tilbage

Land Rover Forum  

Index
31613: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (05-02-2006 17:43:25)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)

Hvad er det her for en mercedes? Det må være en ny model? Eller er det måske bare mig der ikke læser nok bilblade så jeg mangler "opdatering"?

Det ligner ihvertfald et godt bud på familieøse nr. 2 som supplement til Land Roveren.

Har nogen prøvet at få omregistreret f.eks, en ældre 110" bus eller van som personbil? Nogen der har leget med idéen? Erfaringer, meninger? Er der bud på hvad det koster?

Det kan vel efterhånden ikke være for voldsomt med tanke på alderen?

Eller spiller noget helt andet ind.. at de aldrig har været registreret som personbiler i DK for eks?

I princippet burde alt vel kunne registeres, bare man betaler afgiften og overholder forskrifterne for køretøjets indretning?

Mvh Benno

Index
31614: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (05-02-2006 17:45:08) (svar på 31613)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)
det var så den her jeg mente...
Index
31616: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (05-02-2006 18:25:15) (svar på 31613)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.109)
I princippettet kan alt, som kan godkendes til vejtrafik også indregistreres som personbil - det er blot et spørgsmål om penge.
Varebiler er ofte set omreg. til personbil og har man råd til 10.000 DKK i årlig vægtafgift for en Defender 110, er det helt okay.
Det er iøvrigt ikke meget mere end hvis man køber en Defender på gule plader registreret efter 03 JUN 98, der inkl. misundelsesafgift koster rundt regnet 9.000 DKK årlig.
Billedet viser den nye Mercedes S-klasse stationwagon, som sikkert skal køre som taxa.
Mercedes er noget værre skrammel og ikke mere den kvalitet, som det har være for 20 år siden. Rust er et meget stort problem på forskellige modeller. Især bærende dele har været udsat for tæring. Jeg kender flere eksempler på, at biler måtte sendes til omlakkering pga manglende omhu i malerarbejdet.
Hvis du skal have en god og solid familiebil nr. 2, så er Volvo V70 et godt alternativt, som koster i udstyr og årgang det halve af, hvad en tilsvarende MB koster. Og med i købet får du så, at Volvoen har det, som Mercedes'en ikke har: en superb vejbeliggenhed.
Eller en Discovery på hvide plader, hvis du vil blive i den store Ford-klan !
Index
31618: sv: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (05-02-2006 18:56:06) (svar på 31616)
Alexander Thorstein & Birgith Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Bare ligeen lille bemærkning vedr.Mercedes-Benz "S-klasse".

Det er den nye R-klasse. Og med tanke på de få S-klasse modeller, der kører som taxi, pga størrelse, pris, og desværre kvalitet, bliver denne model vist ikke ssærligt udbredt herhjemme.

Jeg er bestemt enig med hensyn til forslaget om en Volvo V70- det skal dog være den nye model - den gamle er kun en opgraderet 850'er og delene er forholdsvis for dyre i forhold til nyeste V70'aftapning.

I den lidt billigere ende af skalaen kunne man kigge på en brugt Citroën C5 Weekend. - masser af god plads, gode køreegenskaber, god brugtpris (for køber, vel at mærke!!) masser af legetøj (red: læs knapper) og af egen og andres erfaring, har der da været nogle fejl - men det har LR jo også, (and yet we keep on buying them??!!)men summen af gode kvaliteter opvejer mangefoldigt de få minusser, kareten har kunnet byde på. Og takket være den gode affjedring (hydraulik) kan man næsten altid komme igennem høj sne.
Index
31809: sv: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (08-02-2006 22:08:44) (svar på 31616)
Christian Melchiorsen #6812 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.173.20)
Allerførst kan jeg bekræfte at der her er tale om en R-klasse. Har været til forpræmiere på modellen, som skal lukke huldet mellem E- og S-klassen. Er opbygget med tre sæderækker á to enkeltstående sæder. Man forventer at bilen primært skal sælge til taxi-branchen. Pris med 20 % afgift til hyrevogn er ca. 530.000,-.

Vedr. rust, så drejer det sig primært om den sidste E-klasse model (W210). Her er der tale om to årgange hvor de har produceret med forkert standseværktøj. Skærevinklen i forhold til godstykkelse og lukkekræften har været beregnet forkert, og derfor er der fremkommet en skæv klipning, som har gjort at grunderen ikke har kunne binde ordentligt. Derfor kosmetisk rust. Ellers helt fantastisk bil.
Index
31641: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (06-02-2006 08:41:39) (svar på 31613)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Benno

Alle Land Rovers modeller er godkendt som M1 og N1, dvs som person- og varebil. I DK er Defender-modellerne ikke standardtypegodkendt som personbiler, men de andre modeller, Freelander, Discovery, Range Rover og Range Rover Sport, er.

mvh
Ib 0219
Index
31648: sv: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (06-02-2006 09:58:05) (svar på 31641)
Niels Henrik Bach #7155, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 217.157.4.206)
hej Ib

Hvad betyder det i praksis, hvis man vil omregistrere en 110" bus til alm. personvogn? Ved du, om der kører nogen i DK.

/nh

Index
31654: sv: sv: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (06-02-2006 10:44:50) (svar på 31648)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Niels

Du skal først forbi Skat og have vurderet hvor meget de mener du skal betale i registreringsafgift. Så skal du have bilen omregistreret da den skifter identitet - fra bus til personbil. Hele proceduren skulle ikke give anledning til problemer, kun lidt bøvl og reg.afg.

Der skulle køre nogle stykker rundt som er reg. som personbil, men ikke noget der er tal på.

mvh
Ib 0219
Index
31664: sv: sv: sv: 2 spørgsmål: Mercedes-model? 110" som personbil? (06-02-2006 16:00:35) (svar på 31648)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Husk også lige på at du får en formidabel vægtafgift!

mvh
#3283 Knud