tilbage

Land Rover Forum  

Index
31723: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 18:08:37)
Morten Bibow Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

En 110 Crew Cab – er dette den grimmeste Land Rover, som mine venner bliver ved at fortelle mig, eller den "dejligste", som jeg selv mener?

Kan jeg på denne måde lige få en afstemning startet? :-D

Hvis en af slagsens er mit næste Land Rover køb, er der særlige ting med hensyn til afgift etc. som jeg skal være klar over? Jeg kigger efter en 2000 - 2004 års model fra Tyskland og indregistrere den som varebil / firmabil.

Tirsdagsaften hilsner fra Møn,

Morten


PS . Sneen smelter – så er der mudder næste! :-D


Index
31727: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 18:33:11) (svar på 31723)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.166.177.22)
Kære Morten

Hvorfor nøjes med en 110 Crew Cab, når du kan få en ægte 124 CrewCab - oven i købet i army-grøn?
Og specifikationerne på sådan en P124 CrewCab fejler skam ikke noget: 26 tons totalvægt, 12-liters motor, 420 hk, 12x2-trins gearkasse, 6x6 og spær på kryds & tværs & langs - hvad mere kan man forlange for en go' million kr + moms - på gule plader!

Mvh
Mikael
Index
31729: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 18:43:43) (svar på 31727)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.101)
Morten Bilbow Pickering er altså ikke vor forsvarsminister, Mikael. Hans hedder vistnok Søren Gade !
men ellers interssant alternativ for dem, der skal have lidt mere plads...
Mon din arbejdsgiver vil sponsorere sådan een til deltagelse i Euro Truck Trail ?
Index
31754: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 23:06:10) (svar på 31729)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.166.183.141)
Hej Paul

Jeg ved tilfældigvis, at der i Södertälje står en P124 6x6 demobil til salg i chic army-grøn. Den har godt nok også bag- og frontmonteret spil, kroghejs og ballistisk beskyttelse af førerhuset, men med et ordentligt demo-afslag kan den nok forhandles ned på ca. 1,3 .... (+ levering)!

Hvis du er interesseret i at stille op i Truck Trail, skal jeg nok spørge 162, om han yde en skærv fra sponsorpuljen.

Mvh
Mikael
Index
31728: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 18:39:28) (svar på 31723)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.101)
Den er da fræk og praktisk, sådan 110" Crew Cab, men kun, hvis ladet er overdækket med en pressing. Ellers ligner den jo en 'Frem-og-tilbage-bil', dvs, man kan fra siden ikke se, hvad der er for eller agter.
Praktisk, fordi du kan holde beskidte ting for sig og de sager, som ikke kan tåle fugt og kulde, kan være indendøre. Desuden er den sammen med 130 Crew Cab og 110 STW de eneste fabriksproducerede Defender, der byder på god benplads.
Iflg. Land Rovers egne specifikationer er typebetegnelse Double Cab.
Ladet er på 1020 mm, altså under de famøse 1200 mm, som afgiftsloven kræver.
Om varerummet i selv kabinen medregnes, er jeg ikke vidende om, men det kan Ib Hamer sikkert svare på.

Min stemme går altså til plussiden !
Index
31731: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 19:06:08) (svar på 31728)
Morten Bibow Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Ahhhhhh, for h..........te da, det er rigtig: Med mindre kabinen tæller med, kan en sådan bil ikke indregistreres på gule plader. Drømmen er ved at briste, kan jeg mærke.

Ib Hammer – hvor er du???



:-D Morten
Index
31733: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 19:21:17) (svar på 31728)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Som Poul rigtig skriver, så er det en praktisk vogn. Doublecap og ruffet gør at den
Index
31734: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 19:23:49) (svar på 31733)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Den smuttede pludseligt afsted. Det jeg ville sige var at den virker lidt overskåren, men en lang tagbagagebærer gir lidt samling. Billedet er fra Marocco, fem minutter efter at solen gik ned, ca.
Index
31735: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 19:25:49) (svar på 31734)
Morten Bibow Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Oooooooh, hvilken dejlig bil :-D
Ib Hammer – må jeg også godt køre en? På gule?


Morten
Index
31736: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 19:33:05) (svar på 31735)
Jens H. Larsen #5562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.60.131)
Hej Morten!

Vores ER på gule plader.

Jens
Index
31740: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-02-2006 20:12:38) (svar på 31736)
Morten Bibow Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)
Hej Jens........ det er da en god nyhed, men måske skyldes det at reglerne er blevet endret efter at din blev indregistreret? I så fald vil det vel ikke lykkes at importere en og få den på gule. Eller?

