tilbage

Land Rover Forum  

Index
29163: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 14:12:25)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Har lige snakket lidt med en gut i UK som har en laber muddermaskine til salg - er der nogen som kan sige om det vil skabe store problemer at få indregistreret en Disco skal på et RR chassis - den er indregistreret i UK som en RR ?

Pft
Michael
88" 1981 SIII Exmili
109" 1968 SIIa STW
Index
29164: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 14:54:46) (svar på 29163)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.123)
Hvis den hedder Range Rover på den britiske attest, er det en Range Rover selvom der sidder et andet karosseri på. Om den går, tør jeg ikke sige, men jeg tror det næppe. Vi havde dog selv en Setra Kässbohrer-bus, som iflg. Centralregisteret var en Mercedes...
Index
29165: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 15:00:23) (svar på 29163)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Michael

Det skaber ikke de store problemer da RR, lige som de fleste andre Land-Rover produkter har rammechassis.
Mikael Friis som også er flittig skribent her i forum er ved at få plader på en RR med Morris Minor karosse. Han kan helt sikkert fortælle mere om den lille ting ;-)

med RR hilsen
Claus
Index
29167: sv: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 15:28:33) (svar på 29165)
Tine Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.80.154)

En RR med Morris 10hundrede karosse! det kræver et billede i forum.
Og jo, det kunne også være meget interessant at få hele historien evt. som artikel i palmebladet?
Har selv overvejet en Volvo 245 på en 109" ramme.

MVH
Kenneth Poulsen


Index
29168: sv: sv: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 15:44:06) (svar på 29167)
Jan Baunehøj Andersen #6070, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.183.79.6)
Det skal kunne lade sig gøre ! Der findes en ældre mand i Søndersø på Fyn som har bygget adskellige klassiske biler op over ramme+motor m.v. af en 2CV. Nogle af resultaterne blev vist i et tv-program og der var med garanti intet af den originale karosse tilbage - alt var håndbygget. Hvordan han har fået godkendt befæstigelse af sikkerhedsseler m.v. skal jeg ikke kunne sige men det sandsynliggør at en Disco-karosse må kunne godkendes.

Hilsen Jan, #6070
Index
29169: sv: sv: sv: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 16:09:42) (svar på 29168)
Martin Sørensen #5681, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.125.111)
Jeg er selv ved at prøve og få godkendt en suzuki ramme med enten en rørkaros, eller med glasfiber karos. Begge karosser er godkendt i england, men den går indtil videre ikke i DK. Har dog sendt et brev for jeg beder om et mere uddybende svar en "Kan ikke godkendes i Danmark". Hvis "doner" bilen er fra efter 1977, skal den crashtestes. Alle de VW buggys og andre biler bygget på bla. 2cv er alle fra før 77.

Den med at hvis en bil er godkendt i EU, gælder det i hele EU, holder desværre heller ikke vand. Det er kun gældende hvis biler er identisk med dennes EU godkendelse.

England og sverige har MEGET lemplige regler ang. ombygning af biler. Det er besluttet fra regeringens side i disse lande, at de unge hellere skal bygge biler, istedet for at lave ballade. Derfor er der mange sjove biler i netop England og Sverige.
Index
29170: sv: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 16:33:51) (svar på 29165)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Tak for alle input'ene - det lyder jo ikke som om det skulle være helt umuligt.

hmm Morris Minor - nu har jeg jo haft en gammel Porsche 356 stående - gad vide om den ville se fed ud med Mach5 fælge og 35" Simex ..... (her kunne man så godt have lyst til at indsætte en af de forbudte)

Mvh
Michael
Index
29171: sv: sv: sv: Disco skal på RR chassis (16-11-2005 17:14:56) (svar på 29170)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hmmm... hr. Kjøller, jeg ved godt, at jeg har indviet enkelte i mit projekt, men jeg havde egentlig ingen planer om at løfte sløret for min Morris Minor V8 4x4 i en større kreds, før bilen var klar til den store offentlige præsentation i overværelse af hele den internationale motorpresse, BBC's Top Gear, Prins Joachim og andre notabiliteter.

Men da låget nu er af bøtten, skal jeg hermed præsentere dyret i dets nuværende form, hvor karossen er på vej til maler, og der derefter kun mangler et par tusinde timers arbejde med ruder, interiør, el-system osv.

Chassiset er fra en engelsk RRC årg. 1972, motor/gearkasse/aksler er fra en tysk RRC årg 1988, og karossen er fra en dansk Morris Minor årg. 1962.

Mht. det juridiske deler jeg gerne de meldinger, jeg har fået fra relevante myndigheder, men hav tålmodighed, da jeg pt. er lidt rigeligt hængt op i arbejde og andre forstyrrende elementer.

Mvh
Mikael