tilbage

Land Rover Forum  

Index
30453: Dakar4X4 (02-01-2006 20:39:31)
boe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.119.142)
Er der en der har en email add på Ter Horst?.
Og er der dansk indreg Dakars?
Mvh Boe
Index
30517: sv: Dakar4X4 (04-01-2006 09:36:23) (svar på 30453)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej BOE !

Du kan kun ringe til Hang, han er en meget travl mand, og han "spilder" ikke sin tid med at skrive emails, der er gang i noget konstant, bilerne koster det de koster og du skal ikke prutte pris med ham, det gider han ikke høre på, de laver ikke biler så de bliver solgt videre som de nu er købt ind, og så kan man købe eller lade vær, det er "engros" salg uden garanti. Hang taler flydende engelsk, og er en meget flink mand, så bare ring - hils ham og sig at Range Roveren gik gennem syn uden vi rørte en skrue, og den køre fint.

Jeg har ikke set eller hørt om Dakars her hjemme.

MVH.

Per
Index
30549: sv: sv: Dakar4X4 (04-01-2006 20:23:57) (svar på 30517)
boe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.119.181)
Hej Per
Inden jeg ringer til Hang må jeg nok lige finde ud af om en dakar kan komme på danske nr-plader.
jeg snakkede med færdselsstyrelsen idag de oplyste, at der var en anden der også spurgte til en dakar. I første omgang sagde han at det kunne ikke lade sig gøre, jeg mente at en RR var med selvbærende ramme så en ombygning ligesom en vw-buggy skulle være mulig, næste problem var så sikkerhedseler/chrashtest osv. Men hvis chassiet er fra før 77 kan den måske godkendes, da det var før krav om forskellige ting.
er der en som ved om RR fra før 77 er med selvbærende ramme? Det skal kunne dokumenteres overfor færdselsstyrrelsen.
På forhånd tak Boe

Index
30550: sv: sv: sv: Dakar4X4 (04-01-2006 20:29:58) (svar på 30549)
Jimmy Nystrup #6517, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.238.75)
Hej Boe
ALLE Range Rovere er med selvbærende chassis ramme
Mvh
Jimmy
Index
30551: sv: sv: sv: sv: Dakar4X4 (04-01-2006 20:32:08) (svar på 30550)
Jimmy Nystrup #6517, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.238.75)
Der var jeg så lige hurtig nok, de aller nyeste Range rovere er vist ikke med d.o. men det var jo også de tidligere modeller du spurgte om ;-)
Index
30556: sv: sv: sv: sv: sv: Dakar4X4 (05-01-2006 07:59:55) (svar på 30551)
boe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.116.18)
Tak for svaret, det er lige vand til min mølle.
Så prøver jeg at få det på skrift fra LR.dk.
Mvh Boe
Index
30573: sv: sv: sv: Dakar4X4 (05-01-2006 14:22:15) (svar på 30549)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Boe

Der er tale om en komplet Range Rover undervogn, hvor chassirammen er kortet af både for og bag, så der er minimal udhæng. Om alle hans Dakar´s er 77 eller før er jeg ikke klar over, da jeg var dernede havde han 3 stk.

Lovsprog er nogle gange noget underligt noget, men en Land-
og Range Rover har chassiramme og den bære hele karosseriet, det vil sig man kan skrue hele karossen, minus sædekassen af og så kan man fint køre alligevel, så derfor er der ingen problemer i at montere et andet karosseri, der været vist billed af en, med et Morris 1000 karosseri.
Et selvbærende karosseri er svejset sammen hvor der så er skruet noget motor/transmition og hjulophæng på, er der limede ruder er de også bærende, prøver med at skære taget af sådan en bukker lortet på midten.
En gammel bobbel har en selvbærende platform, hvor karosseriet kan skrues af, så der står en platform tilbage der ligner en opvaskebakke med motor / baghjul og et forhjulsophæng i den anden ende.

Angående sikkerhedsseler ville det nok være en god ting med h-seler i sådan raket for det må det være med 3,9i og måske 5- 600 kg mindre at slæbe på.

Land- Range Rover bliver jo på grund af opbygningen med en chassiramme, ombygget et alverdens formål og alle disse ombygninger bliver da ikke chrastestet, Kjøllers bil med kun et dørhængsel, så får de 3 aksler, bliver til kranbil osv. osv. ovs.

MVH

Per
Index
30592: sv: sv: sv: sv: Dakar4X4 (05-01-2006 21:15:04) (svar på 30573)
boe (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.121.3)
Hej
Hvis Dakar klubben i UKs opgivelser på vægt passer, så vejer en Dakar 4X4 990kg og med en smallblock 383"chevymotor med 568HK fra furious-racing giver et HK/kilo forhold på 1hk til 1,75kg så H-seler næh nej det bliver nærmer noget bespænding fra NASA der skal til.
Nå et problem af gangen, men drømmen lever endnu
Mvh Boe