30573:
sv: sv: sv: Dakar4X4 (05-01-2006 14:22:15) (svar på
30549)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 83.91.81.82)
Hej Boe
Der er tale om en komplet Range Rover undervogn, hvor chassirammen er kortet af både for og bag, så der er minimal udhæng. Om alle hans Dakar´s er 77 eller før er jeg ikke klar over, da jeg var dernede havde han 3 stk.
Lovsprog er nogle gange noget underligt noget, men en Land-
og Range Rover har chassiramme og den bære hele karosseriet, det vil sig man kan skrue hele karossen, minus sædekassen af og så kan man fint køre alligevel, så derfor er der ingen problemer i at montere et andet karosseri, der været vist billed af en, med et Morris 1000 karosseri.
Et selvbærende karosseri er svejset sammen hvor der så er skruet noget motor/transmition og hjulophæng på, er der limede ruder er de også bærende, prøver med at skære taget af sådan en bukker lortet på midten.
En gammel bobbel har en selvbærende platform, hvor karosseriet kan skrues af, så der står en platform tilbage der ligner en opvaskebakke med motor / baghjul og et forhjulsophæng i den anden ende.
Angående sikkerhedsseler ville det nok være en god ting med h-seler i sådan raket for det må det være med 3,9i og måske 5- 600 kg mindre at slæbe på.
Land- Range Rover bliver jo på grund af opbygningen med en chassiramme, ombygget et alverdens formål og alle disse ombygninger bliver da ikke chrastestet, Kjøllers bil med kun et dørhængsel, så får de 3 aksler, bliver til kranbil osv. osv. ovs.
MVH
Per