tilbage

Land Rover Forum  

29660: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 19:18:48)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.165.140.185)
Hej alle Land-Rover entusiaster.

Nedenstående email har jeg modtaget fra Land-Rover Danmark, fordi jeg har brugt gammelt billedmateriale fra brochuerer og lign. på Serie III klubs hjemmeside.

Under den mail har jeg svaret Land-Rover Danmark.

Jeg vil derfor gerne advare alle som skulle finde på at bruge billeder fra gamle og nye Land-Rover reklamer og lign.

Mvh.
Verner / 451 DL-RK Reg-Østsj. og
http://www.serie3.109-serie3.dk
------------------------------------------------------
----- Original Message -----
From: "Ib Hammer"
To:
Sent: Thursday, December 01, 2005 1:06 PM
Subject: Vedr. hjemmesiden

Vedr. hjemmeside

Efter et gennemsyn af Deres hjemmeside, kan vi se, at der er benyttet indtil flere officielle Land Rover tegninger, fotos og Land Rover Speciel Vehicle logo. En af vore opgaver som Land Rover's repræsentant i Danmark, er at varetage Land Rover interesser som bl.a. omfatter ikke tilladt anvendelse af Land Rover's materialer, samt logo.

Da alt Land Rover materiale er omfattet af copy-right, beder vi Dem venligst oplyse, hvem der har og hvornår der er givet tilladelse til at disse materialer kan benyttes på Deres hjemmeside, da vi ikke er informeret om en sådan tilladelse.

Vi beder Dem venligst bekræfte modtagelsen af denne mail og vedhæfte Deres eventuelle skriftlige tilladelse. Skulle en sådan tilladelse ikke forefindes, er vi desværre nødsaget til venligst at bede Dem fjerne alt officielt Land Rover materiale omfattet af copy-right fra Deres hjemmeside med øjeblikkelig virkning.

Svaret bedes venligst sendt til, Land Rover Danmark A/S, mailadresse: ibh@landrover.dk.

Vi håber De har forståelse for dette, og ser frem til at modtage Deres svar.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer
----------------------

Til dette har jeg svaret Land-Rover Danmark.

"Til svar på Land-Rover Danmarks henvendelse til mig vedr. brug af billeder underkastet copyright, må jeg sige at jeg slet ikke har set på det på den måde. Jeg har ikke forståelse for det, men jeg vil selvfølgelig så hurtigt som muligt fjerne de billeder fra hjemmesiden, som ellers "reklamerer" positivt for Land-Rover produkter!

Samtidig vil jeg jeg også viderebringe dette brev til forum på Dansk Land-Rover klubs forum, da emnet sikkert vil have interesse for mange andre som muligvis ville bruge sådanne billeder på private hjemmesider.

Når dette så er overstået, vil jeg sende en tak til Land-Rover Danmark for kigget og gennemsynet på og af hjemmesiden.

Verner.
Serie III klub DK."

29661: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 20:03:52) (svar på 29660)
Jan Poulsen #6642, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.199.71)
Jo.. når det gælder rettigheder, er de hurtigt ude. Anderledes når man skal bruge deres hjælp til at få godkendt stumper, så reagerer de slet ikke.

Rent fagligt forstår jeg godt de er om sig, ellers kan den grønne oval blive til en genusbetegnelse. De kunne dog bare udstyre dig med den nødvendige tilladelse. Som enthusiast har jeg dog svært ved at forstå reaktionen, de får så meget gratis markedsføring gennem bl.a. DLRK.

Jan
29662: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 20:18:31) (svar på 29661)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.106.160)

Det er sikkert et generelt direktiv fra moderlandet.

Man må ikke håbe Land Rover koncernen får for mange knyster af de små sko de går i.

Man kunne jo vurdere det enkelte tilfælde og se om der var tale om misbrug til egen fortjenste, men der vil så være mange tilfælde i gråzonen, så det ville ikke være helt let.

