33122:
Autoriserede værksteder (22-03-2006 21:27:18)
Svend Erik Steenfeldt #7263, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 80.165.170.135)
Jeg har anskaffet en Disco 3 i efteråret og da det viste sig at være en bil med en vis indstigningsshøjde, besluttede jeg mig for at montere den med trinbrædt.
Terminalen i Birkerød blev bestilt og jeg kunne af prisen se, at monteringstiden var beregnet til ca. 3/4 time.
Terminalen er flinke mennesker med både kaffe, småkager og aviser og blade medens man venter, men da der var gået ca. 2 timer måtte værkføreren (en slags mekaniker) meddele, at det man havde troet var en simpel montering, rent faktisk var en større udskæring i bilens plastunderskørt.
Man havde åbentbart troet at monteringen var lige så let som på Range Rover Sport.
Resultatet var at jeg fik en lånebil u/b og en fin rabat for min ekstra køretur.
Discoen udviklede for en uge siden problemer med affjedringen, idet det viste sig at en sensor troede at kompressoren til luftaffjedringen var overophedet og standsede kompressoren. Resultatet var nul affjedring.
Terminalen trådte igen i karakter. Omgående fokus da jeg kom uanmeldt, og da det viste sig at man skulle have ny kompressor fra Solihull blev jeg sendt hjem med en lånebil u/b.
Det viste sig, at man ikke var tryg ved kun at skifte kompressoren, og den egentlige gavtyv viste sig at være en sensor i venstre side, der måske fejlagtigt meldte en overophedet kompressor.
Jeg har godt nok set timeprisen i Terminalen og troede egentligt det var en trykfejl, men jeg vil påstå at god service også koster, og så er det betryggende når værkstedet også tager ansvar.
LR hilsen
Svend Erik
Efter nogle dage i Hyundai