tilbage

Land Rover Forum  

Index
31297: Heja for Matt Savage (27-01-2006 18:46:42)
Niels (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.2.250)
Vil bare lige kort dele min glæde ved at have sparet en væsentlig sum penge.

På min RRC fra 91 var benzinpumpen gået - samt udstødningens yderste del inkl. potte (efter kontakt med et mindre isbjerg i KBH).

Autonorden Amager og Box Auto ville begge have ca. 4700+moms for en benzinpumpe + 3900+moms for udstødning (+montering naturligvis)

Helt hvid i hovedet ringer jeg til Matt Savage, som dette forum har nævnt i positive vendinger ved adskillige lejligheder. Savage's pris for benzinpumpe (OE) 96£ og udstødning (OE) 99£ + forsendelse på 30£. Fanfuckingtastic.... det nupper jeg.

Som helt ny indenfor RR-området var glæden naturligvis stor ved denne besparelse. Hvad siger I? Er denne prisforskel en generel tendens ved alle reservedelekøb?

En glad sparer,
Niels

Index
31298: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 18:48:47) (svar på 31297)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.83)
Der har lige været en tråd omkring dette emne... se lidt længere nede....
Men tillykke med besparelsen !

Så gir han nok en lille een !
Index
31373: sv: sv: Heja for Matt Savage (30-01-2006 08:06:12) (svar på 31298)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.3.225.210)
Er jeg meget dum hvis jeg spørger om hvad OE betyder????
Index
31299: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 19:00:49) (svar på 31297)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Niels

Tillykke med besparelsen på de nye stumper. Desværre er det, for mig totalt uforståelige grunde, ikke ”politisk” korrekt i dette forum at dele denne slags positive oplevelser. Du vil formodentligt snart blive mødt med de sædvanlige ”æble/pære” og ”vildledende priser” ”argumenter”.
Det ville da ellers da lige ligge til højre benet hvis rabat udvalget netop listede alle disse brave leverandører op som medlemmerne har haft gælde af.

Mvh,
Henning
- som lige har sparet 6800 kr på en generator
Index
31315: sv: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 22:15:17) (svar på 31299)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.168)
Hej Niels
Du skriver i dit indlæg, at det ikke er "politisk" korrekt at fortælle, at man har købt reservedele uden om de autoriserede forhandlere og sparet mange penge.
Jeg kan godt se, at der er en stor prisforskel på den generator du har købt og Land-Rovers pris, og jeg ville i dit tilfælde nok have handlet på samme måde som dig.
Grunden til at jeg skrev mit indlæg var, at delagtiggøre andre medlemmer i mine erfaringer. Så er det op til det enkelte medlem at vælge, hvor han eller hun har lyst til at købe sine reservedele.
Jeg synes, at det er fint, at du kom med dit indlæg, så vi andre kan blive informeret. Her i forum bør alle på ligeværdig måde have mulighed for at fremkomme med deres meninger og synspunkter uden, at der er noget der er mere "politisk" korrekt end andet, så længe de overholder retninglinjerne for dette forum.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411
Index
31318: sv: sv: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 22:30:03) (svar på 31315)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.168)
Beklager i ovenstående indlæg skulle have stået
Hej Henning. Jeg beklager fejlen.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411
Index
31344: sv: sv: Heja for Matt Savage (28-01-2006 19:18:48) (svar på 31299)
Christian Carl Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.41.32)
Hej Henning.
Formålet med rabatudvalget er at videreformidle kontakt mellem firmaer og medlemmerne via kontaktpersoner fra klubben . Formålet med denne øvelse er, at der gives en "DLRK pris" når du spørger på produkter fra den leverendør, som du har fundet på rabatsiden.
Om medlemmer i fremtiden kan finde Rover Danmark på rabatsiden kan jeg kun gisne om.
Skulle du have kendskab til nogle af disse særdeles fordelagtige leverandører, og have lyst til at være kontakt person til dem, så skal du bare skrive til mig, så finder vi ud af, hvordan den kage skal skæres.
Er der medlemmer i øvrigt, som vil være kontaktperson til et firma og dette firma gerne vil på rabatsiden er i meget velkomne til at tage kontakt til mig.

Med venlig hilsen
Christian
Rabatudvalget
Index
31302: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 19:33:04) (svar på 31297)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.105.121)
Når nu æble og pære hysteriet har lagt sig, kan vi nok blive enige om at de originale dele for det meste er bedre, ingen tvivl om det. Men men, de uoriginale dele koster som regel kun 1/4 prisen af de originale,sommetider endnu mindre, og det er vist ikke tit de originale holder 4 gange så længe???
Så jeg vil da vove at påstå at de billige uoriginale i de fleste tilfælde kan være en god forretning at bruge. Indlægget er ikke for at skabe debat men blot et synspunkt.