Jeg tror ikke Verners fortjenste på hans hjemmeside er imponerende.
(men det synes jeg til gengæld hjemmesiden er!).


Håber parterne finder en løsning for en Land Rover- orienteret webside uden Land Rover navn og logo kan hurtigt blive lidt tam.

MVH
Kenneth Poulsen - med størrelse 48 i sko.
29664: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 20:32:31) (svar på 29660)
juan (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.110.250)
WHAT ROCK on Which Planet, DID THIS CLOWN CRAWL OUT FROM UNDER ,,,,,,,? This has got to be a bad joke ,.
29665: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 20:51:06) (svar på 29660)
Peter Mulvad Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.62.141)
Hvis nu folkene fra Land Rover var snedige, så tog de bestik af, at folk rundt omkring har engelsk syge og gerne dyker den i fællesskab med andre på hjemmesider m.m.

Dernæst kunne de med fordel lave en sektion med officielle seriøse og fede LR billeder, som folk kunne benytte sig af til hjemmesider og klubsider.

På den måde kunne de understøtte kulten og den engelske syge, og samtidig få gratis PR. Jeg ved ikke, om de er snedige hos LR, men jeg synes det ville være oplagt forretningssans fra deres side. Det er måske ikke deres stærke side??

Vh
Peter, der håber, de læser med
29669: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 22:57:13) (svar på 29665)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.227.54)
Hvis jeg skal være 100% ærlig, så syntes jeg deres henvendelse er fair nok.

Hvis der var nogen der stjal mit navn eller mit logo, så ville jeg heller ikke være glad for det. Mine billeder ej heller, men med en henvendelse og en aftale om kildegengivelse, så fik de lov alligevel.

Det er et varemærke, logoet vil de nok helst ikke have gjort til "alle-mands-eje", det skal stadigvæk indikere, at når der er et grønt logo, så er det officielt Land Rover. På en måde kan man sige, at det er med til at sikre, at de ikke får dårlige oplevelser med folk der misbruger det.
Jeg tror heller ikke Coca-Cola eller Maersk ville se stiltiende til, hvis man smed deres logo på ens hjemmeside.

Mht. billederne er jeg så dybt uenig med Land Rover Danmark. Jeg ved godt der er copyright til billeder, men netop Land Rover er en livsstil, og for nogle af os, der indebærer den livsstil at blære sig med det på ens hjemmeside - og det er reklame på den gode måde!

Men mon ikke tilladelsen til billederne kommer i hus hvis man taler godt for sin sag, eller skriver hvem der har rettighederne og linker til www.landrover.dk


Eller som Peter skriver, de kunne lave et gratis arkiv, hvor Land Rovers officielle logo eller adresse, var lagt ind på billederne som fx. vandmærke.
29671: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 23:06:34) (svar på 29669)
Peter Mulvad Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.62.141)
Hej Mikkel,

Jeg anfægter heller ikke deres henvendelse. Den er fair nok, og de skal gøre det.

Men hvis jeg skulle tænke business og fairness for Landrover, så ville jeg lave download sektionen også.

Peter
29672: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (01-12-2005 23:15:13) (svar på 29671)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.227.54)
Ja, helt sikkert. Hvis de stiller nogle lækre billeder til rådighed, og så bare placerer deres www.adresse på, eller deres logo, så vinder de da mere end de taber.

Jeg har da en del baggrundsbilleder i arkivet der har en hjemmesides reklame på.

Se f.eks.
http://www.calendardates.com/wallpaper.htm
(Det var det mest useriøse link jeg kunne finde ;-)

Den grønne oval ville jeg nu ikke låne ud hvis jeg var dem. Spørgsmålet er så, om det er ovalen med tekst der er registreret varemærke, eller ovalen, og så teksten. Ellers kunne man jo hurtigt lige lave et lille trick med noget i Photoshop, så der f.eks. stod ens egens hjemmesides navn i ovalen. Men men, den har de nok tænkt over da de lavede deres registrering.
29676: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 06:42:11) (svar på 29672)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Ja, jeg kan godt forstå at de ikke er interesseret i at have deres logo ude på enhver side.

