tilbage

Land Rover Forum  

32605: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (08-03-2006 23:26:36)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
hejsa

Kan man sætte motor hjelm og front gitter på en serie 3 fra en 90/110" så man får "looket" fra disse ??

og et lille bi spørgsmål .. Har set forskellige steder at man kan upgradere sine bremser til skive bremserpå en Serie 3 .. er der nogle som har lidt info om dette ?? kan man syne med dem på ? og hjælper det over hovde eller er det mest for arbejdes skyld at man gør det ;-)

VH
Brian Schwartz
32607: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 00:25:04) (svar på 32605)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.57.130)
Skive bremser er nemmere og hurtigere at rense for mudder end tromle bremser er. Det er dejligt hvis man ofte grisser sin Land Rover til, for mudder i bremserne slider dem op hurtigt.

32611: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 10:02:11) (svar på 32605)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Brian.

Jo, med lidt "hiv og sving" kan det sikkert lade sig gøre, Jeg tror så galt at man kan sætte en Fiat 127, 1974 front på, hvis hammeren er stor nok.
Men - hvorfor ?? Køb dog en 90" i stedet.

Du får med 99% siikerhed ikke godkendt skivebremser i DK. Det betyder selvfølgeligt ikke at man ikke kan købe og montere sådanne.

De fås bla.a. hos www.ticonsole.nl i Holland.

Mvh.
Verner DL-RK 451 og
www.serie3.109-serie3.dk
32614: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 12:33:54) (svar på 32611)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.137.13)
Der kan jo være flere grunde til at man vil ændre fronten på en seriebil, f.eks at man synes at en stage one er pænere end det traditionelle serie look! En anden grund kan være af mere praktiske årsager, såsom en ombygning med en 6 cylinderet motor,- altså for at få mere plads i det lille motorrum!

Rasmus
32615: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 12:55:45) (svar på 32614)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej rasmus

... eller fordi man tilhører "T.Hansen målgruppen" = Lexus baglygter på Corollaen, selvklæbende luftindtag til Fiestaen, extreme challenge survivalgear på 90" selvom man aldrig forlader stenbroen o.s.v......


Forbrugerinformation:
Det ikke nok at flytte fronten på en 4 cyl. seriebil for at få plads til en 6 cyl. Det største problem ligger bag motoren, nemlig topedopladen.

vh Claus

32619: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 14:25:24) (svar på 32614)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hejsa

Nu ikke blande tingene sammen, der er jo forskel på en stg I front og en 90/110 front.
Jeg ved jo nok hvad for en jeg synes der pænest.
Og til Verner stg I er altså en serie bil, nemlig.


Med venlige rover hilsner.

Ole # 493.
32620: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 14:35:43) (svar på 32619)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Ole.

Enig;-)

Serie III/Stage I-hilsen, nemlig.
Verner DL-RK 451 og
www.serie3.109-serie3.dk
32630: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 17:30:18) (svar på 32620)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
Tak for svarne ..

havde ikke tænkt over det med at rense bremserne .. det er jo klart en fordel kan jeg godt se !!!

nu var det med front ment som et seriøst spørgsmål .. om det er en stg 1 front eller en fra en 90"/110" ikke så vigtig for mig . Ville bare tro at en stg 1 front er svære at finde og sikkert også dyre..

jeg er godt klar over at alt kan laves .. og en hammer hjælper jo altid på mange ting ..

men det kan altså ikke passe lige over på . ?? . Sådan i brede og længede tænker jeg ..

om man bedst kan lide det ene eller det andet er jo en smags sag .. og når man nu er ved at nå RET lang ind i sit projekt : "jeg renovere en 88" .. stopper man ikke og starte på en anden bil ...!!!

men tak for svarne .. det med fronten kan jo altså komme senere som en prøve sag , hvis man falder over nogle billige stumper ..

