tilbage

Land Rover Forum  

Index
29586: Skift af tændingslåsbundstykke på TD5 (30-11-2005 17:16:49)
Nikolaj Buch Jacobsen #6157, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.167.86.104)

Vores dejlige TD5 90" fra 2000 vil ikke starte. Heller ikke efter at have truet den med startkabler, slagværktøjer af forskellige kalibre eller sågar med løfter om at ringe til Falck! Den står bare der og siger pænt "klik" når nøglen drejes. Så efter samråd med forskellige "lærde" bla. Bertelsen har vi besluttet os for, at prøve med udskiftning af bundstykket på tændingslåsen. Ny stump skulle komme med posten i morgen. Er der nogen som har opskriften på sådan en omgang?

Mange LR hilsner og forhåbentligt snart ude og trille igen.

Chriss og Nikolaj
Index
29616: sv: Skift af tændingslåsbundstykke på TD5 (01-12-2005 08:23:17) (svar på 29586)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.210)
Hvis din dyt minder om en 300TDI så har jeg da prøvet det et par gange

Mine bundstykker holdt ca. 2 år, så jeg gider ikke mere
Nu har jeg monteret en 220v kontakt til at tænde for strømmen, og en anden fjeder-belastet kontakt (den skal kunne tåle noget) til at starte
Bundstykket sidder med tre meget små umbarko (staves det sådan) skruger og der er ikke plads til mere end 1½ finger der inde

Og så kan man jo sætte de to kontakter lidt gemt af vejen
Mvh Jørn
Index
29637: sv: Skift af tændingslåsbundstykke på TD5 (01-12-2005 10:48:28) (svar på 29586)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.194.73)
På min 300TDI sad der kun to skruer og det var krydskærv.
Nu håber jeg at du har købt et kvalitets bundstykke. Jeg har lige prøvet at få et nyt fra Britpart hvor der var to fejl på.
Det viste sig på følgende måde: Lyset virkede ikke, og da jeg kørte med et "renoveret" (læs repareret) bundstykke faldt mistanken straks der. Efter at have skiftet det, var fejlen der stadig. Så fandt jeg ud af at det var lyskontakten, og derfor blev den renoveret (læs repareret). Lyset fejlede nu på en ny måde og det viste sig at være det nye bundstykke der ikke virkede. Efter at have skiftet tilbage til det gamle bundstykke, virkede det hele. Den anden fejl på Britpart bundstykket var, at det havde meget svært ved at blive stående på "tændt", hvilket gjorde at bilen gik gik ud, hvis man kørte over et bump.

Jakob Edelvold.
Nu med to velfungerende renoverede kontakter.
Nogen gange kan godt betale sig at reparere i stedet for at bytte til nyt.