tilbage

Land Rover Forum  

Index
33356: Hvordan fungerer varmetråde i forruden? (30-03-2006 09:15:09)
christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.42.106)
Hejsa, jeg overvejer at bestille varmetråde i forruden, men ville lige høre om der er nogle der har erfaring med dette...Det jeg tænker på er om det er irriterende og om man kommer til at sidde og fokusere på trådene, eller om de bliver "usynlige" efter et stykke tid?

Med venlig hilsen Christian
Index
33358: sv: Hvordan fungerer varmetråde i forruden? (30-03-2006 09:34:22) (svar på 33356)
Søren K. Skriver #7433, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.199.160.9)
Hej Christian
jeg har en disco. med varmetråde og kan kun anbefale det.
ved tynd is på ruden går det rimligt hurtig ca.5 min.
er der sne skal det væk først da det ellers tager for lang tid. Dug går også rimligt hurtig.
jeg ser ikke trådene mere kun hvis lyset falder rigtig på ruden og da er de ikke irriterende det er bare noget der skal være der.
mvh s.skriver
Index
33359: sv: Hvordan fungerer varmetråde i forruden? (30-03-2006 09:34:36) (svar på 33356)
Jakob Langkilde Madsen #5725, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.255.15.106)
Bestil det!

Jeg har haft det i min defender i 3½ år. Og har været meget glad for det. Det er det perfekte supplement til defenderens lidt svage blæse anlæg.
Man skal gøre sig meget umage for at se trådene, specielt mens man køre. Så det er ikke noget problem.
Det eneste problem der har været, var på de første to foruder hvor trådene døde i store felter, men den blev taget af garantien. Det skal dog tilføjes at den nuværende rude, har virket i over 1½ år, så jeg tror at problemmet er løst.

mvh. Jakob
Index
33458: sv: Hvordan fungerer varmetråde i forruden? (03-04-2006 09:33:58) (svar på 33356)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.34.26)
Hej

Varmetråde fungerer strålende på min Discovery 3. 30 sekunder og is på forruden er tøet op. Ved kørsel i modlys og i lyset fra forlygterne på modkørende biler om natten kan man se trådene. I starten distraherede det lidt, men man skal bare lade være med at fokusere på det og holde blikket ude på vejen.
En konsekvens af varmetrådene og den indbyggede reflektorskærm (nedsætter varmeindfaldet) er iøvrigt at brobizzer har det besværligt inde i bilen. Brobizzen har kun kontakt, når den er placeret i et særligt felt, hvor der ikke er tråde. Det gælder iøvrigt også satellitnavigatorens modtagerantenne.

vh

Jan
Index
33464: sv: sv: Hvordan fungerer varmetråde i forruden? (03-04-2006 13:18:20) (svar på 33458)
Poul Kiærulf (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.231.82)
Hej

Nu har jeg kørt med varmetråde i et par måneder. Jeg synes det kan være lidt gerende når man køre i sne. Der fremtræder de ret tydeligt. Jeg lever med den ulempe og tager fordelene med.

Jeg har ikke haft bøvl med mine brobizz'er i forbindelse med varmetrådene i min RR. Kun på min Picasso hvor der er bygget et guldlag ind i forruden, men ingen varmetråde, det stopper effektivt alt. Jeg i den lagt min gps modtager ved sideruden og der stort set aldrig problemer med modtagelse.

Mvh

Poul