tilbage

Land Rover Forum  

Index
29362: ARB Air-locker for RRC (22-11-2005 19:20:44)
Finn Herreborg #6314, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.203.214.231)
Hej,
Jeg skal til at bestille Air-locker til min RRC, er der nogle der har en nem måde at finde ud af om akslerne på en RRC er med 10 eller 24 stråler. Jeg er klar over at man kan åbne til narvet men tænkte om man evt. kunne få svaret via stelnummeret eller en anden let måde.

Venligst

Finn Herreborg
Index
29406: sv: ARB Air-locker for RRC (23-11-2005 16:22:29) (svar på 29362)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.32.30)
Hvis du bestiller hos Sjelle, er jeg sikker på, at de kan fortælle dig det enten udfra årgang eller fra stelnummer.
Index
29412: sv: sv: ARB Air-locker for RRC (23-11-2005 19:20:24) (svar på 29406)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.193)
Du skriver en RRC,! men uanset ville jeg, efter egen gode erfaringer anbefale på det kraftigste at du overlader det job til Bertelsen! Nettop fordi at de er omhyggelig med udmåling af tolerancer, og uskifter lejer, & shims osv, ved den mindste afvigelse, så garantere det for en problemfri funktion af Air-Lockers.Når hele trækket bliver således "nullstillet" så bliver alt "tilkørt til hinanden" & problemer med at diverse dele, står af under belastning, opstår bare ikke. Det er én ting ar gøre det når man har alt på lager,& kan bare hent på hyllerne. Selvom man har det nødvendig "know-how" kan det være besværlige at foretage operationen selv, og at skulle afbryde arbejdet (&undvære sin bil) mens man venter på lejer, shims, & diverse, måske enda i flere omgang. Jeg & mange andre kender diverse (sand) skræk-historier. Jeg er ihvertfald lykkelige for at Bertelsen monteret min! De har simpelthen fungeret perfekt, under alle forhold!
Index
29414: sv: ARB Air-locker for RRC (23-11-2005 19:32:07) (svar på 29362)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Finn

For en RRC skiller det på et tidspunkt midt i 1990, men du kan ikke regne med at du lige kan se det på stilnummeret hvis den er fra 90.
Der er meget lettere lige at afmontere et baghjul, fjerne de 5 bolte til bagakslen og så se efter.
Jeg kan iøvrigt kun tilslutte mig de øvrige indlæg, og anbefale dig at få ARB´en monteret i dit diff hos nogen der ved noget om det. Derefter kan du sagtens selv montere det færdige diff. på bilen sammen med kompressor, luftslanger, kontakter og ledningsnet.
Eller sagt på en anden måde: Hvis du synes det er for besværligt at afmontere en aksel for at kunne bestille en ARB med det rigtige antal stråler, så skal du nok ikke overveje selv at begynde med at montere en.

Mvh Benny #2711