Super og tak for svar.
Undrede mig over hvordan EP blev til Injection point, men det kunne jo være den engelske syge som drillede, så jeg nøjedes med at skille lidt ad og ventede på lidt flere indlæg i forumet.
Jeg har også fundet de 109 grader i min owners manual (hvorfor kan jeg ikke finde de data i værkstedshåndbogen, bladrer jeg for hurtigt ?), og håber på at kunne finde TDC ved hjælp af andet en at pille mit nyrenoverede topstykke af igen.
Og nej, jeg kan ikke finde nogen lille fin pil som pejer på TDC / EP på svinghjulet, øv, men det er nok gået tabt under en renovation der fortaber sig mange år og ejere tilbage.
Hvad er sandsynligheden for at bestemme TDC ved "fingerspitzgefühl" - aka en ståldims ind på stemplet i stedet for dyse 1 ? Eller er der andre smarte måder som LR eller andre godtfolk har opfundet når man lige skal skifte kanstkæde i ørkenen ?
Måleuret skulle gerne, 7-9-13, kunne fremskaffes i morgen, og så er ventil 1's mest åbne position / toppunkt bestemt.
Her er et link som jeg lige faldt over, giver lidt inspiration:
http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.valve_train.htmlLR garagehilsen
Jes - som håber på sne som sidste vinter, det er nu så hyggeligt at trille rundt i - og sidde fast i.