tilbage

Land Rover Forum  

Index
31310: Dybkoger (27-01-2006 21:35:44)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Jeg er så heldig at have en dybkoger monteret i maskinen, men er samtidig så uheldig at jeg ikke aner hvorledes sådan en fætter fungere,- ja ja- jeg ved at der skal tilsluttes 220v i det fine stik der er monteret i fronten, hvilket jeg endnu ikke har kunnet finde et hun stik der passer til.

Men skal vandet ikke cirkuleres mens det varmes op?
Hvorledes er det meningen at varmen kommer ind i bilen?- eller er dette ikke meningen?

Jeg kiggede lidt på monteringsvejledningen fra Defa, men den ser lidt mere avanceret ud den model jeg har.

Den tidligere ejer hvilken jeg købte bilen af, vidste absolut ingenting, ej heller at det var en motorvarmer, så her var ingen hjælp..:-(

håber på lidt hjælp!

Vink og Blink (også til nye modeller)

Tom
Index
31312: sv: Dybkoger (27-01-2006 21:58:00) (svar på 31310)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.95.238.197)
Hej Tom.

Først vil jeg sige tillykke med din motorvarmer. Det må være lykken i denne tid.
Hvis stikket er det samme som på de fleste dypkogere, kan du få hunstikket i den lokale traktor-biks. Hvordan en Defa-model fungerer, vil jeg ikke gøre mig klog på, men på mine forældres Valmet (en traktor er vel en traktor...) sidder der et varmelegeme ind i en af frostpropperne på motorblokken, som så varmer kølevandet op. Jeg har selv samlet en 10 m. ledning+stik i begge ender (husk at det skal være med jord) for ca.100 kr, så det er jo ikke den store udskrivning. Husk at købe en ordentlig ledning der kan holde sig fleksibel ved temperaturer under -15 grader.

Fortsat god, bundfrossen weekend

VH Jens Jagd
Index
31316: sv: sv: Dybkoger (27-01-2006 22:24:37) (svar på 31312)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.242)
Det cirkulerer ved at varmt vand stiger til op og derved opvarmer vandet i motor og topstykke.
Ang. varme i kabine kommer det fra en alm varmeblæser, der så bygges på.
Se evt. www.defa.dk
jeppe med fyr der ikke varmer.