tilbage

Land Rover Forum  

Index
31719: SU kaburator (07-02-2006 16:27:13)
Claus Kongsbak Refshauge #7314, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.70.163)
Hej alle.

Jeg er ved gennemgå min nyindkøbte RRC fra 83 med V8. Og så har jeg været ved og rense/udskifte alt hvad der kan og skal udskiftes. Den har stået i en lade i 4 år. Jeg ved, at der på en V8 med zenith caburator skal være en membran nede under olien. Som en slags efterbrænder vel, men det gør der ikke ikke på min hvor der er mont su,er. Den kører egentlig ganske fint, men skal den være der.
Index
31725: sv: SU kaburator (07-02-2006 18:15:01) (svar på 31719)
Steen Bille #4172, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.89.25.222)
Hej Claus.

Der er ingen membran i en SU karburator.

Vh. Steen
Index
31732: sv: sv: SU kaburator (07-02-2006 19:11:42) (svar på 31725)
Knud (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Joh - der er visse SU-karburatorer med gummimembran.
Den sidder i forbindelsen med den justerbare strålespids - og jo du læste rigtigt!

#3283 Knud
Index
31755: sv: sv: sv: SU kaburator (07-02-2006 23:23:22) (svar på 31732)
Dennis Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Knud har helt ret, hvis der skulle være tvivlere.

SU type HD (Horizontal Diaphragm), en lidt special type SU karburator som bla blev benyttet i datidens luksus biler som fx. MG Magnette, strålerøret sad fast i en gummimembran, blandingen kunne justeres med en skrue i siden af huset. Skruen aktiverede en arm under membranen så strålerøret kunne hæves og sænkes. Efterfølgeren for denne type var reelt SU HIF (Horizomtal Integral Float Chamber), hvor strålerøret var ophængt i en bimetalarm, bimetalarmen kunne korrigere benzinblandinen alt efter benzinens temperatur.

Bare lidt historie

Dennis
Index
31790: sv: sv: sv: sv: SU kaburator (08-02-2006 17:48:49) (svar på 31755)
Steen Bille #4172, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.89.25.222)
Hej.

Nu blev der spurgt om en Rover V8 motor, der er ikke membran i SU HIF karburator.

Vh. Steen
Index
31792: sv: sv: sv: sv: sv: SU kaburator (08-02-2006 18:25:42) (svar på 31790)
Troels Juel Hansen #7172, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.150.90.3)
Hej Sten

Jo der bliver spurt til en rover v8. Der var nogle af de 114Hk 110er fra 83-84 der kørte med SU med membren, så der er vel ikke andet at gøre ind at kigge på kaburator typen. Får det kan fast slåes on der skulle være membran i eller ikke.

MVH Troels
Serie one 49
Index
31798: sv: sv: sv: sv: sv: sv: SU kaburator (08-02-2006 19:50:32) (svar på 31792)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Det er let nok.
Se efter om der er stilleskruer, der vender opad og ikke mulighed for at justere med finger- eller kærvskrue i bunden.
Er det en sådan er det med membran. Så er det et spørgsmål om det er en 1 3/4" eller 2". Det måler man på diameteren, hvis man ikke blot kan se det udvendigt fra.
Når man ved dette, kan man bestille disse dysesæt/membraner hos. f.eks. Vintage Car Service, tlf. 86492125, til enten en Jaguar MK2 f.s.v. angår 1 3/4" og Jaguar 420 f.s.v. 2". Husk at bestille fjedre til samme!
mvh
Knud
Index
31803: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: SU kaburator (08-02-2006 20:25:48) (svar på 31798)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.67.204)

Dobbeltsidet angreb af engelsk syge det er godt nok et alvorligt tilfælde, stakkels Knud. ;-D
MVH
Kenneth Poulsen - med kun enkeltsidet angreb af engelsk syge.
Index
31804: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: SU kaburator (08-02-2006 20:55:23) (svar på 31798)
Claus Kongsbak Refshauge #7314, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.70.163)
Hej Alle. Tak for alle svarene, Og jeg har været ude og kigge på motoren. Der skal ikke været en membran i men olie det skal der i. Jo for en af mine kunder i forbindelse med mit arbejde havde en VOLVO amazone med SUere i, og han var sågar værkfører ved volvo i Haderslev. Han kunne fortælle at en mængde ting omkring det her, summarsummarum. Der skal olie i, men kun i det lille rør man kan se når man skruer proppen af. Og det er ikke meget der skal i. Jeg har prøvet at finde nogle data på dem, men har ikke kunnet finde noget på dem udover at de hedder FZX1270LH, så om de har 110- 124 eller mere kunne da være rart at vide. Og så komme det sjove, Knud henviste til Vintage Car Service og det er faktisk ejeren deroppe der har haft bilen i sin tid, men med Zenith påsat.Se vedlagt billed. Så jeg må jo så ringe derop for at få mere af vide.
Iøvrigt er den med 2"
Claus.
Index
31805: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: SU kaburator (08-02-2006 21:01:29) (svar på 31804)
Claus Kongsbak Refshauge #7314, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.70.163)
Hej, jeg glemte lige et billed af bilen , måske kan andre kende bilen for at få lidt historie på den. Be om flere billeder og jeg sender dem.
Claus