30149:
topstykke revnet, ak og ve (19-12-2005 01:24:57)
Jesper Yde Knudsen #7163, reg. njyl (medlem) (
ip-adr: 62.66.179.34)
Hej Forum
Min serie2a har et drivværk fra en toyota LC BJ42 fra engang i firserne. 3B, hedder motoren. 3,4 liters diesel og et dejligt moment. Jeg skilte den ad i dag for at skifte toppakning, men topstykket viste sig desværre at være revnet ved to af forbrændingskamrene.
Øv, men her kommer spørgsmålet:
Jeg har fået tilbudt en anden motor til en god pris, men skal jeg nu flytte hele motoren over, eller skal jeg bare flytte topstykket? Det gælder vel om at vurdere kvaliteten af den nuværende blok, men på det punkt er jeg lidt på bar bund, hvis altså jeg ikke skal sætte et helt topstykke på for at kompressionsteste. Er der andre måder at vurdere, om 'indholdet i blokken' er værd at beholde?
Jeg ved godt, at det ikke er et toyotaforum, men måske har nogen erfaringer eller holdninger alligevel - jeg er nemlig selv grøn mht til at arbejde under ventildækselgrænsen.
På forhånd tak
Mvh Jesper, som ikke engang er i humør til en underfundig signatur.