tilbage

Land Rover Forum  

Index
34806: Rustfri tank (12-05-2006 17:27:57)
Christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.123.28)
Hej

Har overvejet at få en smed til at fremstille en større rustfri tank til en Defender, er der nogen der har prøvet det samme og en ide om hvad sådan noget kan koste?

Mvh Christian
Index
34807: sv: Rustfri tank (12-05-2006 18:43:24) (svar på 34806)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.171.28)
Jeg mener det var Hartley som havde rustfri tanke i produktion, prøve at kontakte ham.
Nu opererer jeg i Norge, så frakten gør det hele upraktisk mht levering i DK, men jeg (RiR, se www.klejnsmed.nu ) vil nok påtage mig at lave en tank efter mål & ønske, for 4 - 5 tusind, + moms.
Jeg håber at Webmasteren forstår at dette er ikke selv reklame, da jeg alligevel ikke er leveringsdygtig for klubbens medlemer. Når man er dog "i faget" så har man måske et grundlag for at give en ca pris, som burde gælde i Danmark også! Hilsen fra en tropisk varm Norge, David.
Index
34809: sv: Rustfri tank (12-05-2006 19:39:22) (svar på 34806)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.159.72)
Hvad type Defender taler vi om 90", 110" eller måske 130 " ?
Til en 110" kan man købe en ekstratank, som monteres foran baghjulene oppe i kassen. Det skulle give ca 45 - 50 l mere brændstof.
Index
34810: sv: sv: Rustfri tank (12-05-2006 19:49:06) (svar på 34809)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Jeg har sådan en, dog ikke i rustfri. Den tager ca. 55 liter. For mig betyder det ikke så meget, om den er rustfri, for udvendigt beskytter undervognsbehandlingen, som jeg til enhvertid vil anbefale, og indvendig beskytter dieselen.
Desuden har jeg en ekstra stor tank i stedet for den originale. Den er på 120 liter og rager ca 70-80 mm. ned under vangerne. Det betyder ikke så meget hvis man har anhængertræk da det så beskytter tanken, men det er ikke så smart hvis man tager trækket af i forbindelse med terrænkørsel.
Skal tanke egentlig ikke være godkendte?


MVH. Jakob Edelvold, Defender 110" 300TDI
Index
34814: sv: sv: sv: Rustfri tank (12-05-2006 22:51:50) (svar på 34810)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.91.164.49)
og hvad hjælper alt dette så, hvis benzin/dieselkortet stopper påfyldningen ved kr. 750,-??? :-)
Index
34815: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (13-05-2006 00:16:44) (svar på 34814)
Christian (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.123.28)
4-5 k plus moms for en ekstra tank det var da alt andet end lige mange penge, nogen der vil betale så meget for sådan en?
Hvad med en i plastic, noget man kan få?
Index
34819: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (13-05-2006 06:22:01) (svar på 34814)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.160.154)
Tjah, mit tankkort stopper altså ikke ved 750,- DKK... og ekstra tanke er først aktuelle, hvis man skal køre rigtigt langt og ofte. På ekspeditioner er det meget fornuftigt. For at futte rundt i Europa er der slet ikke behov for den slags installationer og der er sjældent over 200 km til nærmeste tankmulighed.
Men har du brændstof til den 'rigtige' pris og suser meget rundt i lande, hvor dieselen er to-tre kroner dyrere end herhjemme, så er det ikke ad vejen, at tænke på ekstrtanke...
Index
34820: sv: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (13-05-2006 07:23:55) (svar på 34819)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Hej Paul.

Mit tankkort dækker for eksempel ikke hos Shell i Botswana. Ekstra tanke kan være en fordel når man holder i Maun og skal et smut rundt om Okavango Deltaet.
Min 55 liters ekstra tank kostede mig ca. 2000 kr, man den er også lavet af en sydafrikansk Land Rover freak.
Derfor spurgte jeg om ekstra tanke skal være godkendte. Ved du det?
Jeg har nemlig pillet min af fordi jeg var i tvivl.

Hilsen Jakob Edelvold.
Index
34828: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (13-05-2006 17:14:25) (svar på 34820)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.23.101)
Jeg kørte selv engang rundt med en rustfri hjemmebygget (af en smed). De var tydeligt at den var hjemmelavet, da den var mere retangulær med skarpere hjørner. Den var til syn flere gange uden bemærkninger.
Index
34831: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (13-05-2006 22:39:53) (svar på 34820)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.8)
Heya safari udenni, Jakob !

Vi er jo enige i, at ekstratanke er noget, som er fornuftig at montere, når man skal ud på ture, hvor der vitterligt er langt til nærmeste tank...

Brændstofbeholdere skal følge de i detailforskrifterne 7.02.001 anførte betingelser: de skal være af et ikke brændbart materiale, som ikke tæres af brændstoffet...

Er er kommet nogle nye regler omkring tanke, idet der ikke må monteres ekstratanke uden at køretøjet bliver fremstillet til syn. Ekstratanke anses idag for en kontruktionel ændring...

Jeg har dog ikke kunne læse mig til, hvor skæringsdatoen ligger...
Index
34923: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (15-05-2006 15:06:10) (svar på 34831)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Vil det så sige at jeg faktisk ikke må tage min ekstra tank af og på som jeg gør nu?
Jeg tror aldrig jeg har haft den på til syn.

Hilsen Jakob Edelvold

PS Hvad betyder det du har skrevet på Kiswahili?
Jeg kender kun det midterste ord.
Index
34935: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rustfri tank (15-05-2006 20:50:49) (svar på 34923)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.79.222)
jeg tror ikke det er kiswahili det er snarer sønder jydsk :)
Lars/Biltris