tilbage

Land Rover Forum  

Index
34231: Mwst. tilbage ved køb i tyskland? (24-04-2006 20:08:38)
Dennis Voxted #3249, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.141.145)
Når man leder efter en bil i Tyskland, f.eks. på mobile.de sker det ind i mellem, (især ved forhandlere) at den tyske moms kan fratrækkes. F.eks. ved import.

Når man som privat person køber en sådan bil, kan man så betale 16% mindre end den skiltede pris? Og sender forhandleren besked til DK at man så skal betale dansk moms? ...eller...???

Da jeg købte bil sidst i tyskland, var der jo ingen der spurgte om momsen var betalt, nu var den så betalt da bilen blev købt af en privat.

Er det forresten nogen der ved hvor villige autoforhandlere er til et nedslag i pris, når man tager bilen til DK og dermed frasiger sig eventuelle garantier?
Index
34236: sv: Mwst. tilbage ved køb i tyskland? (24-04-2006 20:35:39) (svar på 34231)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.196)
Der vil ikke kunne fratrækkes tysk moms medmindre man er momsregistreret i DK.
Ved export frafalder evt. garanti ikke, medmindre det udtrykkelig står skrevet, at bilen er solgt en gros, til export og uden nogen form for garanti.
Index
34237: sv: sv: Mwst. tilbage ved køb i tyskland? (24-04-2006 20:42:22) (svar på 34236)
Dennis Voxted #3249, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.141.145)
En tysker kan godt købe en vare i DK uden moms, men skal (med fordel) betale tysk moms. Det behøver han da ikke være moms reg. for.

Jeg ved at evt. garantier ikke per automatik bortfalder ved export, men min spørgsmål går på om de at villige til prisnedslag mod at man som køber fra andet land fraviger muligheden for garantier?
Index
34238: sv: Mwst. tilbage ved køb i tyskland? (24-04-2006 20:46:41) (svar på 34231)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
Hvis du er momsregistreret i DK, kan den udenlandske forhandler sælge dig bilen uden moms. Så skal du bare betale den danske moms på 25% i stedet for den tyske på 16%, idet han er pligtig at meddele det danske momsuvæsen at du har købt bilen uden moms.
Jeg vil på det meget kraftigste advare dig mod at fifle med disse sager. Så må du hellere gå ud og slå en gammel dame ned og frarøve hende hendes sparepenge. Det straffes du ikke nær så meget for.
Jeg ville nok undlade begge dele.

Du skal hellere hæfte dig ved, når de skriver "Verhandlungsbasis". Så er de åbne for et bud også fordi de slipper for garanti, tror de. Den tyske købelovs bestemmelsewr gælder alligevel, men er nok en smule svær at håndhæve og forfægte her fra DK.

Tyske bilsælgeres moral og samvittighed ligger ikke højere end tilsvarende danske og amerikanske kolleger af den uldne slags. Prøv lige at se, hvor mange firmaer, der fører sig frem med speedometerservice i det prøjsiske.
Er det ikke forunderligt så mange enker på 90 år, der køber nye, dyre biler og kun bruger dem ganske sporadisk og kun om sommeren???????