Den Mønske
Index
31761: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (08-02-2006 08:54:14) (svar på 31740)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Godmorgen Morten

110" Crew Cab/dobbeltkabine ell. som den benævnes i DK - Adventurer - kan godkendes på gule plader - det er en kombineret åben/lukket varevogn hvor varerummet i førerkabinen tæller med i de 120 cm som er lovens krav.
Der skal være monteret gitter umiddelbart bag førersædet og bagsædet, seler, sædekassen til bagsædet, beslag osv skal fjernes - der skal være plant gulv helt frem til gitteret - kræver en forlængelse/opbygning af gulv fra bagvæg til gitter, ruder i bageste sidedøre skal permanent blokeres.

Modellen leveres i DK med pressenning som standard, men ellers ser den rigtigt godt ud med en styrtbøjle monteret i ladet. Er det kun udseendet man går efter kan man ved at ændre lidt på og beklæde pressenningstativet med skum-rørisoleringsmatr. få den til at se fræk ud - og så er det en billig løsning. Blev bl.a. brugt på den første Tomb Raider vi lavede.

Er egentligt sjovt så lidt kendskab der er til det eksisterende modelprogram - denne model har været på programmet de sidste 5 år - og kan ses på Land Rover's hjemmeside - smiley

mvh
Ib 0219
Index
31763: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (08-02-2006 09:09:24) (svar på 31761)
Morten Bibow Pickering #6918, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.82.94)

Godmorgen Ib..... og tak for de gode nyheder. Perfekt at få tingene satt på plads fra en expert. Så kan vi trygt kigge rundt efter en Double Cab som vores næste familiemedlem.

Det er ellers ikke ofte at se en 110 Double på skandinaviske veje. Det betyder vel delvis at de fleste synes den er grim(!). Hvad det gør med prisnivået ved jeg ikke – om den bliver dyr fordi den er skjelden eller prisgunstig fordi den er grim. Måske er den grim nok til at en ny skulle overvejes?

Go´da´

Morten & Gina
Index
31765: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (08-02-2006 09:18:16) (svar på 31763)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Morten

Udseendet kan man ikke diskutere - enten kan man ikke lide den eller også er den alletiders. Den er ihvertfald særdeles praktisk, med mulighed for at låse det mere værdifulde inde i kabinen og lade det våde/beskidte/ildelugtende blive omme i ladet.

Modellen er fortrinsvis solgt til bl.a skovbrug, skytter o.lign. hvor det praktiske vejer tungt.

I omegnen af Vejle kører der 4 stk rundt, og det er kun den ene der hører til på Tirsbæk.

mvh
Ib 0219
Index
32562: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-03-2006 17:36:12) (svar på 31763)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 82.143.239.221)
Hej Morten - er det en 130" Crew Cab i taler om eller en 110" Adventure? 130" modellen ser jeg en del af omkring Kbh og de er da totalt fede, hvis man har brug for den ekstra plads osv. Den er ikke ligeså agil som en 90" men den har langt flere anvendelesformål - mere plads osv.
Se du på LR Danmarks hjemmeside (eller Glad) kan du specifikt se de eksisterende modeller. 90" (tre modeller), 110" (fem modeller) og 130" som Pick Up eller Crew Cab.
Du kan faktisk købe en spritny for 265.000 kr. MED moms. Det er da ikke galt i forhold til at en ny 90" HTW koster det samme!
Spændende hvad i ender med at finde på.

LR hilsen
Index
32563: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-03-2006 18:08:28) (svar på 32562)
Morten Bibow (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.82.94)
Nåh - den gode Ignaz melder sig – hej!

Jeg trives meget godt med "den halve bil" – så en 130 bliver alt for stor. Det er med andre ord en 110 Crew Cab vi kigger efter. Skal den være ny og "billig" som du indikerer, skal den indregistreres som en "mandskabsvogn", og så er brugsområdet jo meget begrænset.

Derfor bliver det nok en 2-3 år gammel bil fra tyskland eller england eller ????.

90´eren går imidlertid fantastisk godt og problemfrit – en flot bil du solgte mig. Om nogle måneder tager vi afsted, turen går til Alsace, Lorraine og Ardenne i år.
Men har vi en "hel bil" klar til næste sommer bliver det så en rigtig tur. Vi ser frem til nye eventyr!

D. Fender
Møn
Index
31884: sv: sv: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (10-02-2006 20:40:28) (svar på 31733)
Anders Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.93.238)
Ja den er skam fed, Jens.
Men det sejeste er, man kan få den med dobbelt rat i.
Så kan den ene chauffør altid tage sig en blunder...
Index
32561: sv: 110 Crew Cab / Afstemning (07-03-2006 16:19:17) (svar på 31723)
Allan Winge-Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.4.56)
Jeg er på plussiden. Kører 130"'er til dagligt og selvom at 110" dobbeltkabine lidt ligner en 130"'er der ikke er fuldt udvokset får den et plus :o) Kombinationen af kabine og kludetag gør den "rigtig"

De bedste hilsner

Allan