tilbage

Land Rover Forum  

Index
29924: oliefyr, hjælp haster (10-12-2005 18:07:11)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.50.202)
Har brug for hurtig hjælp. Erved at montere oliefyr på 90-defender TD5. Hvordan kommer man til tanken ?
Nedefra eller oppefra. Jeg kan se i bogen at det er nedefra og at alt demonteres og tanken sænkes med jack'en.
Bedre forslag ?
Index
29931: sv: oliefyr, hjælp haster (10-12-2005 20:53:15) (svar på 29924)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.229)
Hej Steen

Du kommer til oppe ved returslagen ved motoren.

God fornøjelse med monteringen.
Martin ;-)
Index
29933: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (10-12-2005 21:06:20) (svar på 29931)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.50.202)
Jeg mener hvordan for jeg sugerøret ned i tanken ?
Index
29934: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (10-12-2005 23:18:22) (svar på 29933)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.229)
Hej Steen

Hvad er det for oliefyr du har?

Jeg bruger den eksisterende returslange og har ikke brug for at montere et ekstra rør ned i tanken.

Kunne du prøve at uddybe lidt mere om dit system?

Martin ;-)
Index
29950: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (11-12-2005 15:42:33) (svar på 29934)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.50.202)
Hej Martin

Det er en Eberspächer, HYDRONIC.

Der der faktisk anvisning på tilslutning til enten frem eller returløb på brændstof ved hjælp af et T-stykke.
Tak for tippet.
Det med at tage tanken ud er jo nærmest håbløst.

Index
29967: sv: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (11-12-2005 21:05:59) (svar på 29950)
Morten Langerup #5076, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.162.234.107)
Det er meget vigtigt at brændstoftilførslen er lavet korrekt.Du kan købe et dykrør der kan monteres uden at pille tanken ned.
Mvh morten.
Index
29945: sv: oliefyr, hjælp haster (11-12-2005 13:12:36) (svar på 29924)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.57.114)
Tanken skal ned for at få sugerøret i.
det er nok den værste model du har valgt at pille tanken
af for der er ikke plads, træk og beskytelsesplade skal af
Index
29952: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (11-12-2005 15:44:57) (svar på 29945)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.177.73)
Hej Steen, Gøre som Martin skriver! Jeg har selv brugt metoden på en del forskellige biler, ny, gammel, avanceret, selv japansk. Det har givet gode resultater hver gang. Som Jens skriver, Du ønsker ikke at pille tanken ned på en nyere TD5, uden presserende grund!
Med ønsker om en God Jul, og en dejlig varm bil til vinteren, 2217, David. NSj Norge's afd.
Index
29968: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (11-12-2005 21:59:53) (svar på 29952)
Morten Brendstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.180.232)
Det er fulstændig utilladeligt at montere nogle former for T stykker på en Td5 model. Der er tryk på både fremløbsslanger og returslanger. Er i ude på at skabe Peugeot syndrom med afbrændte biler eller hvad????
Enten skal tanken af, eller køb et af de dykrør der kan monteres uden afmont. af tank.
Index
29973: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (12-12-2005 09:45:35) (svar på 29968)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.117.177)
Hej Morten
Jeg har lige talt med Flemming hos GLAD i Kalundborg som ganske rigtigt siger at bilen ikke kan køre hvis man laver det nummer med t-stykket. De har meget dårlige erfaringer med det. Der er kun en løsning på den bil, og det er sugerøret i tanken. Under alle omstændigheder for GLAD lov til at lave det idag/morgen da den alligevel skal til 1. service. Der er et stort arbejde at pille tanken af når man ikke lige har det rigtige grej, og en lun garage.
Index
29978: sv: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (12-12-2005 11:51:46) (svar på 29973)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.28.147.12)
Hej Steen

Tak for din tilbagemelding.

Jeg beklager at jeg var ved at lede dig i uføre og må konstatere at min indsigt i td5-motoren kan være på et mindre sted. Det er første gang jeg har hørt om tryk på både suge- og returrøret.

Go' fornøjelse med at få fyret op at køre. Det er en sand fornøjelse og inden længe monterer jeg da også et i min 110"'er. Ih hvor jeg glæder mig.

Martin ;-)
Index
30007: sv: sv: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (12-12-2005 21:15:34) (svar på 29978)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.133.173)
Ups! jeg bøjer mig, ligesom Martin. Pænt undskyld!
Var der én som kan give os en skematisk forklaring på Td5 brændstofs system? I øvrigt er "T" styk løsning gangbar på de moderne Japser, & Europære, så jeg er nysgerrigt efter at vide hvorfor ikke Td5?
Index
30008: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (12-12-2005 21:26:03) (svar på 30007)
Carsten Marti Nielsen #6789, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.20.12)
Jeg monterede et hydronic i min HCPU i vinters, og skulle ikke have klinket noget med hensyn til T-stykke på Td5érens brændstofanlæg. Jeg har haft tanken ude ved første undervognsbehandling, og da havde jeg løftet ladet af(noget bøvlet). Så¨løsningen blev en ekstratank i form af en Jerry-can, placeret på ladet. der er nok diesel i Jerry-can´nen til hvad jeg kører på en tankfuld.

MVH Carsten Marti
Index
30037: sv: sv: sv: sv: sv: oliefyr, hjælp haster (13-12-2005 22:09:40) (svar på 29973)
Morten Langerup #5076, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.162.234.107)
ham der har solgt dig det fyr, skulle ha lagt det rigtige dykrør i kassen, dårlig service.
Morten.