tilbage

Land Rover Forum  

Index
30224: Jeg har et LILLE problem med min Range Rover Classic (21-12-2005 22:54:35)
Martin Kjeldstrøm Jensen #6913, reg. øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 172.16.21.100)
Hej alle sammen og god jul.

Jeg har et LILLE problem med min Range Rover Classic '92, da den taber kølevæske (ca. 2 liter) når den bliver varm. Jeg kan starte den og køre "normalt" indtil den bliver varm og smider kølervæske. Utætheden er bag motoren et eller andet sted hvor jeg ikke kan se og drypper/løber ned ad aut.gearkassen samt venstre udstødningsrør(set i køreretning).
Hvad kan det evt. være og hvordan laver man det og gerne med en hjælpene hånd

Med venlig land rover hilsener
Martin Jensen

og endnu en gang God Hjul
Index
30226: sv: Jeg har et LILLE problem med min Range Rover Classic (22-12-2005 08:41:22) (svar på 30224)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.32.30)
Bag på motoren ind imod kabinen sidder forbindelserne til varmeaperatet. Jeg har haft to hændelser med aperatets forbindelser. For det første har jeg haft et spændebånd, som sprang, og dermed blev det utæt når der kom tryk på systemet. For det andet har jeg haft en revnet slange, som også lækkede, men det var så stor en lækage, så det rendte hele tiden. Med et cykellignende agregat kan en mekaniker (eller dig selv, hvis du har adgang til udstyret) pumpe tryk i systemet og finde lækagen. Hvis du har tålmodighed og masser af kølevæske, vil utætheden opbygge et lyserødt krystalbjerg der hvor væsken kommer ud.
Nødløsning af problemet kan være at løsne køleproppen, så den ikke opbygger tryk, men det skal du nok ikke køre resten af vinteren med.
Index
30236: sv: sv: Jeg har et LILLE problem med min Range Rover Classic (22-12-2005 20:32:49) (svar på 30226)
Martin Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.62.77)
Takker, jeg vil lige prøve at tjekke spændbåndene på slangerne. Men indtil videre må jeg prøve at koble varmeaperatet fra med en bypass slange for at se om det hjælper, for så at finde lækagen senere når der er mere tid efter julen.
Med venlig Land Rover hilsen Martin Jensen