tilbage

Land Rover Forum  

Index
32098: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 09:53:12)
Michael Tøt Christensen #6744, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.197.55.202)
Har set på en LR Defender 110" V8..
Hvor Langt eller kort køre den på 1l benzin?
Skal jeg holde mig væk, eller er der nogen der kan anbefale/komme med fordele ved en V8?
Index
32100: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 10:07:29) (svar på 32098)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 15.203.169.125)
Du skal nok regne med 7-8 km/liter når du kører pænt. Med rigtigt gode dæk og bedre karburator kan du komme op på 9.

/tony
Index
32101: sv: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 10:25:34) (svar på 32100)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.125)
Og så skal man huske, at hvis man ikke har så stort kørselsbehov, får man virkeligt meget bil for pengene pga. det forholdsvis store forbrug af benzin. Ved blandet kørsel uden specielt hensyntagen til forbruget, gik min RR V8 ca. 6 km/l og ved motorvej i lang tid med campingvogn ca. 5 km/l (og uden campingvogn ca 7 km/l). Det fedeste er, at man ikke kan mærke om der er noget spændt på. Den trækker bare.
Index
32102: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 10:51:35) (svar på 32098)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Tøt

en forudsætning for et lykkeligt V8 ejerskab er at man skal besidde en udpræget abstraktionsevne.
Bl.a. overfor venner og bekendte der underholder hinanden med historier om "borgergryder der kan køre 50 km på 1 dl. petroleum ", mediernes skrålerier hvergang benzin falder eller stiger 2 øre og miljøfreaks med glorie.

5 eller 6 km/l ? Who cares.... livet er for kort til rækkemotorer ;-)

Med RR 3,9i V8 hilsen

Clau

Index
32110: sv: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 14:04:48) (svar på 32102)
knud madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Sjovt nok er det folk, der IKKE har sådanne køretøjer, der har de allerstørste problemer med benzinforbruget og reparationerne.

Jeg kender det rigtig udmærket.

mvh
Knud #3283
også med Jaguar V12, Jaguar 3,8 ltr. med DEJLIG 6-cyl RÆKKEMOTOR, Mustang V8!
Index
32111: sv: sv: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 14:25:43) (svar på 32110)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Ja, oki...Jaguar og Mercedes rækkemotorer er undtagelsen for reglen.

Claus
..med en Mk.II på ønskeseddelen
Index
32103: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 11:02:26) (svar på 32098)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.66.152)
Min Gamle 110 V8 gik mellem 4-6 km/l. De lyder godt men er pænt sløve i forhold til de nye Diesel modeller. Med 4.0 V8'eren kan de følge med en Mercedes Sprinter kassevogn optil 140km/t.

mvh jesper
Index
32119: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 17:52:29) (svar på 32098)
jesper syv (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.73.182)
Nu skal du høre.. jeg har en Rc 4.2 som du har set ..faktisk da den blev døbt i høvelte..!!ü du fik taget en mase gode billeder da din egen vogn lige fik et lille problem..
Og jeg ser stadigvæk frem til at se dem..
Men min vogn køre top 5 på literen men det er osse pågrund af at jeg hygger mig..!!ü
Det lyder jo godt når man træder på den lille pedal og v8eren bare brager derud af..
så kan kun anbefale det....!!!!
Index
32122: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 18:41:26) (svar på 32098)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.105.239)
Måske man bare en gang for alle skulle se i øjnene, hvis du overhovedet har betænkligheder over benzin forbrug, så skal man ikke tænke i V8 baner. Men er super maskine er det.
Anders Jensen #5891 RR 3.9 V8
Index
32128: sv: V8.. Hvor langt? (16-02-2006 22:47:57) (svar på 32098)
Bo Helsted #7196, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.196.112.251)
Hej Michael.
Ulemper: 1) Man følger med i benzinpriserne.
2) Man modtager mange spydige bemærkninger, om hvorfor man dog køber øko-mælk og grøntsager, når man iøvrigt er sådan et miljøsvin
3) Det kan være svært at finde tyk nok olie (mindst 20W-50) så man minimerer olie-drypperiet (find din bil ved at følge det regnbue-farvede skin i rendestenen. Selv Aldi´s den billige er nu 10W-40 del-syntetisk...

Fordele: 1) Lyden...sådan en koldstart om morgen, lidt chocker og pedalen i bund, og så dreje nøglen. Fænomenalt...
2) Røgsøjlen ved start om vinteren...naboer græmmes og man kan have svært ved at undertrykke et smil, der gerne vil ud på læberne.
3) Drejningsmomentet ved lave omdrejninger - ta´rundkørslen i 3. gear.
4) Den lave kompression - er det ikke skønt at vide at din bil kan køre på 88 oktan i et u-land?
5) Macho-værdien - min motor er større end din...
6) Lyden...(havde jeg nævnt det?)...

Som du kan se, er der dobbelt så mange fordele som ulemper. Ti-hi.

Mange hilsener
Bo Helsted. RR V8 1976.

Index
32136: sv: sv: V8.. Hvor langt? (17-02-2006 12:50:11) (svar på 32128)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.108.222)
Er det en 4gears, dvs. før 86, de er lavt gearede, så der skal du ikke regne med mere end 5 km/l. Er det en bus er den højere gearet, der kan du fortsætte til næste tankstation. Ønsker man V8 komfort skal man ikke kære sig om benzinpriser, den skal bare nydes i fulde drag.
PS. vel vidende at Defenderen først kom i 90, men Defenderbegrebet bruges jo i flæng om alle 90" og 110".
Index
32383: sv: V8.. Hvor langt? (28-02-2006 14:39:45) (svar på 32098)
Peer Bonnemann #6234, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.165.16)
Jeg køre turist & telebus dagligt og har gennem de sidste måneder se at man i Tilst ved Århus hver fredag fra kl. 14.00 kan købe benzin 92 til kr.8.18 og igen søndag morgen til kr. 8.12 - de samme dage er priserne i Århus på Diesel omkring 8, 40 - 8.76.

Dette er for mig et godt arkunemt for at køre v8, hvis det er en bus kan man sige at det der spares i afgifter opvejer det der skal puttes x-tra i tanken

med venlig hilsen
Peer Bonnemann