På deres PR og presse side har de lagt nogle (mildest talt ringe) billeder ud, som jeg gik ud fra er til at man kan bruge i aviser mv. Hvis nu de lagde en række anvendelige billeder ud der, og skrev om de måtte anvendes ;o)

Må man i øvrigt gentage de pressemeddelelser de har på siden i aviser eller på hjemmesider?

http://www.landrover.dk/pr.php
http://www.landrover.dk/gallerier/pr.php?side=124
29678: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 09:49:19) (svar på 29676)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Almen information

Man kan være enig eller uenig i Land Rover's politik på dette område, men det er en opgave, vi som Land Rover's repræsentant, er pålagt. Vi forsøger at løse "problemerne" når de opstår, med en venlig henvendelse. Ofte fordi brugeren gør det af ren entusiasme og ikke altid er bekendt med reglerne.

Indenfor de seneste år har bl.a. uautoriserede værksteder, chiptuning-leverandører, reservedels/tilbehørs-leverandører været blandt "mis"brugerne af såvel ovalen som fotos, og hver gang har det været nok med en henvendelse. Vi foretrækker helt klart at ordne tingene på denne stilfærdige danske måde.

Desværre medfører den dikterede politik, at det også engang imellem går ud over dem med "engelsk syge" som bruger materialerne af ren og skær entusiasme. Men desværre, sådan er det, og vi må håndtere den opgave vi er pålagt og som er en del af vores arbejde, også selvom det engang imellem ville være lettere at lukke det ene øje. Problemet er bare at hvis een kan bruge ovalen eller andet materiale, så kan alle andre også.

Det er nok de færreste der er bekendt med, at hverken Land Rover forhandlerne eller vi, Land Rover Danmark, kan anvende logoet efter forgodtbefindende. Også vi er underlagt regler om brugen af logoet og andre materialer og skal hvis vi ønsker at gå ud over de retningslinier der er afstukket, have dette godkendt i England. Sådan er det når man taler globale varemærker, og det gælder ikke kun for Land Rover.

Specielt logoet (ovalen) er man meget efter, da man ikke vil have forvekslinger. En udenforstående kunne få den opfattelse, at når ovalen er vist så er der noget "officielt" og godkendt over det. Efter Ford's overtagelse af Land Rover, er denne opgave blevet skærpet og har fået væsentligt højere priotet og opmærksomhed. Man ønsker ganske enkelt at beskytte sit varemærke.

Med hensyn til copy-right så er ovalen, fotos, manualer, instruktionsbøger og alt andet der er produceret og trykt omfattet af denne, det er kort sagt Land Rover's ejendom. Specielt i dette forum burde man have forståelse for at ovalen og varemærket Land Rover er uhyre værdifuldt, hvorfor man værner om det og prøver at stoppe enhver ikke tilladt brug, helt på linie med andre varemærker.

Til gengæld er materialer fra Land Rover, der kan benyttes af enhver, f.eks screen-saver, tydeligt mærket.

Pressen kan fra vores hjemmeside downloade officielle fotos - til brug i PRESSEN.

Med hensyn til fotos burde problemet egentlig ikke være så stort, da alle helt sikkert ligger inde med et hav af fotos man selv har taget, og dem kan man jo anvende som man lyster.

Udmeldingen om at Land Rover burde godkende tilbehør/reservedele som ikke er produceret af Land Rover. Helt ærligt, hvorfor skulle Land Rover bruge kræfter og penge på at godkende noget andre producerer og lever af. Det er ikke Land Rover's opgave, men den pågældende producents opgave at få sine varer godkendt.

