Hvis de ikke siger direkte at det er forbudt..-
må det vel mindst være delvist lovligt ?
"jeg fik det svar at DE MENER, at jeg skal have papir/attest fra "Land rover".
Der er dog regler for hvor tæt på fjedresæderne i rammen, at man må bobbe, målt fra rearcrossmember. ( Det ved vores alles Paul sikkert, chears old chap )
Jeg kan ikke lige huske den præcise afstand.
Hvis afkortelsen er lavet rigtigt bliver rammen kun stærkere, da der bliver kortere mellem tværvangerne.
Rammen på en RR er ikke så meget anderledes fra en one ten. Så jeg kan godt vis billeder, tegne og fortælle eventyret om "Long John" der blev til "John BoB".
Der er en del ting der er helt fantastisk ved denne operation:
Vægt fordeling for en hel ny betydning for køreegnskaberne fordi der er ingen vægt bag bagakselen.
Med de to brandstof skabe jeg har lavet foran baghjulene til hver 2x20L diesel og 80L´s tank bag varerums adskillesen, er der lige vægt i bilen som aldrig før.
Letvægts tag og indvendig bur vejer det halve af det oprindelige, dette halvere også vægtmomentet ved hurtig kurve kørsel dvs. meget mindre krængning.
Det tog tre mand ca to dage (2x10t).
Resten af bastarten har kostet gemmemsnitlig 15t ugenligt over de sidste 2 år(dette er kun modifikationerne..)
En ting er helt sikkert- ,gør dette ved din bil og den bliver aldrig den samme igen!
Håber JB og jeg har bidraget til emnet.
God weekend og god fornøjelse.