tilbage

Land Rover Forum  

Index
33963: defender karos på rr undervogn (17-04-2006 18:42:13)
christian nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.173.61)
må man her i dk sætte et defender karosseri på et afkortet rr chassi ?
Index
33966: sv: defender karos på rr undervogn (17-04-2006 19:27:50) (svar på 33963)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Christian

Hvorfor afkorte et RR chassi? En RR Clasic er 100" som skulle være det idelle, så det er nok bedre at afkorte en 110 bagkasse.

Du kan købe en DVD hvor netop dette project bliver lavet af Mark Evans (Den hedder "A 4x4 is born)

mvh,
Henning
Index
33967: sv: sv: defender karos på rr undervogn (17-04-2006 19:36:23) (svar på 33966)
Thomas Thomsen #5236, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.49.98.62)
Hej Christian!

Jeg har engang spurgt en synsmand om man måtte bikse et SIII karosseri på et RR chassis. Han sagde at det måtte man gerne!
Mææn - du må nok hellere efterkontrollere!!!

Thomas
Index
33970: sv: sv: defender karos på rr undervogn (17-04-2006 20:23:19) (svar på 33966)
Claus Ernst #7226, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.186.59)
Og serien starter forfra på onsdage 18.00 til 19.00 på Discovery Channel.
Claus E
Index
33969: sv: defender karos på rr undervogn (17-04-2006 19:40:21) (svar på 33963)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Hvad skulle pointen være i at sætte en Defender på et afkortet Range Rover chassis? Jeg har selv undersøgt muligheden for at smide et Range rover chassis under en Light weight. Det skulle være lovligt, i og med at jeg ikke ville ændre på Range Roveren nedenunder. I så fald skulle den registreres som en Range Rover.
I tilfældet med et forkortet et chassis, er sagen lidt anderledes. Her får du nok problemer med at få bilen godkendt, da myndighederne ikke er glade for at man ændrer på bærende dele uden at have det typegodkendt. Jeg siger dog ikke at det ikke kan lade sig gøre.
Hvis du vil sætte Defenderen på et FORKORTET RR chassis kan du vel lige så godt bare købe en 90" eller hvad? Hvis planen derimod er at sætte en Defender på et standard RR chassis er det jo almindelig kendt, og det skulle kunne synes som en Range Rover.

MVH Jakob Edelvold
Index
33971: sv: sv: defender karos på rr undervogn (17-04-2006 20:44:38) (svar på 33969)
Christian Nauta #3975, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.173.61)
ideen var at karossen skulle gå til slut på baghjul, ved godt at man skulle lave en skærmforlænger/stænkklapper til offentlig vej.
Index
33974: sv: sv: sv: defender karos på rr undervogn (18-04-2006 06:09:08) (svar på 33971)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Det var samme ide jeg havde med en Light Weight. Det kunne godt være at jeg ville bruge en 90" i stedet for en RR. Kan du ikke bruge en umodificeret RR ramme. Så burde du kunne fåden godkendt uden de store problemer.
Men hvis ikke du allerede har set den omtalte film, så gør det før du går igang. Det er underholdende og lærerigt.

Jakob Edelvold
Index
33993: sv: sv: sv: sv: defender karos på rr undervogn (18-04-2006 19:35:28) (svar på 33974)
christian nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.243.173.61)
har ikke set serien så det må jeg gøre , men det kunne være fint at skære bagenden af men jeg kan forstå det bliver lidt svært her i dk. men ja så må jeg starte med en umodifiseret ramme hvis projektet en dag bliver til noget, og så skulle der gerne portal aksler på men så går det nok først galt i synshallen, hvis jeg så samtidig havde skåret i den.
hilsen Nauta
Index
33996: sv: sv: sv: sv: sv: defender karos på rr undervogn (18-04-2006 19:52:42) (svar på 33993)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Hov Hov.
Hvorfor sagde du ikke med det samme, at det kun var bagenden du ville skære af. Ikke at jeg siger det vil være let at få det godkendt, men jeg tror faktisk godt at det kan lade sig gøre, hvis du kan dokumentere at du ikke har forringet bærende dele eller ændret køreegenskaberne. Det gør man vel teoretisk set ikke hvis man kun skærer bag bagakslen. Du må heller ikke ændre på køreegenskaberne, men det er jo svært at bevise for både dig og synsfolkene.
Med hensyn til portalaksler, så spørg Team Bertelsen hvordan de har fået deres synet. Det har de nok næppe. Her henviser jeg igen til det med køreegenskaberne.
Hvis du vil have portalaksler og et hjul i hvert hjørne, så køb da en Puch Pinzgauer eller en Volvo 303. (så kan du jo se om de er lette at skaffe reservedele til)

Jakob Edelvold
Index
34038: sv: sv: sv: sv: sv: sv: defender karos på rr undervogn (19-04-2006 19:25:18) (svar på 33996)
christian nauta (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 217.157.142.29)
Jep det var bare for at få et hjul i hvert hjørne og lige at have en lidt længere kasse/lad bagpå så der er plads lil lidt mere end "90" og så selvføjgelig at køre som en rr, har tænkt at det kunne være man skulle prøve at sætte portal akslerne på en standart rr og få den godkendt og derefter sætte defender karossen på senere, kunne være man kunne få den fedtet igennem en synshal på den måde.Angående de andre køretøjer du nævner som helt sikkert er helt fine og gode biler er der bare lige det problem at jeg kommer ikke til at køre i andet end noget fra sollihul, med mindre jorden løber tør for l-r, hvor gode konkurenterne end måtte være.
Bevares jeg pelser lige akslerne fra volvoen.
hilsen nauta
Index
34141: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: defender karos på rr undervogn (21-04-2006 21:48:19) (svar på 34038)
Stephen Mortensen #5565, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.72.181.109)
Hej Nauta

Spændende projekt. Har selv tænkt på det. Måske vi skulle "arbejde" list sammen om det?. Så behøver vi heller ikke mødes mørke aftener på langelinie og udveksle RR bagklapper og dadler! ;-)
Har overvejet IKKE at skære bagerste del af RR chassiet, men udnytte det til bag spil montering!!! En RRcC har i forvejen en stejl afgangsvinkel bagtil.

Lad os tage den snak over en kop tår LR outdoor kaffe.

de bedste hilsener
Stephen (nu i 90" Td5)