tilbage

Land Rover Forum  

Index
32104: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 12:33:27)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.51.72)
Hej roverister.

Er der nogen der ved hvad en 88"SIII chassisramme vejer? Jeg har fået priser på varmgalvanisering og elgalvanisering. Begge 6 kr./kg. Det lyder umiddelbart som en fornuftig pris...eller hur?
I tilfælde af at jeg skulle vælge at male rammen istedet, hvad er da den rigtige slags maling til formålet?

Med ønsket om en sidste gang fygesne inden vinteren slutter

Jens Jagd
Index
32105: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 13:01:34) (svar på 32104)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Jens.

Det er da en OK pris. (Ca. 1/3 af hvad andre tager, så vidt jeg ved).

Mit bud på vægten (fra ny) er ca. 150-170 kg.

Hvis du har rammen liggende og du satser på at beholde kareten i mange år, så er der efter min mening ikke nogen diskussion; galvanisering, basta......

Ellers, god grundmaling og 3-4 lag alkydoliemaling...

God fornøjelse.

Verner DL-RK 451 og
http://www.serie3.109-serie3.dk
Index
32107: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 13:34:12) (svar på 32105)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.51.72)
Hej Verner.

Tak for svaret. Grunden til at jeg er lidt forbeholden m.h.t. galvanisering er, at rammen har været svejset (rigtig)mange gange, og måske vil slå sig hvis den bliver varmgalvaniseret. Men med den pris på galvanisering er det jo næsten chancen værd. Kan man evt. rette rammen op igen, hvis den slår sig?

Mvh Jens
Index
32114: sv: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 16:02:20) (svar på 32107)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.22)
Hej igen Jens.

Altså, nu må du ikke hænge mig op på noget, men jeg synes ikke at jeg har hørt om noget så kraftigt som en chassisramme, slå sig. Hvad siger "kammesjukken på fabrikken?".

Da vi selv for 2 år siden, fik galvaniseret en masse dele, bla.a. et chassisbagstykke, var der ikke noget udover den tynde kasse til varmeapparats-elementet, som havde slået sig. (Men det havde galva-manden også advaret mod). Den kunne dog rettes til. Jeg tror ikke at fordi den er repareret mange gange, skulle gøre den mere "skæv-vridnings-egnet". Det er vist et spørgsmål om hvordan tingene kommer i galva-badet (forvarmning og sådden noget teknisk).

Hvis den skulle blive meget skæv, tror jeg det vil være svært at rette den...

Hvis du får det gjort, så glæd dig til fornemmelsen af at samle tingene, vidende at det holder i "hundrede år".......

Mvh.
Verner DL-RK 451 og
http://www.serie3.109-serie3.dk
Index
32115: sv: sv: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 16:47:50) (svar på 32114)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.51.72)
Hej igen.

Min galvaniseringskontakt er uddannet ingeniør, med speciale i stålkonstruktioner, og han tvivler desværre på at den kan klare det uden at slå sig. Der kommer jo en hel del spændinger i jernet når man svejser. Og det er desværre ikke verdens bedste svejsninger der er lavet på den i forvejen.
Jeg har væreet inde og se på din hjemmeside (fed side!), og kan se at I har monteret en galvaniseret bagramme på en ugalvaniseret forramme. Er det svært at svejse galvaniseret/ugalvaniseret jern sammen? Ellers er det jo også en mulighed at købe en bagramme og smide den i den skoldhede zink, da det faktisk kun er bagrammen som er problematisk m.h.t.rust.

Mvh Jens
Index
32116: sv: sv: sv: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 17:25:14) (svar på 32115)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.242.22)
Hej Jens.

Jeg bøjer mig for fagkundskaben...

Vi måtte slibe galvaniseringen væk, hvor vi svejsede. Jeg mener dog stadig at løsningen er god, da de jo oftest er i det bageste stykke, der kommer rust.

Man kunne også købe den bageste halve ramme og få den galvaniseret og svejset på forrammen. Selvfølgelig noget dyrere, men....

Man kunne også tage chancen..............! (Ingen opfordring).

Mvh.
Verner DL.-RK 451 og
http://www.serie3.109-serie3.dk
Index
32120: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 17:53:13) (svar på 32116)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.51.72)
Jeg ved ikke lige hvor mange chancer jeg tør tage. Jeg har et ret stramt budget, og er ikke så meget for at satse alt for meget. Jeg tror hellere at jeg vil se mig lidt om efter en god bagramme elller reparere den jeg har. Men det er rigtig nok at det oftest er bagrammen den er gal med. Motor og gearkasse har på min gamle aluboks altid sørget for at efterlade et godt, sort lag olie på den forreste halvdel af rammen. Automatisk undervognsbehandling...det tror jeg ikke engang man kan få som ekstraudstyr på en Range Rover Sport.

Tak for hjælpen

Mvh Jens

Index
32108: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 13:51:31) (svar på 32104)
Henrik Fasmer #6685, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.183.120)
Hej Jens
Hvis du skal have det billigere skal du henvende dig til
AB Halmstads Varmförzinkning og tale med Bo Lundström , han taler dansk, på tlf. +46 35166768
Jeg vil tro at du kan få det ned på 4,50- 5,50 dk.kr der skal blot være mede end 100 kg ellers koster det 750,- i fragt, de henter og bringer efter aftale på sjælland, om de også gør det i nordjylland ved jeg ikke, men ring og spørg.
De gør meget for at komme ind på det danske markede.
Jeg tager det for givet at den pris du har fået er + moms for ellers er det eder rå.... billigt.
Men 6 kr./ kg er en helt ok pris, det får du ikke billigere her hjemme

88" hilsen Fasmer
Index
32109: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 13:59:37) (svar på 32108)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.81.51.72)
Hej Henrik.

Jeg mener faktisk at det er med moms. Jeg kender en der arbejder på en fabrik hvor de får galvaniserer enorme mængder (kedler osv.), så det er lidt en "special price for you, my friend" situation (her kunne have været en smiley, hvis dette havde været tilladt). Men jeg synes Søren Jens´me også at det lyder billigt.

Hilsen Jens
Index
32112: sv: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 14:43:06) (svar på 32109)
Henrik Fasmer #6685, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.183.120)
Jens jeg tror bare du skal hugge til, sidst jeg fik galvaniseret hos DOT betalte jeg omkring
9 kr/kg, og jeg er trods alt erhvervskunde og får galvaniseret en del.
Og så bed til at den ikke slår sig, det er ikke næmt at rette den hvis det sker.

Hilsen Fasmer
Index
32121: sv: sv: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 18:19:19) (svar på 32109)
Rasmus Højsø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.72.32.42)
Bare se at få den dyppet i baljen,når den er samlet er det for sent at fortryde.
LR 88"hilsen Rasmus Højsø.
Index
32124: sv: Vægt af SIII chassisramme/pris på galvanisering (16-02-2006 19:18:34) (svar på 32104)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.202.213)
Hej jens

Jeg fik hentet 3 rammer fra england sidste sommer, de vejede 440 kg tilsammen, der var tale om 2 88" og 1 109" så en 88" ligger vel omkring 120 kg. det lyder som en god pris, ellers tag kontakt til Tychsen galv. i århus, de har erfaring med Land Rover rammen og torpedoer, og de opvarmer rammen inden de dypper den, for at mindske risikoen for at den vrider sig.

MVH Anders