tilbage

Land Rover Forum  

Index
32912: 3,9 efi Bliver for varm. (16-03-2006 20:32:44)
Anders Gjedsted Mortensen #6955, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.187.210)
Hej har lagt en 3,9efi i min 90" men er løbet ind i et problem.. Den bliver alt for varm når den bare står i tomgang, og viskosevingen virker ok. Har en formodning mod at det kan være pga. mangel på cirkolation ved vandpumpen, da min køler heller ikke bliver så varm. er den nogle der har et bud på hvad det kan værer, er i meget vel kommen til at kontakt mig på mail gjedsted@email.dk
På forhånd Tak!!
Index
32913: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (16-03-2006 21:42:50) (svar på 32912)
Martin Busk Hansen #4755, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.57.188)
Hej
Har du tjekket om termostaten er iorden...

Mvh Martin
Index
32986: sv: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (19-03-2006 14:13:09) (svar på 32913)
Troels Juel Hansen #7172, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.150.90.3)
Hej Anders

Har du som Martin skriver kontrolleret thermostaten.
Har oplevet sådanne en side fast i lukket tilstand,
der bliv bilen også for varm i tomgang. Der var ikke problemer når bilen kørte, og som du skriver bliver køleren ikke varm.
Jeg ville lige kontroler thermostaten.

MVH Troels
Index
32919: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (17-03-2006 06:55:57) (svar på 32912)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Temp-føleren i indsugningsmanifolden skal skiftes, da den der sidder monteret på 3,9 eren er til RR instrument. Tag din gamle temp-føler fra 3,5 eren - og vupti så stemmer instrumentet igen.

Hilsen
Struntze
Index
32939: sv: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (17-03-2006 16:20:37) (svar på 32919)
Anders Gjested (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.187.210)
Det har jeg skam også gjort, og den virker også som den skal.. bil holder temp. fint når den kører, man så snart den holder stille bliver den varm.. Der ny køler på, så det er heller ikke den.. Tænker på at skifte forgården over fra min gl. 3,5..
Index
32940: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (17-03-2006 16:22:41) (svar på 32912)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.17)
Hvordan har du kontateret, at viskokoblingen virker ?
Index
32946: sv: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (17-03-2006 19:19:07) (svar på 32940)
poul (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.187.210)
Den er helt ny og jo varmere olien bliver i viskosen jo mere/eller jo hurtige køre vingen rundt.
Index
32951: sv: sv: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (17-03-2006 22:08:28) (svar på 32946)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.17)
TAK Poul,
jeg er godt klar over en viskokoblings virkemåde, men siden du svarer på Anders vegne, går jeg ud fra, at du har kendskab til koblings alder og tilstand...
Index
32956: sv: sv: sv: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (18-03-2006 09:02:23) (svar på 32951)
Anders Gjedsted Mortensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.187.210)
hej poul

det var mig der har bilen, der svarede:-)
Index
32958: sv: sv: sv: sv: sv: 3,9 efi Bliver for varm. (18-03-2006 09:31:49) (svar på 32956)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.35)
Det kan også bare være en luftlomme. Kør fromten af bilen op, tag kø'lerdækslet af og lad motoren køre i varieret tomgang, fyld evt. vand/væske på.