Der er da sikkert også en grund til at navnet "Dansk Land-Rover Klub", klubbens bomærke og OASEN er registrered hos Selskabsstyrelsen, og kun kan benyttes efter skriftlig henvendelse til og godkendelse af klubbens ledelse. Så Land Rover er hverken værre eller bedre end klubben - smiley

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer



29681: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 11:10:11) (svar på 29678)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 217.60.106.106)

Til gengæld er materialer fra Land Rover, der kan benyttes af enhver, f.eks screen-saver, tydeligt mærket.


Så vil jeg (meget pænt) spørge om ikke man på www.landrover.dk kunne lave en side/menupunkt indeholdende "materialer" som man havde lov til at distribuere på diverse hjemmesider, samt med hvad kravene for brugen af dem var.

Dette kunne være rart for folk som gerne ville have et par lovlige billeder, og måske hjælpe på antallet af uatoriserede billeder på siderne.
Derudover vil det også give et pænt signal om åbenhed, og deltagelse i subkulturen af folk der gerne vil udbrede vores højt elskede landrovere mest muligt.
29682: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 11:11:46) (svar på 29681)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 217.60.106.106)
jeg havde ellers skrevet citat og citat slut, før og efter citatet fra Ib Hammer. Desværre ser den ud til at være fjernet da indlæg'et blev publiceret.
29685: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 11:29:14) (svar på 29681)
Mikkel Gregersen, # 5583, Reg. Østjylland (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Jae, Ib Hammer jeg er nu ikke enig med dig i Land Rover Danmarks ophavsret til de pressemeddelelser der ligger på jeres hjemmeside.

Hvis man lige tager et kig i loven om ophavsret så mener jeg, at paragraf 2, styk 3 og 4, er et godt argument for, at når I har lavet pressemeddelelser og stiller dem til rådighed for medierne, og ligger dem ud til offentligheden, så må folk sakse og kopiere dem som de har lyst, så længe kilden bliver nævnt, dvs. Land Rover DK. (Evt. kan §8, 2 også bruges)

(http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB00053935?OpenDocument&Start=1&Count=1000&Collapse=1 - loven i sin fulde længde)

Men bortset fra den detalje, så kan jeg sagtens forstå jeres higen om logo osv. men som Peter skriver, så ville en side med lovlige downloads være meget velkommen - og gerne billeder i en høj opløsning, hvor I så stiller nogle krav til brugen af billederne.
29690: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 13:12:32) (svar på 29685)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Jeg er ikke spor uenig med dig.

Det jeg gjorde opmærksom på er, at fotos der stilles til rådighed for pressen, kan anvendes af pressen og kun denne.

Ideen med at lægge fotos på en side som kan bruges af enhver er da værd at overveje, problemet er bare at hvis vi åbner op for brug af "officielt" materiale, åbner vi måske også op for misbrug af samme materiale.

Derfor er det nok ikke bare lige. Vi har flere gange set annoncer og hjemmesider krydret med officielle fotos der blev anvendt i kommercielt øjemed til at fremme andres produkter, og det er ikke vores opgave at forsyne "uautoriserede" med fotos af Land Rover's produkter.

Men vi ser på det og tager en snak med vores advokat, så vi kan få afklaret de problemer vi kan havne i, hvis vi åbner sådan en side, specielt med hensyn til kommercielt anvendelse af Land Rover's materialer.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer
29683: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 11:13:45) (svar på 29678)
peter Mulvad Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.3.142.124)
Hej Ib,

Tak for dit indlæg. Det er rigtigt set af dig, at I skal have stor kontakt til LR Klubben, og at det kan være gavnligt for jer at følge med her på siden.

Selvfølgelig skal I passe på jeres varemærke, der er værdifuldt. Og jeg hører ikke til blandt dem, der mener, at I skal godkende uoriginale reservedele etc.

