tilbage

Land Rover Forum  

Index
28370: Bremseproblemer 88" (24-10-2005 19:31:55)
Jens Sauer #7102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.161.157)
Jeg har problemer med at få mine bremser til at virke.Jeg har skiftet hjulcylindre på forhjulene, den er monteret med bremser til en 109" dvs 2 hjulcylindre på hvert hjul.Den bremser ikke på venstre forhjul,og pedalen kan trykkes langt ned og kan pumpes ( den er udluftet)Jeg har mistanke til den ventil der skal der skal træde i kraft ved lækage på en kreds.Hvad kan jeg prøve med ventilen for at se om den virker?Hvis den er aktiveret hvordan sættes den i normal stilling.Jeg kom i tanke om at i forbindelse med udluftningen af bremserne blev den ene beholder i bremsevæskebeholderen næsten tømt.Hvordan vil luft i hovedcylinderen udarte sig?
Index
28371: sv: Bremseproblemer 88" (24-10-2005 19:40:02) (svar på 28370)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Jeg tror at du skal udlufte igen. Og igen.
Index
28372: sv: sv: Bremseproblemer 88" (24-10-2005 20:08:34) (svar på 28371)
Claus Borop (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.211)
Køb en billig bremseudlufter hos T- Hansen.
Sæt trykluft på og starks er den klaret.
Index
28387: sv: Bremseproblemer 88" (25-10-2005 09:30:11) (svar på 28370)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.28.147.12)
Hej Jens

Det kan hænde at du ud over udluftningen og skal justere bremserne efter du har udluftet.

God fornøjelse med arbejdet.
Martin ;-)
Index
28388: sv: Bremseproblemer 88" (25-10-2005 09:50:33) (svar på 28370)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Jens.

Hvis der er "luft i hovedcylinderen", vil denne presses med ned i bremsesystemet.

Differential-"ventilen" kan du kontrollere ved at skrue kontakten, der sidder i midten, ud og se om stangen hvor o-ringene er monteret, er i center.

Du skal starte forfra.

1. Du skal bruge 3 personer (1 pumper, 1 påfylder og 1 udlufter) og 3 øl.

2. Start med det fjerneste hjul, løsn udluftningsskruen og "pumperen" pumper så med rolige "pump" indtil du (udlufteren) ikke ser luftbobler i udluftningsslangen mere. Stram så (forsigtigt) skruen igen.

3. "Påfylderen" holder øje med væskestanden og efterfylder løbende.

4. Fortsæt med de 3 sidste (forudsat at der 4!) hjul, på den måde at du ender med det hjul som er nærmest hovedcylinderen.

5. Med 99% sikkerhed er der tryk på nu, så tiden er nu kommet til de 3 øl:-)

(PS. Det koster lidt forskellig væske!, men det virker)..

Mvh.
Verner DL-RK 451 og
www.serie3.109-serie3.dk
Index
28389: sv: Bremseproblemer 88" (25-10-2005 10:29:00) (svar på 28370)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.104.164)
Er bilen født med 109" bremser eller er det ombygget ?.
Hvis det er ombygget fra alm 88" bremser, er hovedcylinderen en anden.

Claus
Index
28420: sv: sv: Bremseproblemer 88" (25-10-2005 19:22:39) (svar på 28389)
Jens Sauer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.161.157)
Hej Claus
Det ved du nok bedere end mig.Jeg har købt bilen af en der hedder Rune som bor i Københavnstrup,jeg mener at du har været chefmekaniker for ham.Jeg har en regning fra Vogters Land-rover værksted fra 2001 hvor det fremgår at der bla. er skiftet hovedcylinder, bare ikke hvilken type det er.

Jens

Index
28422: sv: sv: sv: Bremseproblemer 88" (25-10-2005 21:11:29) (svar på 28420)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.104.164)
Har fundet fakturaen.. det er den rigtige der er monteret (90/577520) så den frjl er dermed udelukket!

Claus