tilbage

Land Rover Forum  

Index
30793: trækaksler (12-01-2006 22:56:55)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.83.37)
Mange har forsøgt at spå at 'han blir da nok snart træt af den vogn', og 'på et tidspunkt vil han lære det og truffe et fornuftigt valg' og blablablabla, blot fordi man har brugt penge på at tage et stort kørekort og har hentet en defender i Tyskland og brugt store summer på at sørge for ALT blev fixet + dinitrolbehandling, nye dæk, radio, gps osv osv.
Efter 7-8 måneder(8500 km)'s uovertruffen kørsel siger det KRONSJH, og den flytter sig ikke ud af stedet, bortset fra hvis jeg slår difflock til. Sætter jeg den i gear og slipper koblingen kan man stige ud, bukke sig ned, og betragte kardanakslen snurrer rundt i bagerste differentiale og den siger sjovt. Falck henter den, værkstedet ringer og siger at begge trækaksler er knækket pga gennemtæring, og stråler og medbringere er også smadret. Bilen er kun 5 år - ny rekord, måske har hjullejerne manglet fedt fra starten???
Nå, men det endte med 8000 + moms, lige i lysken - puha!!! Men ikke i et eneste øjeblik holdt jeg op med at holde af bilen, så nu har alle 'spåkonerne' klappet i.

Så kan de lære det kan de.....

Vi ses derude.
Index
30797: sv: trækaksler (13-01-2006 01:29:01) (svar på 30793)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Balrede aksler, defekt motor, underlige bremser & lidt rust i rammen - det er jo intet problem når man først holder af ens LandRover.

Men føj, 8K+moms er jo en mindre herregård uanset hvad.

/Jes

Som ved medlemmers hjælp her til aften fik liv i den gamle/nye 2.25D motor. Min 88" spændt efter en 90" var hvad der skulle til. Tak for hjælpen.
Index
30801: sv: trækaksler (13-01-2006 09:16:00) (svar på 30793)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Hej Jacob

Lyder mærkeligt at begge stikaksler skulle være knækket samtidigt, samt at de skulle være rustne.

Der er er oile i differentialet, som gør at der er "oliedampe" rundt om stikakslerne, dette giver normalt en god rustbeskyttelse.

Jeg har set at strålerne på nogle modeller kan være slidte ude i navene, men at det skulle være så slemt på en bil der er 5 år gammel lyder mærkeligt.

For 8K kunne du jo have fået sat ekstra stærke stikaksler montteret i stedet,eller uoriginale stikaksler som måske koster et par tusinde samt et par timers arbejde.

Jeg syntes umidelbart at det lyder som en meget dyr reperation, på et meget enkelt probem.

Det er da godt at du stadig er glad for bilen, men jeg ville måske tage en snak med værkstedet om prisen.

Hilsen
Struntze

Index
30815: sv: trækaksler (13-01-2006 17:54:04) (svar på 30793)
Peter Nilsson #5029, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.96.118)
Hej Jacob
Prøv lige at tjekke strålerne i medbringerne har selv prøvet at de gik med et brag medbringerne koster kun et par hunrede kroner
mvh Peter
Index
30902: sv: sv: trækaksler (15-01-2006 23:05:27) (svar på 30815)
Jakob Dreyer #6545, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.83.37)
Hejsa alle - tak for jeres indlæg. Det var Box der lavede min bil, og Jan Box udtrykte også meget klart overfor mig at jeg må betegnes som overordenlig uheldig. Han sagde at det var normalt noget han kun så på biler der var betragtelig ældre. Men sådan kan det jo gå. Jeg har stor tillid til Jan og Niels og de har altid leveret en excellent service og rådgivning. Den ene aksel var ikke busted endnu, men godt og grundigt gennemtæret, så det var hul i hovedet at lade den sidde. Strålerne på den medbringer der sad ved den ødelagte aksel var også ødelagt, så vi skiftede det hele. Jeg ved absolut intet om mekanik, og har i alle mine overvejelser omkring LR for længst besluttet at det koster kassen ikke at vide en skid omkring den slags. På den anden side, jeg havde en Fiat før, og den kostede ikke mindre at holde kørende end en defender. Tværtimod var det lidt mere kostbart og der var intet at tale om ift. at undgå at de skiftede alt muligt lort uden at tage stilling til om de trængte eller ej. Det stod bare et eller andet sted at det gør man bare - uanset kilometerstand.

Vi ses derude.