tilbage

Land Rover Forum  

Index
31367: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (29-01-2006 21:11:25)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.136.234)
Hej.

Pga. af ændret kørsel behov. ca. 12000 km om året vil jeg gerne skifte min dyre japanske 4x4 bil ud med en Defender. Har kigget lidt rundt og kunne godt tænke mig en 2.5 td fra ca 87. Men, de hænger jo ikke på træerne. Måske skulle jeg kigge efter en V8 benzin istedet. når jeg nu ikke kører så langt. Hvad koster det evt. i afgift at lægge en Diesel i en sådan, samt hvad er vægt afgiften på en benziner.

Lars Madsen
Index
31368: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (29-01-2006 21:21:43) (svar på 31367)
Frank Thomassen #5654, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 195.249.68.41)
hej lars, at du vil bytte din japanske ud med en rigtig 4x4 er forståeligt, ang vægt afgift afhænger det jo lidt af årgang, om der er "grøn" afgift på, selv har jeg en V8 110 fra 1984, til en vægtafgift på 3900 årligt jeg kører under bykørsel 4,5 - 5 pr liter, og under langture 6,5. jeg har sådan en "lomme-udregning" der hedder 1 kr pr kørt km, når prisen for super 95 er lige under 10 kr. om det er langt eller kort tænker jeg ikke på for mig handler det om hvordan jeg kommer fra A til B, og jeg syntes ikke at den er dyre end 109´er med 2,25, vores 2,5 d fra 1986 kører ca 9 på literen, så det handler altid om et valg, men ud med din japanske.;-) (venligt ment) hilsen Frank T5654
Index
31369: sv: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (29-01-2006 21:36:16) (svar på 31368)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.136.234)
Hej.

Det er vægt afgift når de er fra før 1998. Jeg vil helst have en 90" pick up. PU/HT. Tror jeg nok den hedder. Der var ellers en til salg hos Per Glad Kalundborg, i sidste uge men den er desværre væk. (Suk). Prisforskellen på diesel og benzin, er efterhånden så lille, samt jeg mener vægtafgiften er mindre på en benziner. Så med så lidt km går det vel lige op. Er der ellers nogle skavanker med en Defender, ca årgang før 1990..

Lars
Index
31371: sv: sv: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (30-01-2006 06:12:07) (svar på 31369)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.57.130)
Du finder skattevæsenets tabeller over vægtafgift her: http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel5

Taksterne for gulplade Land Rovere indregistreret første gang før 2. juni 1998 finder du i tabellen "Vægt- og udligningsafgift samt tillæg for privat anvendelse af varebiler og mindre lastbiler mv. 2005 og 2006" i afsnittet "Varebiler mv. registreret 1. gang den 2. juni 1998 eller tidligere eller som anvendes fuldt ud erhvervsmæssigt"

Min 90" 2,5 N/A diesel har en tilladt totalvægt på 2400 kg, så jeg betaler 4030 kr i årlig vægtafgift. Havde den haft V8 i stedet havde vægtafgiften været 3140 kr årligt.

Den kører omkring 10 km på en liter diesel, så der er noget sparet i brændstof omkostninger i forhold til en V8.

Index
31377: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (30-01-2006 10:34:18) (svar på 31367)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.128.215)
Hej Lars, hvis du har buskørekort. Så køb en 110 v8 i bus udgave. 812 kr årlig vægt. Den går 5 på literen. Benzin kontra diesel det er altid et godt debat emne. Jeg syntes V8éren er den rigtige motor til en laro.nu bliver der nok skudt med skarpt ,jeg dukker mig....

Mvh Mads
Index
31378: sv: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (30-01-2006 10:45:12) (svar på 31377)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.182.247)
Hej

Nu ved jeg ikke helt hvor de herre har gået i skole - men min lommeregnebog siger at vis jeg kører 5 km. pr. liter og benzinen koster ca. 10 kr. pr. liter - så får jeg det til ca. 2 kr/pr/km. i benzin.

Hvis du (lars)kører 12.000 km/pr/år skal du bruge ca. 2.400,00 liter benzin a' ca. 9,50 kr. = 22.800,00 kr/pr/år. Vægtafgiften vil ligge på ca. 3.000,00 kr. år.

Hvis du vælger diesel og fortsat kører 12.000 km. pr. år skal du bruge ca. 1.260 liter diesel a' 8,5 kr. = 10.710 kr/pr/år. Vægtafgiften vil ligge på ca. 4.500,00 kr. pr. år.

Så i min verden - når vi kikker økonomi - vil jeg vælge diesel. Men som Mads skriver er der inten som lyden af V8'er.

Jeg har selv en disco diesel fra '95 og en RR V8 fra '82.

Mvh
Eddie
Index
31392: sv: sv: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (30-01-2006 16:00:13) (svar på 31378)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Det er næsten det samme regnestykke jeg også laver en gang imellem, når jeg pines af VM-lyden en meget kold vintermorgen!
Ud fra mine erfaringer regner jeg dog med 3.000 ltr. benzin.
Jeg savner dog V8-lyden! :-)
Index
31395: sv: sv: sv: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (30-01-2006 17:02:27) (svar på 31392)
Lars Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.136.234)
Hej.

Tak for svarene. Jeg tror nok jeg skal have en diesel så. Nu har jeg jo egentlig også lige købt en oliefyr til diselolie, af et medlem af DLRK. Det er egentlig hans Defender der er skyld i at jeg har fået feber. Jeg vil helst have en hos en forhandler, da det så er nemmere at komme af med den jeg har nu. Men håber der dukker en op.. (Meget snart).

Lars
Index
31405: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor langt eller kort pr.l defender V8 (30-01-2006 20:22:08) (svar på 31395)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.160.94)
Det kunne være at dieselen skulle være lidt nyere, dvs en Tdi 300 (eller 200), for ikke at glemme den pragtfuld Td5!
Dette skriver jeg fordi en 2.5 Diesel vil nok virke noget sløv efter en Japaner, som bekend, savner ikke "landevejs krafter". Hvis din kørsels behov er nede omkring 12000Km, så er V8eren ganske realistisk. Alene lyden, for ikke at glemme trækkraften, på landevej, & i terræn.