tilbage

Land Rover Forum  

Index
30878: Olietryk i 2.25 Diesel (15-01-2006 16:48:59)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Mojn alle sammen.
Nu er der så liv i motoren, men den har fået et endnu større oliforbrug hvilket da undrer mig lidt - læs - "der drypper ret meget olie fra et eller andet sted"

Hvad er der normale område for olietrykket i en S3?

Findes der et relativt billigt system til visning af olietrykket analogt - altså ikke bare en grøn lampe.

Hvis der ikke gør så vil jeg se om jeg kan finde en industrisensor på arbejdet som kan ploppes i.

88" hilsen
Jes - som allerede har glemt hvor mange timer der gik med at få liv i motoren.
Index
30880: sv: Olietryk i 2.25 Diesel (15-01-2006 16:57:35) (svar på 30878)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.176.158)
hej jes
jeg vil (uden at kende de nøjagtige fakta)tro at olie trykket ligger mellem 2 og 4 bar på en sund ,driftvarm motor
der findes et utal af forskellige analoge olietryksmålere
de findes i enhver autodel-forretning og prisen ligger fra ca 250,- (for trykføler og ur)og opefter
Index
30882: sv: Olietryk i 2.25 Diesel (15-01-2006 17:04:54) (svar på 30878)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.253)
Du bør ikke køre med sådan en olieslynge. Kontroller filterhus, tryksensor etc.

citat værkstedshåndbog:
smøring:
tryk, varm motor ved 2000 o/m : 3,16-4,57 kg/cm2 ( 45-65 psi.)

Går det helt galt, ringer du. Er i nærheden af SDG på tirsdag !
Index
30897: sv: sv: Olietryk i 2.25 Diesel (15-01-2006 21:49:02) (svar på 30882)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Tak for info, mere følger når jeg finder ud af hvor olien kommer ud henne.

/Jes
Index
30923: sv: sv: sv: Olietryk i 2.25 Diesel (16-01-2006 17:16:22) (svar på 30897)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Fejlen er fundet, remskiven på krumtappen har spist en pakdåse på under 100 km.
Jeg lagde godt mærke til slidmærkerne på remskiven under motorrenoveringen, men da den ikke var hos lager hvor jeg nu plejer at bestille stumper regnede jeg ikke med at den kunne spise en pakdåse så hurtigt.

Af skade bliver man klog.

Jes - som glæder sig over sådanne småfejl.
Index
30969: sv: sv: sv: sv: Olietryk i 2.25 Diesel (17-01-2006 18:07:45) (svar på 30923)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.176.158)
hej jes
remskiven plejer normalt ikke at "spise" pakdåser , heller ikke selvom der er slid mærker i, tag lige og check at forkammer-dækslet sidder som det skal , og når du sætter den nye pakdåse i så prøv at lade være med at sætte dn samme sted (lidt længere ind eller ud ) så den ikke pakker på det slidte sted på remskiven
mvh brian J
Index
31017: Mere olieballade (18-01-2006 22:50:21) (svar på 30969)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Så dit indlæg en kende for sent Jakob.

Nu er pakdåsen og remskiven byttet til nyt, men det var ikke hele problemet, fjernede kun et par enkelte dryp forfra.

Det ser ud som om der er oversvømmelse i huset over vippearmene. Der ligger i hvert fald ret meget olie oven på topstykket efter en 15 minutters tur.

Hvad er så den mulige diagnose ?

Jeg havde oliepumpen ude for at checke dens tænder og endfloat og det hele så fint ud, og jeg checkede også overtryksventilen i pumpen. Der sad kun en kugle med en fjeder bag, men på nogle er der også en fjederføring ( billeder i Haynes ), hvilket jeg dog ikke fandt i min.

Jeg har endnu ikke fundet en dims til at måle olietrykket korrekt, men leder endnu.

Hvor løber olien fra vippetøjet retur til bundkarret og kan denne / disse kanaler checkes ?

Venligst - og med undren.

/Jes