tilbage

Land Rover Forum  

Index
33233: Revne i topstykke (27-03-2006 12:06:13)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.183.179)
Der er en revne i fra cyl 2 mod cyl 3 men ikke hele vejen igennem, så tilspørger jeg jer gør det noget, eller skal jeg samle og tage chancen og så bruge de 3 timer det tager at skifte hvis det ikke virker. Med håb om hurtig svar
Jeppe.
Index
33234: sv: Revne i topstykke (27-03-2006 12:35:33) (svar på 33233)
Tony Madsen #2360, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.72.135.49)
det kan ikke anbefales, da det stort set fortsat vil revne.
med risiko for andre følge skader. så bedste råd også for pengepungen skyld find et andet topstykke.

med venlig hilsen
tony madsen medlemsnr. 2360
23463052
Index
33238: sv: sv: Revne i topstykke (27-03-2006 14:14:36) (svar på 33234)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.176.158)
Hvilke følgeskader kan der opstå af en revne i topstykket, hvis man bare husker at chekke vand og olie.
jeg ville få trykprøvet topstykket ,så viser det sig om topstykket er brugbart eller ej
mvh Brian J
Index
33240: sv: sv: sv: Revne i topstykke (27-03-2006 14:33:52) (svar på 33238)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Det er noget klamp at montere et topstykke man på forhånd ved er defekt, men selvfølgelig.....det er smart at kunne tjekke vand og olie på een gang, især når det er under tryk og 110 grader varmt.

Et brugt, men anvendeligt, topstykke burde kunne anskaffes for under 1K, trykprøvning og planslibning koster ca. det samme.

og følgeskader....tja, overophedning, manglende trækkraft, revnet toppakning, vand istedet for olie de forkerte steder er alle skader der er hørt om før, men de sker næsten kun for de andre ;-)

mlrh
claus
Index
33243: sv: sv: sv: sv: Revne i topstykke (27-03-2006 14:40:35) (svar på 33240)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.183.179)
Tak jeg er presset nu.
Index
33246: sv: sv: sv: sv: sv: Revne i topstykke (27-03-2006 16:53:21) (svar på 33243)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 82.143.239.172)
Som Kjøller siger skal du under alle omstændigheder have skiftet olien (pga vandet i den), filtre og kølevand (pga olien i den).
Men du ender jo sikkert også med at få en bedre kørende bil med trækkraft osv. Du kan evt køre forsigtigt til nærmeste værksted/garage, hvor topstykket skiftes. En ventildækselpakning er måske også relevant (koster under 100 kr).

Held og lykke
Index
33251: sv: sv: sv: sv: Revne i topstykke (27-03-2006 18:19:34) (svar på 33240)
brian jakobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.176.158)
et topstykke er nødvendigvis ikke deffekt fordi at man kan se en revne i det, det kommer an på hvor og hvor dyd revnen er!
et brugt topstykke kan være en og løsning , men det skal stadig rettes af og trykptøves for at være sikker på at det er ok.
som jeg kunne forstå på Jeppe at toppen ikke var revnet helt i gennem , alle topstykker der har været monteret og køre er fyldt med små revner men fungere stadig optimalt. f.eks kan jeg fortælle at på de "gamle" 6 cyl VW LT motore (som var ret dygtige til at revne toppen), havde man en tommelfingerregel der sagde at hvis man kunne lyse i udstødningskanalen uden at man kunne se lys i indsugningen eller på paksiden af toppen var den ok og kunne genbruges.
En revne i topskykket blander ikke olie og vand sammen , men kan godt "blæse" tryk i kølersystemet og bøvse kølervæsken af.
Index
33264: Revne i topstykke (28-03-2006 07:33:02) (svar på 33251)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.91.100)
Den bøvser ikke i kølervandet og har kun kørt på nedsat kraft siden jeg sad fast i Norge, hvor jeg kørte bilen hjem fra, ifølge min ganle er der nogen biler der sagtens kan køre med revne i toppen fordi det er alm. at de revner efter et stykke tid, så jeg ville bare høre om det er tilfællet med laro.
Jeppe