tilbage

Land Rover Forum  

Index
31303: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 19:42:44)
Nikolaj Buch Jacobsen medl 6157 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.57.251)

Hej. En ven har fået øje på en Mitsubishi Pajero fra midt 80erne, som han har i sinde at smide penge efter. Og jo! vi har forsøgt, at overtale ham til istedet at sende pengene i retning af en LR, men forgæves. Spørgsmålet er så, hvad skal man være særligt opmærksomt på ved køb af en sådan bil? Hvor skal man kigge? Hvor er de ømme punkter?

Mange LR hilsner

Nikolaj og Chriss

Index
31304: sv: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 20:29:19) (svar på 31303)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.83)
Eksisterer der forsat nogle af disse biler fra midten af 80'erne ?
De plejer simpelthen at være tæret op... Maskinen var vist ret god !
Index
31307: sv: sv: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 21:20:33) (svar på 31304)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.167.248)
Udover at 2,5TD sprang toppakningen + top, dertil er gearkassen vist ikke for stærk.
Index
31308: sv: sv: sv: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 21:31:25) (svar på 31307)
Morten Brendstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.180.169)
Alle reservedelspriser er 100% dyere end til alle andre bilmærker.
Index
31311: sv: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 21:39:24) (svar på 31303)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
hejsa

jeg mindes at gearkassen var lidt under dimensioneret på maskinerne under 2.8L. mener det var 2.8L

så vær opmarksom på gearboxen på de "små" maskiner!

/Tom
Index
31314: sv: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 22:12:42) (svar på 31303)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.95.238.197)
Halløj Nikolaj.

Sig til din ven: Don´t go there!

Jeg har en kammerat der er er trillet rundt i en sådan kasse, fordi de var nogle stykker der lige skulle køre lidt i "terræn".
På nogler af modellerne fra firserne er der automatisk tilkobling af friløbsnavene (spørg mig ikke hvordan det virker). Dette kobler forhjulene på, hvis bagakslen mister fodfæstet. Det eneste problem er, at det i dette tilfælde koblede ud!!! på en stejl bakke, hvorefter bilen fortsatte baglæns/sidelæns/lidt på taget ned ad skråningen, til den ramte bunden med et brag. Heldigvis slap alle uskadt fra hændelsen.Kunne måske nok have været undgået med et grønt bevis eller lignende?
Hvis din ven altså ikke skal køre terræn i den, og den ikke er alt for rusten (og dyr), skal han da bare købe den. Det er jo normalt ikke fornuften der holder folk i DLRK fra at købe bil (kæmpestor grinende smiley).

God weekend

LR-Hilsen Jens Jagd
Index
31322: sv: sv: Mitsubishi Pajero (27-01-2006 23:48:32) (svar på 31314)
Christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.47.21)
DET GØR HAN IKKE!!!!!

Bilen køre jo sådanset ok, selvom at jeg ikker er meget for at indrømme det, og da ikke mindst i forhold til en seriebil, der er den jo noget mere komfortabel at køre i, MEN topstykkerne er noget L..T, gearkassen, ja kan ikke finde ord for hvor ringe den er, det er en personvognsgearkasse der er tilvirket, den vejer ikke mere end at man kan tage den ned ene mand og lige så nemt sætte en anden op, men dette bliver også nødvændigt de går ALTID i stykker har skiftet en del af dem, hvilket iøvrigt er meget nemt, men.... Desuden er det ikke lige hver dag man falder over en brugt gearkasse til dem. Så overbevis din kammi om at han skal finde noget andet at bruge sine penge på ex en LandRover 90" eller et andet mærke jeg ikke tør nævne her starter med T og slutter med A :-)

Held og lykke med at få overbevist kammien

Mvh Christian
Index
31328: sv: sv: sv: Mitsubishi Pajero (28-01-2006 11:36:23) (svar på 31322)
Alexander Thorstein & Birgith Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.95.197.210)
En Mitsubishi Pajero fra 1980'erne....

Der er altså veje, som man ikke skal vælge, og Pajero'vejen er så absolut en af dem... RUST, topstykke (2.5), gearkasse, ledningsnet..... listen er uendelig, men sømmen i tegnebogen kan ikke holde til alle de sedler der skal betale for alle regningerne - med mindre det er en snor der kan "strækkkkeees". Har en god ven der for nogle år siden havde en sådan æske.... Og kun guderne ved hvor mange kroner han smed i æsken. Hans held var at en idiot stjal den.... Idiotens uheld var derimod at jeg mødte ham i bilen en morgen på vej på job.... HEHE... "hallo??!! er det Politiet... og så var han busted!!

Sig til din ven, at han skal købe et andet kompas.

hvis han er så hooked på en Mitsu' så hellere en senfirser med en 2.8l maskine eller helst en 3.0 V6... den er lidt tørstig med sikken lyd og trækkraft!!

Eller hvis han kan finde lidt flere penge og evt. overveje en Pajero Sport 2.5 TD med A/C og fuld servicehistorie der har kørt 105.000km?? Han en god bekendt der skal af med en sådan... og den er iorden!!
Index
31330: sv: Mitsubishi Pajero (28-01-2006 12:14:26) (svar på 31303)
Stephen Noltensmejer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.227.120)
Der er flere ting der skal ses efter i 1993 skilte jeg en pajero 100% for at få varmgalvaniseret chassi, døre, kofanger og de underste plader. Det var et større arbejde men det endte godt.
Pkt. 1 kør aldrig 1 5 gear når du har trailer på og skal du gøre det skal du ikke motor bremse da det slår møtrikker løs i gear kassen.
Pkt. 2 de steder de ruster er paneler bagskærmen over lygterne forskærme der hvor hængslerne fra frontklappen kommer ud
Pkt. 3 motor den skal behandles særligt godt en ting som efter kørsel skal den lige have lov til at stå i 1-2 min og så er det heller ikke en der er god til megen motorvejskørsel med fuld skrald
Index
31351: sv: Mitsubishi Pajero (29-01-2006 11:06:11) (svar på 31303)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.108)
Som alle de andre siger, så koster bilen i gearkasser og topstykker. Mine forældre havde en i 3 år og lavede topstykke (ca. 15000 pr. gang) hvert år efter 40 - 50000 km hver gang samt gearkasse (ved 70.000 km) da de fik den og igen (ved 150.000 km) lige inden de var heldige at slippe af med den. Selv en gammel 2 1/4 holder væsentligt bedre, og så koster det under det halve, når den endelig havererer.
Men det er jo hans eget valg, så jeg kan kun sige: God fornøjelse. Jeg håber at han har mange penge, for så er det egentligt en fin bil at køre i.
PS: De "gamle" har Freelander nu. 130.000 km i en Td4 uden andet end almindeligt service, nye dæk m.v. Så selv om man skal afdrage på en sprit ny Freelander, så er det en billigere bil pr. år end Pajeroen var (og så tror jeg nok at jeg ved hvad jeg ville vælge)