Hilsen en der bruger både billige og til tider dyre dele....
Anders
Index
31319: sv: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 22:31:38) (svar på 31302)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.242)
Der er i mine øjne ikke noget der hedder orginale og uorginale reservedele, de bliver lavet ca. samme steder nogen betaler for et land rover mærke på udstødningen andre betaler for at der står walker på udstødningen, de kommer fra samme fabrik samme produktions bånd bare med forskellige mærker.
Sådan er det med alle reservedele den med pengene bestemer hvad der står på pakken.
Jeppe
Index
31320: sv: sv: sv: Heja for Matt Savage (27-01-2006 23:12:23) (svar på 31319)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.83)
Du har nu kun delvis ret, Jeppe, i det du skriver i dit indlæg.
Der findes r-dele, som må kopiproduceres efter tilladelse fra bilproducenten. Andre dele bevarer bilproducenten et varigt ophavsret på.

Så er der de dele, som findes på det frie marked, hvor alle producenter gå på indkøb: støddæmper, el-dele, bremsedele, filtre osv.

Og så kommer piratdelene; oftes produceret i Kina og ikke e-mærket. De må faktisk ikke engang anvendes.

Index
31327: sv: sv: sv: Heja for Matt Savage (28-01-2006 09:20:39) (svar på 31319)
Knud (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Den med Walker må jeg lige fange.
Du kan f.eks. til en Jaguar købe en Walker til en brøkdel af prisen på en original, som Walker vist nok også producerer. De to udgaver har intet at gøre med hinanden, hverken, hvad angår pasform og materiale og bearbejdelse.
Kvalitetsforskellen på de to systemer er himmelråbende stor. Den uoriginale passer hverken her eller der, medens den originale bare lige smutter op på den meget beskedne plads, uden efterfølgende justeringer og bankelyde.
Ligeledes holder den originale meget betydeligt længere end den uoriginale, der i almindelighed holder ca. 1 år, på en daglig brugt vogn. Dette ved jeg 100% alt om :-(

Til gengæld kan man ikke tillade sig at generalisere i almindelighed mht kvaliteten på originale og uoriginale.
Jeg har fået både gode og dårlige generatorer som uoriginale og originale. Jeg har købt dem som mærkevare og som Lucas og som alt muligt andet, med vekslende held.

Jeg har købt visse uoriginale Metalastic gummibøs og ophæng som skilte ad nærmest inden de kom på plads, medens de 3-4 gange dyrere holdt i årevis. Omvendt kan man få nogle rasende dyre tandstangsophæng der holder få uger og i stedet for kan man købe billige uoriginale der holder årevis.

Før man udtaler sig, bør man have erfaring med levetiden på de pågældende produkter.
Jeg ville helt klart også have købt den tidligere omtalte generator, ud fra mine erfaringer med disse indretninger.

mvh
#3283 Knud
Index
31352: sv: sv: sv: sv: Heja for Matt Savage (29-01-2006 11:07:07) (svar på 31327)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Kære alle

Skulle vi ikke lige trække vejret, inden "toppakningen ryger" i de små hjem!

Nogle brugere har fortalt om store besparelser og gode erfaringer ved at handle bestemte steder, og andre har oplyst om egne (gode og dårlige) erfaringer med hhv. "originale" og "uoriginale" dele.

Jeg har mest tilhørt den sidte kategori, og så er det altså lidt træls at blive beskyldt for politisk korrekthed og få smidt både æbler og pærer i hovedet, blot fordi man også har en mening om sagen.

Til orientering har jeg vedhæftet et fotos af en stribe "ens" oliefiltre, som jeg bruger til anskuelsesundervisning. Alle filtre passer på den samme motor, og flere af dem er produceret af samme producent, men man behøver ikke at kigge særlig godt efter for at se kvalitetsforskellen. Så der er altså andet end papæsken (og prisen!) til forskel, selv om filtrene passer på samme motor, sælges under samme nummer og er kommet ud af samme fabriksport.

Som jeg tidligere har skrevet, så lever vi i et frit land med fri konkurrence, og så er det jo op til den enkelte at vælge, hvor de vil handle - og så tage konsekvenserne af sine valg uden at kny!

Mvh
Mikael
Index
31356: sv: sv: sv: sv: sv: Heja for Matt Savage (29-01-2006 11:59:41) (svar på 31352)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.255.74.26)

Tak Mikael, så skulle den ged vist være barberet.

Skønt med et indlæg der ikke er > jeg tror, mener, husker, formoder, kender en der, osv. <
Det man godt kunne savne, ind i mellem, i Forum er veldokumenterede indlæg.

Der er meget "religion" i uoriginale/originale reservedele så denne dokumentation burde vel omvende de fleste.
Det billige er billigt = ringere og det originale dyre, er bedre.
Sådan skulle det i være, det kan man så vælge at tro på eller ej.

Indlæget overbeviste mig om at oliefiltre, bremsedele og styretøjsdele skal købes originalt, andet, ikke sikkerhedsmæssigt, vil jeg så overveje kvaliteten af.

MVH
Kenneth Poulsen - nu med selektive indkøb.