tilbage

Land Rover Forum  

Index
31081: Disco V8I, Nu med motorstop! (20-01-2006 17:37:10)
Claus Juul Kristensen #6182, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.120.33)
Hej!
Bedst som min bedre halvdel kørte gennem snemasserne i går, gik dette herlige køretøj i stå! Og ville slet ikke starte igen! Øv! Og vi skulle have været til vintertur! Øv! En nærmere efterforskning ude i motorrummet afslørede at der er strøm på tændspolen men ingen gnist ved tændkablet når man tørner motoren, en afprøvning af en anden tændspole og et andet kabel gav samme resultat. Lidt fiflen med fjernbetjeningen til dørlåse og startspærre og vupti; bilen kunne starte og den holdt sig i gang ca. 21 sekunder! så døde den igen og siden ingen livstegn. Min konklusion er at tændingsmodulet er synderen, men findes der en "gør det selv" metode til at komme tættere på den rigtige diagnose?

Med håb om at sneen bliver liggende

Claus.
Index
31082: sv: Disco V8I, Nu med motorstop! (20-01-2006 18:30:33) (svar på 31081)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Kast den startspærre i havet så langt fra dig som overhovedet muligt, i særlig grad hvis det er noget eftermonteret biks.
Det er Fandens forbandede opfindelse. Sådanne elendige indretninger har taget mange år af mit liv!!
Netop det med at man skal fifle lidt med fjernbetjeningen er rigtig gode tegn på at det er der problemet ligger.
Min datter er nu blevet vildt lykkelig for sin Opel, efter jeg fik gennemtrumfet fjernelse af den eftermonterede tyverialarm, i vild diskussion med Opelværkstedet, som mente jeg var galt afmarcheret. Hendes bil stoppede igennem et par år hid og did, særlig når hun havde en vigtig aftale!
Index
31086: sv: Disco V8I, Nu med motorstop! (20-01-2006 20:02:10) (svar på 31081)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.106.64)
På visse Dico modeller er der et startspærrer relæg
som sider inde bag radioen, det er en sort boks.
der kan smutte en lodding på printet som man med lidt held
selv kan lave.det er ikke nemt at få ud men det kan lade
sig gører