Men det er mit indtryk, at I kunne være meget dygtigere til at udnytte, at der er kult omkring jeres biler. Jeg er sikker på, at hvis du undersøger hvilken effekt jeres egen marketing har på jeres salg, og holder det op mod den effekt, der kommer af den loyalitet, der skabes f. eks her på siden, så vil din egen marketing se ud som spild.

Det kunne I tage konsekvensen af og lave aktiviteter, der både er til gavn for jeres forretning og medlemmerne af den klub, der hylder jeres biler. Download area på nette kunne være en rigtig god del af det. Hjælp folk med at udtrykke entusiasme (staveplade) omkring bilerne. Så bliver det også mere tydeligt, hvad man må og ikke må.

Vh
Peter, ikke engang LR ejer, endnu!

29691: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 13:27:27) (svar på 29683)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Peter

Hvis du har været med et stykke tid, vil du erfare at vi i høj grad følger med i hvad der sker på Forum og i klubben, og giver endda ind imellem vores besyv med.

Vore markedsføring hverken kan eller vil jeg diskutere her.

Vi har et udemærket forhold til klubben, selvom der er et fåtal af enkeltmedlemmer der har andre løsninger på hvordan vi skal agere på markedet, hvad vi skal foretage os, hvem vi skal støtte/sponsere, hvor vi skal annoncere, hvordan annoncer skal se ud osv. Sådan er det med markedsføring, der er lige så mange meninger som individer. Uden at virke selvhøjtidelig mener vi dog at det vi gør ikke er helt forkert.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer
29687: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 12:12:28) (svar på 29678)
Jan Poulsen #6642, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.199.71)
JA det er ganske ærligt

Vi kan ikke være uenig i at Land Rover primært sælger originale stumper. Nu er det sådan at Land Rover, så vidt jeg er orienteret, ikke længere laver reservedele til de gamle seriebiler.

Når vi enthusiaster så leder efter erstatningsstumper, stumper der ofte vil være opdateret, kunne det være en rar hjælp om Land Rover i forhold til de danske myndigheder gav sit besyv med, og meldte ud at denne solide bil sagtens kan opdateres. Hvilken gavn har Vi med de gamle biler ellers af Land Rover. Derved er vi tilbage i den diskussion fra sidste år om gensidigt udbytte kontra en forening der spændes for en virksomheds markedsføringsvogn.

I det mindste ville det klæde LR, at svare på en henvendelse, uanset om det er negativt.

JP
29689: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 12:43:54) (svar på 29687)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Jeg kan ikke være uenig med dig i at man må forvente et svar, men jeg har ikke set eller er blevet præsenteret for noget brev eller mail fra dig, hvorfor jeg heller ikke har kunnet svare på det.

Desværre er vi ikke i stand til at godkende eller give godkendelse til dele vi ikke kender/forhandler, ej heller til ændringer i forhold til bilens oprindelige typegodkendelse.

At ældre modeller kan opgraderes, og en eventuel godkendelse af dette er desværre ikke en opgave vi er i stand til at påtage os, da det kan formodes at tage en hulens bunke tid (og hvem skal betale det?) ligesom vi dermed påtager os et produktansvar, samt ansvar for at ændringen ikke vil have indflydelse på sikkerheden. Hvordan skulle vi kunne det, bilen er godkendt og du ved sikkert allerede hvor vanskeligt det er at få godkendt konstruktive ændringer, specielt når der er tale om mere eller mindre "hjemmestrikkede" løsninger uden dokumentation for hverken det ene eller andet. Så beklager, vores opgave er ikke at udstede diverse "godkendelser" på må og få.

Så beklager, vi har ligesom de offentlige myndigheder kun typegodkendelserne at henholde os til, uanset hvor negativt dette måtte blive opfattet.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer



29692: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 13:28:57) (svar på 29689)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 217.60.106.106)
Jeg kan ikke være uenig i ovenstående.

Jeg vil dog gerne spørge Ib om følgende.

