33829:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Køb af Defender (13-04-2006 21:43:43) (svar på
33819)
Benno Clausen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 83.91.137.67)
Hej Jesper.
Tja.. både ja og nej. Nej - for hvis det skulle være rigtigt er der mange af de biler der sælges i DLRK der skulle sættes ned til det halve! Mange af de biler der sælges i klubben har kørt endog meget terræn og sælges efter en grundig vask som det pureste guld.
Ja - fordi selvfølgelig er en velpasset bil mere værd end en upasset. Jeg vil omvendt påtage mig at køre terræn med en LR i 10 år uden at få den i ét eneste mudder- og vandhul, og hvis ikke bilen dyppes i vand gentagne gange, kan jeg ikke se hvorfor den skulle ruste mere i rammen.
Der er forskellige måder og opfattelser af at køre terræn, og jeg har blot ikke opfattelsen af at den pågældende bil er lammetævet igennem langvarig mudderkørsel.
Det handler for mig mere om at få vurderet den pågældende bil meget grundigt.
Til det sidste kan jeg kun sige: jamen tilykke med det, så køb én af dem - og hvor meget terræn har de så kørt?
I sidste ende er alle biler importerede, i og med vi jo ikke producerer biler selv, men det er ikke alle der har så let tilgang til at importere en bil selv og for nogen er det nemmere og langt mere trygt at købe en herhjemme.
Hvilken forhandler køber vælger, skal han selvfølgelig selv afgøre, hvis han kan finde en bil med samme options til en lavere pris, ja, så handler han jo nok der hvor det synes billigst går jeg ud fra?
Alt dette er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, den pågældende bil og om sælger/køber kan blive enige.
Men derfor behøver der jo strengt taget ikke at være noget i vejen med prisen på den pågældende bil, blot fordi der findes parallelimportører der sælger dem billigere?
Mvh Benno
(der har købt og ejet både selv-importerede biler og biler købt hos forhandlere)