30294:
sv: sv: sv: sv: sv: Brændstof Brøler (28-12-2005 09:12:41) (svar på
30284)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (
ip-adr: 80.196.7.102)
Dette kunne vel også være symptomer på førnævnte karburatoris?
Når du giver gas, er der en højere luftgennemstrømning gennem venturien på karburatoren, hvilket øger kølingen. Desuden kører ventilatorvingen hurtigere (med mindre du har el-mølle), hvilket gør at lufttemp i motorrum sænkes.
Når du holder stille i tomgang hæver temperaturen i motorrummet sig, og luftgennemstrømningen i karburatorens venturi er meget lavere.
Jo flere omdrejninger du har behov for jo mere luft skal der trækkes igennem, og hvis karburatoris i venturien, formindsker åbningen, kan du ikke få nok luft til de høje omdrejninger, men nok til tomgang.
Holder du stille et øjeblik forsvinder isen, hvorefter du igen kan køre et stykke indtil isen gendannes.
Jeg er med på den med karburator spritten, som første forsøg.