tilbage

Land Rover Forum  

Index
29211: Sankey trailer. (17-11-2005 19:57:03)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej.
Jeg skal have sammenkoblet min LARO og Sankey trailer - altså på papiret! Synshallen ved ikke om køretøjerne skal synes hver for sig i samme ombæring. Bilen er synet for 3 mdr siden, og traileren for ca et år siden. Synsmanden snakkede også om en "sammenkoblingsattest". Hvad er det og hvor finder men såden een? Det må være til NATO trækket.
Hvad med en typegodkendelse på traileren. Er der nogen der har såden een?
Gode råd modtages til fremstillingsproceduren. Både bil og trailer er indregistreret i mit navn.
Vh. Ole, 3338
Index
29215: sv: Sankey trailer. (17-11-2005 20:34:11) (svar på 29211)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.34)
En 'sammenkoblingsattest' kender jeg under betegnelsen 'koblingsattest' og tror, det er det samme. Den bruges til at godkende een bestemt trailer til eet bestemt køretøj. Dvs, at traileren kun må trækkes af dette bestemte køretøj og ikke udlånes til andre.
Begge dele skal synes samtidig for at kunne identificere dem. Det burde synsmanden vide alt om.
Om der findes en tpegodkendelse på en Sanky, ved jeg ikke, men hvis den skal køre med NATO-krog, bør der laves en godkendelseserklæringen på den. Det er en godkendelse kun beregnet på din trailer.
Der er dog intet til hinder for, at du kan låne een fra en anden Sankey-trailer, så synsmanden kan se oplysningerne.

Det er Færdselsstyrelsen, som udsteder godkendelseserklæringerne.

NATO-krog kan ikke godkendes i synsfri kombination.

Siden privatiseringen af bilsynet er der kommet nogle andre arbejdsrutiner om området, men en snak med FST er nok ikke helt af vejen - de er altid meget hjælpsomme om end ikke lige logiske...
Index
29216: sv: sv: Sankey trailer. (17-11-2005 20:56:15) (svar på 29215)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.34)
Skal vist lige tilføje, at trækket skal 'synes i fast kombination'. Sådan hed det i gamle dage !
Index
29219: sv: Sankey trailer. (17-11-2005 21:57:55) (svar på 29211)
Karsten Bøgvad #5867 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.210.12)
Hej Ole
Da jeg var til syn med min Dan st350 trailer skrev jeg sammen synsmanden en masse fine papire, så min trailer blev koblet på min oneten´s nye reg. attest.
Resultatet blev dog at dem der har efterbehandlet dokumenterne har lavet alt om?! Så jeg køre nu rundt med både de midlertidige og de nye reg. attester indtil jeg en dag gider og lave vrøvl om det.
Min Dan trialer er nu både synsfri træk og vejer 50kg mindre end på typegodkendelsen m.m.
Min skal derfor ikke til syn samlet hvis nogen af delene nogensinde skal til syn igen?
Min oneten blev reg.synet 19/10-03 og første reg.dato 17/03-85, det gør jeg først skal til syn igen 17/03-07!!
(siger de ved færselsstyrelsen, OG jeg siger dem ikke imod))!
Jeg har ikke rigtig hjulpet dig med Paul har ret ,tal med færselsstyrelsen om din situation.

god fordøjelse

K