tilbage

Land Rover Forum  

Index
29568: Kanon oplevelse ! (29-11-2005 21:54:30)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.116.101)
Efter en tur til Holland efter en SUPER flot Range Rover 1989 300 Tdi STC. til 3.900 euro ( synet d.d. uden anmærkninger, uden vi lavet noget ved den, bortset fra at rense stelnummeret). Sjov "lille biks" ca. 35 salgsbiler og hold lige fast 250 Land - og Range Rover til ophug plus et bjerg af afmonterede stumper, det er et besøg værd, kan lige nåes på en god lang lørdag ;-). se www.terhorst.nl , god tur.
mvh. Per
Index
29569: sv: Kanon oplevelse ! (29-11-2005 22:07:09) (svar på 29568)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.106.185)


Jeg tror det skal være:

www.terhorst4x4.nl

MVH
Kenneth Poulsen
Index
29571: sv: sv: Kanon oplevelse ! (30-11-2005 08:57:44) (svar på 29569)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Det har Du helt ret i,undskyld det manglende 4X4.

Per
Index
29572: sv: Kanon oplevelse ! (30-11-2005 09:06:09) (svar på 29568)
Dorte & Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Per,

Ved du hvad du kommer til at slippe i afgift ?

Mvh
Michael
88" 1981 SIII Exmili
109" 1968 SIIa STW
Index
29577: sv: sv: Kanon oplevelse ! (30-11-2005 11:07:02) (svar på 29572)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
10,400,- på gule, eller 59,900,- på hvide, den er på hvide fra i går aftes, det er sønnekes desværre ;-)
mvh
Per
Index
29582: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (30-11-2005 15:26:20) (svar på 29577)
John Elming (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Jeg har fulgt med her på dlrk's "import" forum ;-) i et stykke tid nu. Jeg ved ikke selv lige om jeg tør gå i gang med en import, for hvor meget skal man lave om, når man får bilen hjem, og hvor mange syn skal den til?

Prøveplader skal man have både i udlandet og så et sæt danske med i bagagen kan jeg forstå. Men må man godt tage de tyske eller hollandske med ind i Danmark og så sende dem tilbage? Eller hvad gør man der? (Og hvordan får man fat i et sæt tyske prøveplader?)


Index
29584: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (30-11-2005 16:17:43) (svar på 29582)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej
Op på en trailer med dyret, det er langt det nemmeste, det tog os 8 timer hver vej for de 605 km. til Holland. det er lig med 2200,- kr. til Diesel, færge og trailerleje.
Man kan godt få export plader, men så går der en dag med det, og man skal så afsted en hverdag.
MVH
Per
Index
29612: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (30-11-2005 23:40:01) (svar på 29582)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.106.49)
Ifølge motorkontoret i Rødovre, må man ikke bringe de originale tyske plader ind i Danmark, de skal afleveres til politiet ved ankomst med færge/over grænse. Men hvad gør man så, når alt er lukket og slukket sendt om natten etc.? Tager dem med hjem og sender dem næste dag retur.
Index
29655: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (01-12-2005 17:08:18) (svar på 29612)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.116.25)
Hej !
Som dansker må jo ikke engang overveje den tanke at køre en tur i en udenlandsk indregistreret bil. har man den eksempelvis til rep. på værkstedet, må man ikke køre i den uden prøveplader, gør man det alligevel hænger man på eventuel materiel og personskade, det er egen lomme.
Som jeg er orienteret kan man i Holland få exportplader som den så må køres hjem på, men prisen på disse kender jeg ikke.
Hvis i da ikke køre i før omtalte Lupo, er det vel ikke noget at slæbe den hjem på en trailer ?.
Index
29670: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (01-12-2005 23:03:44) (svar på 29655)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.227.54)
Jeg var nået til samme konklusion. Hvis det så endda falder så heldigt ud, at jeg kan hente den i Hamburg, så er en trailer klart det nemmeste.

Men men, som Per skriver, så skal der jo ikke en Lupo foran! Nu er jeg jo i den lykkelige situation, at min bror ejer en Freelander - men er jeg lykkelig nok, eller skulle han have haft en større model, for hvor meget må den trække? Det er en 2001 2,0 Td4 på de billige plader.

Og så tilbage til Elmings spørgsmål, hvor meget skal der ændres inden den skal til syn - og kan man køre den ind i sin lokale synshal?

