tilbage

Land Rover Forum  

Index
30127: Hjælp - motorskifte (17-12-2005 18:24:52)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.121.229)
Hej

Jeg havde et lille indlæg i d. 23/11 omkring det at skifte min 2,5 D n/a ud med en Discovery 200 Tdi'er. Det giver lidt flere problemer end jeg regnede med at det skulle.

Discovery-motoren har jeg og jeg har skaffet manifold fra en Defender 200 Tdi'er og har monteret denne. Nu skal jeg så have tilpasset beslaget til generatoren for den kan ikke sidde der hvor den normalt sidder - indsugningsmanifolden har sin åbning netop der hvor generatoren sidder. Hvordan gør jeg lige det? Jeg formoder at generatoren skal flyttes ned, men hvad så med servo-pumpen?

Så skulle turboen (fra Disco'en) sættes på og det er der ikke det store i, dog skal jeg lige have nogle olieslanger der er "lidt" længere for at nå der op på toppen. Den store udfordring er at få det første rør mellem turbo og foreste udstødningsrør til at pege i den rigtige retning. Det kan bare ikke drejes så det passer! Hvis jeg køber et rør der passer til en Defender - passer det så også på Discovery-turbo'en?

Hvis jeg nu beholdte turbo'en på dens rette placering som på en Disco, hvad er det så helt specifikt jeg rammer med turbo, udstødning el.lign ved/på styretøjet?

Ham der er meget frisk på nogle gode erfaringer fra de af Jer der prøvet detteher!

Martin ;-)

Index
30152: sv: Hjælp - motorskifte (19-12-2005 09:03:17) (svar på 30127)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Martin

At konvertere en Disco motor til en Defender er ikke noget man lige gør for sjov....hvad du jo selv har fundet ud af kan jeg forstå......
Prøv at ringe til "vogterdrengen" han har været igennem projektet. Claus Vogter 2622 0950

mvh
Claus Kjøller