- Brian
32643: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (09-03-2006 19:38:56) (svar på 32620)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Tolderne kan ikke lide sådanne opgraderinger. Det er noget med idenditetsskift og mange penge, bøder og fængsel, hvis man er lidt uheldig, og de ikke har fået, hvad de synes de skal have for en sådan ændring.
Mit råd: Lad være med det, hvis ikke du vil tale med tolderne først!
mvh
#3283 Knud
32651: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 00:39:56) (svar på 32643)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.170.204)
Indrømmet, Jeg er en dinosaur, men jeg synes nu at trømle bremser er langt lettere at rense for pløre, ihvertfald hvis trømlerne var af til sidste stævne, og fik lidt guld-fedt på navet! Jeg er lidt nysgerrigt ang,hvorfor du vil montere en 90/100 front på S3? Var det den anden vej rund så kunne jeg øjne logiken.-Delt forrude, enkelthed, rengøring med slange(invendige), classic look, og så bliver folk overrasket over farten i den "gammel serie bil"
32674: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 16:25:05) (svar på 32651)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
Grund til at montere skive bremser skulle gerne have været hvis den ville bremse bedre !! og måske mere lige ...
Hvis det ikke er til fældet så skifter jeg dem ikke. hvis syns manden ikke syntes om det!! jeg spørger ham da lige når jeg nu skal til mit syn ..

Det med fronten ..

JA .. Jo .. nu er jeg jo så heldig at jeg er gift ..
og den konen kan bedre lide fronten på en 90/110, og siger tit at hun syntes den anden er grim (det med hakket ind!)
jeg havde nu tænkt "hakket" som et fint sted at motere et spil .. men kan nu også godt se hvad hun mener med at det er da lidt et underligt hul at lave ..
Så var det jo bare hvis man lige kunne tage en front hjelm fra en 90'er og smide på .. det køler stykke om smide mellem skærmene og det så ville passe lige på .. ..

Så det var jo en tanke . jeg kan godt se at der kan blive nået med identitesen på bilen . og det koster jo penge at få lov til det . selv om det jo ikke bliver en 90" af det .

Er der nogle som har PRØVET ????
32675: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 17:20:19) (svar på 32674)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.160.75)
Hej Brian.

jeg kan sagtens forstå at du gerne ville have skivebremser for bremsevirkningens skyld; det ville jeg også gerne selv. En serie III'er kan være svær at få til at bremse lige, hvis der er bare en lille smule forskel på højre og venstre sides belægninger, hjulcylindre og tromler. Det kan dog lade sig gøre med "hiv og sving".

Mht. kone; ja, jeg er også lykkeligt gift på 132' år!, men det er da også kun fordi at vi begge er enige om at en Serie III har den bedste og smukkeste front.

Du skal se at når du får renoveret den færdig (og hvis du kan overtale konen, kællingen, madammen) til at lave et eller andet personligt til den, så vil hun pludseligt se hvor skøn den er (som den er);-)

Mvh.
Verner DL-RK 451 og
www.serie3.109-serie3.dk
(Måske med øretæver hængende i luften.....)
32678: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 17:44:28) (svar på 32675)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
Hej Verner ..

Ja jeg må kikke mere på de bremser når det er det, jeg når til .. jeg er jo bare i gang med MANGE tanker
Når man er gået ind fra værkstedet og sidder og fryser om fingerne ..
Så bruger jeg jo tiden på at kikke på ekstra udstyr som jeg ønsker mig ..
Og gør mig tanker om HVORDAN skal den kommer til at blive når jeg er færdig ( LÆS : der vare nok 1års tid endnu!)
Nu har det taget 1år at nå her til!! og jeg er da ved at være færdig med undervognen, men svejser stadig på min ramme, GLÆDER mig til jeg når, til at sætte karrossen tilbage..

"KONEN" som jeg i daglig tale bare kalder smukke .. Vil nok heller have den gamle Patrol tilbage til hendes heste trailer.. men jeg ville jo heller ud i pladeret og prøve en anden bil..

jeg er nu sikker på hun gerne vil med ud i den, når den først står færdig som det LYN af LR det bliver .. HEHE ..

