tilbage

Land Rover Forum  

Index
30886: Greenlaningsprojektet er kørt fast (15-01-2006 17:34:49)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.253)
Flere medlemmer har efterlyst resultater fra greenlaningsudvalget - og som formand for dette udvalg - der for tiden består og mig og mig - vil jeg medgive, at produktionen har givet et mikrominimalistisk afkast, som næppe er til at få øje på.

Mange medlemmer har lovet, at fremsende de greenlanes/naturvejsstrækninger, som de havde kendskab til, men udvalget har til dato kun kunne bruge dem, som de selv kendte til.

Vor it-kyndig har pga. erhverv og privatlivet måtte forlade projektet.

Derfor søger udvalget een it-kyndig, som kan udarbejde en database til brug på klubbens hjemmeside.

Yderligere baggrundsviden kommer i Oasen snarest !

Henvendelse til mig på sehstedt@tdcadsl.dk
Index
30889: sv: Greenlaningsprojektet er kørt fast (15-01-2006 17:56:14) (svar på 30886)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.198.4.182)
Hej Paul
Er du kørt fast.
Det kan ikke gå i vores klub.
Jeg lavede i sin tid tilmeldings systemet på internettet til Landsstævnet i 2003.
Mine evner ud i Internet og Databaser er nok lidt begrændsede.
En simpel, lidt rå, løsning kan og vil jeg gerne hjælpe med at lave.
Er du interesseret?

Med venlig Hilsen
Jens B. Pedersen
Index
30900: sv: sv: Greenlaningsprojektet er kørt fast (15-01-2006 22:12:08) (svar på 30889)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.253)
Naturligvis. Ses vi til vinterturen på lørdag ?
Index
31040: sv: sv: sv: Greenlaningsprojektet er kørt fast (19-01-2006 13:17:03) (svar på 30900)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Hej Paul
Nej jeg når ikke vinterturen på Lørdag.
Men har sendt dig en E-mail med nogle spørgsmål, så jeg evt kan sætte mig lidt in i problematikken.

hilsen Jens
Index
31121: sv: Greenlaningsprojektet er kørt fast (21-01-2006 22:23:09) (svar på 30886)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Hej Paul

jeg har muligvis adgang til et par tusinde hektarer, arealet betrædes normalt kun af bæltekøretøjer samt Gdere, befalingsmanden over dette areal har for nyelig betroet mig at det ikke kan udelukkes at dette areal godt kan udlånes til civil tjeneste.

giv mig et kald hvis det er noget der måske skal arbejdes lidt viddere på!

Vink & Blink
Tom
Index
31122: sv: Greenlaningsprojektet er kørt fast (21-01-2006 22:49:18) (svar på 30886)
Christian Pejtersen #6721, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.10.47)
Hej Paul.

Jeg er en af dem der har ønsket mere greenlaning, og jeg kan godt forstå at det er vanskeligt at finde arealer der kan passe os. Det er jo nærmest kun godserne der jord nok, og selv de passer vel godt på den.
Jeg fik en idee da jeg læste dit og andres indlæg. Måske skulle man "omstille" projektet og så simpelthen arrangere 2-3-4 weekend ture til sverige, hvor folk tilmelder sig. Ikke nødvendigvis noget hvor udvalget skal stå for overnatning, mad og alt det der. Men mere et arrangement hvor der er planlagt 200-300 km smuk natur et eller andet sted i det sydlige sverige, folk selv medbringer mad og overnatningsmulighed.
Jeg kan godt se vi er lidt geografisk skævt fordelt, men sverige er jo smukt så mon ikke LR ejere vest for sjælland kunne lokkes ?
Disse smukke ruter kunne jo så med tiden lægges i denne database i taler om, og efterhånden ville der være nogle ture man kunne køre på egen hånd, hvis man mest er til det.

Det var blot en ide der lige faldt mig ind...god weekend.

Christian.
Index
31125: sv: sv: Greenlaningsprojektet er kørt fast (22-01-2006 01:42:17) (svar på 31122)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Kan man kombinere greenlaning med campingvogn?
mvh#3293 Knud
Index
31134: sv: sv: sv: "whitelaning(?)" (22-01-2006 12:59:12) (svar på 31125)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.157.229)
Hej alle ?-laning interesserede!
Netop hjemkommet fra whitelaning-vinterturen i det Nordfynske (ca. 110 km ad små veje, skovveje og meget listige ikkeveje, stor tak til Jens og Karin for en fantastisk tur!)lige nogle tanker om hovedtråden:
Der ER mange muligheder for at dyrke denne specialinteresse i Danmark, men som tiden går, er der stor risiko for, at mange brugbare veje forsvinder, derfor er det vigtigt, at vi finder på en måde at registrere al vor viden om de meget lidt kendte småveje, så vi kan køre på dem og derved fastholde, at de ikke kan sløjfes, fordi de ikke bliver brugt; derved sikrer vi, at vejene er farbare også for ridende og gående trafik, hvilket betyder, at vi faktisk er alliancepartnere for organisationer som fx. Dansk Rideforbund og Dansk Vandrelaug. Jeg har selv været fortaler for, at vi skulle have et greenlaning-udvalg, og det var glædeligt, at Paul ville tage sig af det.

Det er klart, at han ikke kan vide, hvor mulighederne ligger, det må vi andre hjælpe ham med, men hvordan gør vi det? Det var et alvorligt tilbageslag for vore planer, at Kort og Matrikelstyrelsen, tror jeg det var, ikke ville være med til at lægge 4 cm-kort ud på DLRK-siden, uden at kræve en herregård for det; vanskeligheden ligger i registreringen: er det tegnede ruter på kort, der sendes ind til udvalget, er det GPS-koordinater, er det roadbooks eller det noget helt fjerde eller femte? Det skal jo helst at være nemt at lave, og det skal helst være nemt tilgængeligt for folk, der skal bruge materialet (også for dem, der ikke har GPS-udstyr).

Jeg vil gerne opfordre andre interesserede til at melde sig, gerne her på forum!

Jaeh, Knud, der har været nogle week-ends i det Sønderjyske, hvor man camperede et centralt sted, og derpå tog på (greenlaning)dagture; men jeg kan sige, at det nok ikke er en god ide at tage vognen med ud i skovsporene, det kunne godt udarte til det ren trophy...

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup