tilbage

Land Rover Forum  

Index
33780: 2,5l benzin (12-04-2006 15:48:39)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.91.52.155)

Så har jeg brug for lidt hjælp:

Passer en 2,5L BENZIN fra en 90" på en 4 cylliner serie III gearkasse?

Og er der nogen der kan spec. på 2,5L benzinmotoren HK/moment osv.?

MVH
Kenneth Poulsen - måske med ny motor.
Index
33781: sv: 2,5l benzin (12-04-2006 15:55:21) (svar på 33780)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.57.130)
Ifølge værksteds manualen yder 2,5 liter benzin motoren 80 bhp og 175 Nm
Index
33783: sv: sv: 2,5l benzin (12-04-2006 16:46:00) (svar på 33781)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.91.52.155)

Tak Kristian, så langt så godt, det er 8 HK mere end 2,25L det kune være man skulle overveje at file lidt af toppen, hvis den altså passer på min gearkasse.

MVH
Kenneth Poulsen
Index
33801: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 06:49:24) (svar på 33783)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.16.202)
Det gør den...
Index
33802: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 07:08:45) (svar på 33801)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.106.138)

Tak Claus, så har jeg købt mig en anden motor.

MVH
Kenneth Poulsen - snart med endnu mere sorte fingre.
Index
33806: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 10:30:32) (svar på 33802)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.52.98.10)
Jeg mener, at du også skal flytte et motorophæng. Det skal man i al fald gøre, når det drejer sig om en 2,5 l d n/a.
Index
33808: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 10:55:28) (svar på 33806)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.106.138)

Tak Paul, men det er en 6 cyll. der skal byttes så der skal ild i stjernekasteren under alle omsændigheder.

MVH
Kenneth Poulsen
Index
33814: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 11:23:21) (svar på 33808)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.52.98.10)
Så tror jeg, du får problemer med gearkassen, idet den sidder længere tilbage i en 6-cyl end i en 4-cyl. Også panelerne er anderledes.
Index
33816: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 12:14:41) (svar på 33814)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 152.73.106.138)

Jeg skifter bellhousing til et 4 cyll. så skulle det passe.
Bellhousing til en 6 cyll. er kortere en til 4 cyll.

Panelerne? hvis du mener torpedoen er der mere plads i en 6 cyll. torpedo = mindre plads i kabinen.

MVH
Kenneth Poulsen
Index
33818: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 12:49:40) (svar på 33816)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.52.98.10)
Det med bell housing er du opmærksom på, okay! Den mindre plads inde i kabinen omkring tunnellen er ikke nævneværdig !
Du kan ivørigt hos turner købe et performance cylinder head, der giver bedre brændstoføkonomi og større ydelse.

Hartley har fusket med noget i den retning og bilen skulle iflg. øjnevidner kunne skyde en fart på 130 km/h!

Nogen påstår, at de kan komme helt op på 10 km/ltr ved blandet kørsel. ( og ikke motorvejsræs jfr. øjenvidner !)
Index
33825: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 20:23:17) (svar på 33818)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.95)

Hej Paul, jo jeg kunne godt tænke mig en top fra Turner men økonomien er kun til husmandsHKforøgelse.

Jeg har i manualen for 90" set at Benzin og diesel 2,5L bruger den samme knast, og det er et af stadierne ved tuning af 2,25L motoren, det er nok derfor at 2,5L Benz. har 8HK mere end 2,25L.

Er der en der lige kan huske hvor meget man kan file af toppen er det eller 3 mm eller 4 mm.?
Og lige har en cirkapris for planning af topstykke?

130 km/t! i en seriebil så er man da godt nok stiv i blikket og knoerene lyser af anstrengelse for at holde kareten inden 2 vejbaner ;-)

MVH
Kenneth Poulsen - der skal passe på med ikke at blive grebet af vild uhæmmet tuning.
Index
33832: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 23:02:41) (svar på 33825)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.52.98.10)
I et tidligere indlæg for ganske mange dage siden stod der 3,5 mm, så hvis du holder dig til 3 mm, skulle det nok være okay. Mht pris kan du bare shoppe lidt rundt.
Index
33840: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (14-04-2006 03:06:42) (svar på 33825)
Jes Ramsing #6810, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.182.235)
Jeg slap ca. 2200 for renoveringen af mit topstykke, incl. sæder, ventiler, planslibning osv. Det var et 2.25D topstykke, men mon ikke det er deromkring.
Det så godt ud, men tjaa, det gør det jo som regel når det er fagfolk der arbejder.
Mojn
/Jes
Index
33845: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (14-04-2006 09:21:00) (svar på 33840)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.121.95)

Hej Paul og Jes, tak for indput, den får en husmands- renovering = kun planslibning med grovfil 3 mm.
Mon ikke man kan gøre det for en 1500 - 1800,- kr.
Motoren har kun gået 90.000km så jeg tager chancen med ventiler og sæder.

MVH
Kenneth Poulsen - der hellere vil skrue LR i stedet for at tage til påskefrokost.
Index
33852: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (14-04-2006 11:05:34) (svar på 33845)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.52.98.10)
Når du nu sparer udgifterne til Påskefrokosten, skulle du bruge penge på, at få topstykket lavet rigtigt. Det får du i længden mere glæde af.
Index
33809: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 2,5l benzin (13-04-2006 10:57:00) (svar på 33806)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.27.234)
de gamle ophæng fra din 2.25 skal skrues af og sættes på din 2.5 l motor. så skulle det passe

hc5193