte publikation.

Jeg havde måske håbet på at redaktøren / redaktionsudvalget havde reageret med en forklaring på forsinkelsen eller et bud på hvornår palmeavisen havde været igennem Antonsens valser (trykkeren).

Iøvrigt er jeg temmelig sikker på at emnet vil blive debateret grundigt melem regionslederne, hovedbestyrelsen og udvalgsrepræsentanterne på det tilstundende halvvejsmøde i klubben.



mlrh
Claus
Index
28394: sv: Oasen. (25-10-2005 12:34:12) (svar på 28323)
Andreas Bekker #1034, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.196.247.243)
Det kan jo nogle gange undre en, hvilken verden medpatienterne her i cyberspace lever i. Nogle gange skulle man tro, at alt foregår i cyberspace. Oasen er sku da ”det” vigtigt talerør vi overhoved har, det er det medie som bliver mest læst, stadigvæk! - Ja hvis altså det udkommer.
Og jeg må formode at der sidder en masse regionsledere rundt om, som er frustreret over at der ikke er en fast udgivelsestidspunkt. For hvordan pokker skal de tilrettelægge deres arrangementer. Vel dukker der ikke altid så mange op til div. Arrangementer, men det er sku da endnu mindre chancer for at der ikke gør når det er så ustabil som det er lige i øjeblikket. Men derudover er det jo også den store skare af passive medlemmer. For dem tror jeg stadig at Oasen er deres kontakt til klubben, og sådan skal det da være.
Jeg ved hvad det vil sige at lave bladet, og hvad tid det tager, så man må jo gøre et valg, når man sidder i det som vores redaktør gør lige nu. Levevejen kommer i første omgang, så længe at det er af frivillighedens vej, at palmebladet skal udgives. Spørgsmålet er om klubben kan leve med det? Jo jeg tror også at der bliver noget at snakke om på den kommende halvvejsmøde.