Kære Ib, vil LR DK kigge ind i muligheden for at lægge de "materialer" du skrev om tidligere i tråden (Citat..."Til gengæld er materialer fra Land Rover, der kan benyttes af enhver, f.eks screen-saver, tydeligt mærket."...Citat slut) ind som et menupunkt eller en underside på hjemmesiden www.landrover.dk?

Jeg har været væk fra Land Rover scenen de sidste 10 år, så hverken kan eller vil udtale mig om det indbyrdes forhold der er mellem LR/LR ejere/DLRK.

Jeg vil dog bestemt mene at alle parter ville drage stor fordel af en positiv stemning, da alles interesser egentlig er en form for symbiose :o)
29693: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 13:36:01) (svar på 29692)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Peter

Som jeg skrev vil vi se på det.

De materialer jeg omtalte er/har været tilgælgelige som CD-rommer og UBS-stik, som kunne fås hos forhandlerne i forbindelse introduktionen af diverse nye modeller igennem de sidste 4-5 år.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer
29695: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (02-12-2005 14:20:15) (svar på 29693)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Downloads

Ups - glemte i skyndingen at diverse downloads allerede ligger på Land Rover's engelske hjemmeside www.landrover.com - klik på United Kingdom og søg videre på de enkelte modeller under fotos.

Her er der så mulighed for at downloade diverse billeder som kan anvendes som screen-saver ell. wall-paper.

På forsiden nederst er der en klikmulighed der hedder: Terms and conditions - denne fortæller hvad man må (og ikke må) med det materiale man downloader.

Med venlig hilsen
Land Rover Danmark A/S
Ib Hammer
29722: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Advarsel mht. Land-Rover billeder på hjemmesider. (03-12-2005 10:11:13) (svar på 29695)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Tak Ib.

Jeg går ud fra at i er pålagt de samme krav fra LR som der står på http://www.landrover.com/gb/en/_footer2/terms_conditions.htm
(Første afsnit under "Copyright")

Der fremgår med al tydelighed at man ikke må noget som helst "kommercielt eller offentligt" med indholdet. Det er ligefør man skulle tro at det er en amerikansk sagfører der har udfærdiget den skrivelse.

Så wallpapers mv. må gerne anvendes på egen (ikke kommerciel og ikke offentlig) PC'er, men må ikke forlade den. Intet, og heller ikke små dele af ting fra LR sider må anvendes i offentlig øjemed, og dermed heller ikke publiceres på hjemmesider.

Jeg kan se at man på ingen måde kan klage til jer såfremt man får dette dikteret oppefra.
29736: Tak (03-12-2005 20:23:36) (svar på 29660)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.96.152)
Godaften forum.

Jeg ville bare sige at det er en fryd, at læse en så lang tråd uden at tonen bliver harsk.

jeg sad længe og ventede på at det skulle komme et personligt udfald mod en af skribenterne. Dette skete ikke, og det er jeg glad for. kunne alle tråde på dette forum forgå i stil med dette, så er jeg sikker på jeg fik læst flere af dem til ende.

Med kronisk sorte fingre REO
29746: sv: Tak (04-12-2005 09:39:26) (svar på 29736)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Det er nemt at køre sig selv (og hinanden) op i en spids.

Man kommer dog ingen veje med det.

Konstruktiv kritik er derimod en glimrende ting, så længe man holder en sober tone.

Men hvis man som i dette tilfælde har et stramt regelsæt at holde sig til som er dikteret oppefra, så er der ikke megen nytte i at lade det gå ud over Ib. :o)

Så jeg vil give dig ret.
Debat er glimrende, så længe man kan holde den sober, mudderkast kommer man ikke langt med.

Peter - 3436 (som er så evig træt af intern fnidderfnadder og mudderkast i foreningslivet (her er IKKE tale om DLRK, men en anden forening som jeg er medlem af!)).