34881:
sv: sv: sv: Batteri størrelse til en serie 2a 6cyl (14-05-2006 19:42:25) (svar på
34877)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (
ip-adr: 83.91.164.49)
Jeg kender det, man vil så gerne lige prøve, hvad der dur inden man skiller hele baduljen ad.
Hvis toppakningen er gået blæser motoren kompression ud i kølevandet og giver bobler, men nogen gange først synligt ved belastning. Nu er der nok nogen der river hovedet af mig med det næste jeg skriver!!!!!!!!!
Prøv med varm motor at belaste motoren ved at sætte den i 4. gear, aktiver noget virksomt bremseudstyr, og forsøg at kvæle motoren, med gode omdrejninger, ved at koble forsigtigt til. Ved denne brutale metode kan man holde øje med hvad der sker i køleren med aftaget låg. Vælter vandet op, har toppakningen kendt sine bedste dage. (og ja, det er brutalt, men det er det også at sætte et tungt læs igang!)
Prøv at tage tændrørene ud og kør motoren på starteren for at se, om der kommer fluidum op af tændrørshullerne.
Tak du din Herre og Skaber for den knækkede sikkerhedsstift. Det husker jeg ikke mit håndsving havde på den 109" 6-cyl jeg havde. Den kunne godt give mig et rap over tommelen.
Af med strømfordeleren og få den stilleskrue løsnet. Har selv lige netop i dag været ved at renovere en tilsvarende 6-cyl. fordeler. Det er en gedigen sag, som ved lidt tålmodighed lader sig overtale til fortsat god funktion, med udskiftelige lejer osv.
Du kan jo også løsne fordeleren ved "roden" eller spænderingen, der sidder omkring roden, og så få den løsnet og drejet. Det kan sidde utroligt meget fast, men der er en vej frem
mvh
Knud,
med alt, alt for mange ting der skal pilles i !!! :-)