VH
Brian S.
( som ikke kan finde på at dele øretæver ud )
32682: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 19:45:15) (svar på 32678)
Knud Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Jeg forstår ikke al denne snak om komplicerede bremser på en 109".
Hvis man sætter nye cylindre i, har runde tromler og korrekt TILPASSEDE bakker, som monteres korrekt, og ikke har blokeringer i bremseslangerne på nogen måde, er det altså ikke svært.
Med perfekte bremser, bremser en 109" S 3 bus i alle tilfælde formidabelt, selv med 2,5 tons på krogen.
Samler man det forkert, eller springer over et eller andet sted, tror jeg gerne det kan være svært.
Man kan ikke løbe an på at tilfældigt indkøbte bakker passer perfekt i tilfældige halvskæve tromler. De skal tilpasses individuelt.
Da jeg i sin tid tog mig sammen til at lave bremser seriøst på min daværende S 3 Bus, opnåede jeg et resultat bedre end jeg opnåede med min RRC 1986 td, da jeg gav den nye skiver, belægninger og calibre. Det kan lade sig gøre!
Men det fordrer at den bremseservicemand, der laver arbejdet ved, hvordan det skal gøres
mvh
#3283 Knud
32684: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 19:56:26) (svar på 32682)
Christian Ballisager #5537, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.192.110.10)
Hej Knud,
Kunne du så ikke fortælle lidt om hvordan man tilpasser bremserne mv. ?
Evt. suppleret med billeder ?

På forhånd tak
Chris
32693: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (11-03-2006 09:16:20) (svar på 32684)
Knud (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.164.49)
Ham her tildannede nye belægninger til de afrettede tromler:

Sakset fra Krak:

Asnæs Bremseservice Faggruppe: AutoreparationRet
Vestervangen 21
4550 Asnæs

Tlf: 5965 0772

hvorefter jeg samlede skidtet med nye cylindre og stilleskruer.
Den bremsede 100% snorlige og vældigt effektivt da den efterfølgende var til syn.

Jeg er nogen ørn til tromlebremser, men med denne lykkedes det over al forventning, i modsætning til min Mustang 1967 :-(

Jeg solgte vognen for flere år siden og kan ikke tage billeder af det nu.

mvh
# 3283 Knud, nu med RRC med skivebremser, der også skal vedligeholdes.



32687: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (10-03-2006 21:19:17) (svar på 32674)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Brian...
jeg kører selv i en gammel serie III type 88, hvis du vil have kraftigere bremser på din seriebil uden at du skal lave de store ombygninger, så skal du montere en mekanisk vacuumpumpe til bremseforstærkeren! Har selv lige monteret en vacuumpumpe fra en Peugeot 504, og hold da helt op for en effekt, nu kan den trække sorte streger hen ad vejen uden besvær og muskelsmerter i benene! Det kan varmt anbefales til seriebiler!

venlige 88`er hilsner
Rasmus
32697: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (11-03-2006 12:44:18) (svar på 32687)
jkl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.237.67.241)
Hej Rasmus

Har du billeder af monteringen?
Er det enkelt at tilpasse?

LR hilsen Jens
# 7024
32713: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (11-03-2006 20:11:37) (svar på 32697)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Hej Jens..
Skal se om jeg ikke kan få tid til at tage et billed imorgen! Der skal laves et beslag og monteres et remskivehjul til! Jeg har valgt at montere via vandpumpen dvs. på venstre side af motoren, men jeg har hørt om andre der har monteret via generatoren! Det er måske det nemmeste at montere et dobbelt remskivehjul på generatoren! Jeg vender tilbage med mere info imorgen...

Venlige 88`er hilsner
Rasmus
32714: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (11-03-2006 20:18:26) (svar på 32713)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
hejsa

jeg vil da også gerne se hvordan det er til slutte ..

Jeg kan huske at der på min gamle king cab sad en vakumpumbe bag på generatoren og blev trukket af samme aksel.

men jeg tænker om man ikke evt kan få en elektrisk vakum pumpe ? ? ? ?

kunne jo være smart ?? hvor meget vakum skal der til ??
jeg ved intet om dette emne .. men det lydder som en nem og billig løsning til at starte med ..

VH
Brian
32730: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (12-03-2006 09:40:19) (svar på 32714)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.120.30)
Hej Brian!
Der kan fås et færdigt kit med pumpe og beslag samt div. dimser hos www.offroadbutikk.com, klik på serie III derefter diverse, så ser du herligheden til 1600,00 NKR.
Hilsen Urban.
32748: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (12-03-2006 20:54:46) (svar på 32730)
Brian Schwartz (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.174.163)
Hej Urban

Ja det er jo ellers et fint sæt..
Det må jeg kikke nemmere på !

tak for alle indslagne ..

VH
Brian
32833: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 90/110 Front på en Serie 3 ?? (14-03-2006 19:52:08) (svar på 32674)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.79.157)
her er et project der ser ok ud
http://www.nickslandrover.co.uk/spec.html

Lars/Biltris