tilbage

Land Rover Forum  

Index
32373: Mystik (28-02-2006 10:51:59)
knud madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Var til syn i går med min RRC tdi 2,4 VM. Havde kørt 70 km forinden. Bilen blev synet og godkendt, men da den skulle køres ud, ville den absolut ikke starte, næsten ingen strøm og fik hjælpestrøm (fra en lille billig booster!)
Den havde kun stået med tændt lys i den korte tid, det tager at kontrollere det.
Kommer omgående i gang uden røg- eller dampudvikling og løber perfekt tomgang straks.
Her til formiddag starter den i kulde og snestorm aldeles uden strømmangel. Fejler og går ud 2 gange, men der er stadig fin strøm til 3. startforsøg???
Det er bestemt ikke nye akkumulatorer, men der har overhovedet ikke været startbesvær pga strømmangel og heller ikke efterfølgende?
Er der nogen, der kan forklare dette mysterium?
(Jo - jeg tror heller ikke på det evige liv, ej heller for akkuer!)
mvh
#3283 Knud
Index
32378: sv: Mystik (28-02-2006 12:12:00) (svar på 32373)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.179.122)
Hej Knud

du skriver "næsten ingen strøm" vds. at starteren kørte langsomt/tungt eller ville den ingenting?

hvis ikke den ville noget som helst ville jeg nok kigge stelforbindelserne igennem.

kunne du høre relæ-klik da du forsøgte, er det nok forbindelsen til starteren der er dårlig, selvom det hele ser fint ud visuelt, skal der utrolig lidt til førend forbindelsen er dårlig....

Held & lykke med fejlsøgningen...

/Tom Kører stadig HRV...suk!
Index
32380: sv: sv: Mystik (28-02-2006 12:42:46) (svar på 32378)
knud madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Startmotoren gik meget langsom, men med ensartede stød, bare ikke hurtigt nok til at slå motoren i gang. Når jeg skriver om ensartede stød, er det fordi jeg udelukker vandindtrængen, hvis det nu skulle handle om utæt toppankning eller topstykke.
Jeg tror heller ikke rigtig på en defekt forbindelse eller startmotor, idet den her til formiddag startede på hel vanlig, rimelig god vis, til trods for at den stod og flød ude på gårdspladsen i stedet for i sin garage.
Jeg begriber det ikke!
#3283 Knud, der venter spændt på næste attack :-)
Index
32384: sv: sv: sv: Mystik (28-02-2006 14:58:26) (svar på 32380)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
hej Knud
det lyder helt bestemt som om startmotoreren synger på sidste vers. har prøvet det nogle gange det plejer at hjælpe når man slår på startmotoreren med en hammer mens man drejer tændningsnøglennøglen.(det kræver en hjælpende hånd)
mvh
Hans
Index
32386: sv: sv: sv: sv: Mystik (28-02-2006 15:21:25) (svar på 32384)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.166.239.114)
En startmotor der er ved at dø virker jo desværre ofte periodisk - og ofte ikke når man skal vise den til en mekaniker. Jeg har prøvet det, og købte en ny starter. Men en ombytter kan vel gøre jobbet? Jeg har hørt at slag og lidt hjælp til selve strømforbindelsen kan forlænge livet på starteren - men hvor lang tid er jo svært at sige.
Index
32396: sv: sv: Mystik (28-02-2006 20:31:44) (svar på 32378)
Niels Josephsen #3100, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.245.243)

Jeg holder også på en dårlig eller løs forbindelse ved et af de store kabler til startmotoren.
Vand og salt har en ganske god ledenede evne.
Igår var det tørt klart vejr og lang køretur som kan have udtøret en dårlig forbindelse til slet ingen forbindelse.
jeg har oplevet en positionslygte som kun virkede i regnvejr.
det er en god ide at få lavet med det samme min gamle sIII svejsede engang speederforbindelsen sammen to steder fordi den kom for skade at have bedre forbindelse end stelkablet

så af med de store kabler rens og på igen også dem på batteriet.

Hilsen Niels