(Hvert 4. spørgsmål her er snart om import af LR - mon ikke der en dag er en overnaturlig sjæl der laver en lang og udredende forklaring om det her, og sender den til webmaster så den kan komme til at ligge på forsiden!?!?!)
Index
29677: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (02-12-2005 07:28:36) (svar på 29670)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.121.27)
Hej
Der kan nok ikke laves en endegyldig facitliste !, men hvis man tager nogle enkle forholdsregler kan det ikke gå helt galt.
1. På skat.dk henter man blanket nr. 21.009 - Foreløbig værdiansettelse af motorkøretøj.
2. Kontakter sælger får km tal og stelnummer.
3. Udfylder blanketten og aflevere den til told og skat, der gik 3 dage så havde vi svar med posten. Så har man noget konkret at forholde sig til og får ingen overraskelser her, men måske lidt penge tilbage.
4. Hvis vi holder os til diesel biler, mener jeg det begrænser sig til om den er med eller uden katalysator, "opdager" den kære synsmand det er det at købe et forrør med kat, den er jo ikke styret så der er ikke noget bøvl med elektonisk styregrej.
5. Synssted med hensyn til toldsyn det kan du få svar på hos Applus+ eventuelt via hjemmesiden.Husk vejeseddel og dokumentation for 3500 kg træk, kan hentes på dlrks hjemmeside.
6. Når det er overstået, afsted til Skat med kontanter, eller en bank udskrevet check, bruger du check så ring lige og hør det nøjagtige beløb, det er nemlig ikke det der står på den foreløbige ansættelse.
7. Nu er det så en tur på motorkontoret, og hente pladerne.

Endnu en gang god tur - MVH Per
Index
29680: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (02-12-2005 10:43:13) (svar på 29670)
Ib Hammer 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
En Freelander, uanset årgang må trække 2000 kg

mvh
Ib 0219
Index
29686: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (02-12-2005 12:06:02) (svar på 29680)
Mikkel P. Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Ok, tak. Der er mange detaljer man lige skal have styr på syntes jeg.

Den må trække 2 ton, øh, hvor meget vejer en Disco 2,5Tdi fra 6. måned 1996...

Jeg syntes jeg kan finde en tør vægt på 1960kg, men det er vel ikke dens reelle vægt når man kører den op på traileren?
Index
29768: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (05-12-2005 14:58:33) (svar på 29686)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Mikkel

Tør vægt er uden olie, kølervæske, brændstof og eventuelt ekstraudstyr.

Husk at traileren også har en egenvægt, og uden at skulle være negativ vil de to tal lagt sammen langt overgå de 2000 kg som du må trække med en Freelander

mvh
Ib 0219
Index
29770: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (05-12-2005 15:07:21) (svar på 29768)
Mikkel P. Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Jep, jeg var selv nået til den samme konklusion. Traileren er nok ikke lavet af luft, og når det kommer til stykket, så er der nok også lige lidt mere end 40kgs forskel på tørvægt og "rigtig" køreklar bil...

Men det er lige pt. mit mindste problem tror jeg. Alternativt må jeg bestikke en eller anden med et stort kort til at køre den herop. Måske forhandleren kan overtales - der er kun 130-150 km fra grænsen, og den skal bare droppes ved grænsen, så får jeg nok kørt den de sidste par meter hjemad på danske prøveplader.

Må man køre med en forhandlers danske prøveplader i Tyskland? Jeg har en bekendt der har sådan nogle prøveplader til sin samling af biler.

Index
29772: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (05-12-2005 15:21:03) (svar på 29770)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Mikkel !

Du kan leje tyske prøveplader for 1200,-kr,få eventuelt sælger til at hjælpe med dette, danske prøveplader kan du have med hjemmefra, få sælger til at faxe registreringsattesten, så kan du leje på bagrund af denne kopi.

MVH

Per

Index
29773: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (05-12-2005 16:19:06) (svar på 29772)
Mikkel P. Gregersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Ja,

Jeg ved godt den mulighed er der, men forhandleren har en del vogne, alle LR, til at stå, og jeg er sådan set ikke sikker på nogen af dem - selvom man da har en favorit...

Men det bliver nok noget med en tur ned og se/prøve, måske også købe en af dem, en lørdag, og så i løbet af ugen få styr på tyske prøveplader og så tage nogle danske med derned. Men ellers tror jeg faktisk, at jeg har fået sat mig selv ind i rækkefølgen på hvordan man skal bære sig ad, når man først er kommet til Danmark.

Problemet lige for tiden er bare, at jeg ikke har nogen bil. Hverken LR eller almindelig, og derfor er alting 100% mere besværligt! Selv de mindste ting er umulige når man ikke har bil, og samtidig bor udenfor et område med effektiv offentlig transport. (Haha, slet skjult humor - effektiv offentlig transport - det findes vist kun i nogle partiers drømme og visioner for fremtidens Danmark... :-)
Index
29779: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Kanon oplevelse ! (05-12-2005 19:32:17) (svar på 29773)
Robert Reinholt Jensen #6547, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.50.65.93)
Hej Mikkel.
Du kunne evt. ringe 30521866, jeg har bilen med fører og evt. traileren til rimelig leje.
Slå på tråden hvis du er interesseret.
LR Hilsen Robert.