tilbage

Land Rover Forum  

Index
32637: Flammefælde - hvor meget hul igennem ? (09-03-2006 18:12:38)
Bo Helsted #7196, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.196.112.251)
Jeg har netop skiftet olie, filtre osv. på vores RR V8 1976, og i den forbindelse ville jeg også rense/skifte de to "dimser" på billedet.
Såvidt jeg kan regne ud, leder slangerne ved (1) luft/olietåge fra ventildækslet tilbage til genforbrænding via karburatoren, og slangerne ved (2) er udluftning af noget lignende - via luftfilterkassen. Jeg har haft det skilt ad, og der var godt med slam og "oliemayonaise" hvilket jeg forsøgte at rense ud.
Jeg hældte benzin gennem flammefælderne (som jeg går ud fra det er) og det løb "lige igennem". Derimod prøvede jeg også at puste gennem fælderne, men der kommer ikke meget gennem - det er som at puste i et tyndt sugerør. Skal der ikke være mere "hul igennem" ? Skal man købe nye / rense med... - ja, med hvad?
Gode råd modtages!

Vink & blink
Bo
Index
32650: sv: Flammefælde - hvor meget hul igennem ? (10-03-2006 00:34:49) (svar på 32637)
Mario Siegfried Boy #5667, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 172.180.30.68)
Hej ,Nr 1 er flammefælderne til ventildeksel , de skal bare renses med benzin og blæses ud. De er kun en slags ståluld ini. Nr 2 er en envejsventil til ferskluft til udstdningsmanifold. Det skulle gøre motoren mere rent men koster faktisk brændstoff og stjæler ca 10 heste fra motoren. Det kommer fra ca 1985 , så din motor er i hvertfald ikke fra 1976!
Jeg kennder mange (inklusive mig selv)de har med fordel avmonteret hele lor... og lukker hullerne i manifold.
Mvh Mario
Index
32654: sv: sv: Flammefælde - hvor meget hul igennem ? (10-03-2006 08:42:41) (svar på 32650)
christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.123.28)
Hej

Ja få det dog revet af i e fart og svejs så omløberne til og monter dem igen, og vupti alle er glade, har også været i gang i en 10 stykker med projektet.
Index
32656: sv: sv: sv: Flammefælde - hvor meget hul igennem ? (10-03-2006 09:48:39) (svar på 32654)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.209.121)
Hej,
i to er jo helt enige om at jeg skal pille det her af, jeg har kigget lidt mere i Haynes-bogen, og jeg kan se det system kom på omkring 1986. Jeg forst¨år dog ikke hvorfor det skulle "koste hestekræfter", da det jo bare hiver luft ind via luftfilterkassen, og blander det med udstødningen via de 8 rør til udstødningsmanifolderne ?
Kan i forklare det, inden jeg går igang med at lodde rør sammen. Er det iøvrigt ikke ligeså godt at lukke at ved envejs-ventilen - det ville jo være uligt nemmere end at blokke 8 huller ?

mange hilsener
Bo