tilbage

Land Rover Forum  

Index
35320: temperatur- og brændstofmåler (27-05-2006 23:40:30)
Morten Clausen #7286, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.6.29)
Hej,

Jeg har en 109” ex-mili fra 1983 med en 2,25L motor, som er begyndt at opføre sig lidt mærkeligt og inden jeg begynder at splitte for meget af, vil jeg gerne høre om der er nogle har en ide til hvad der kan være galt.

Det startede med at nålen som viser temperaturen begynde at ligge i underkanten af det røde felt, hvilket den i øvrigt gør ret hurtigt. Men når jeg kontroller motorer efter en køretur, hvor nålen kommer op i det røde felt, synes jeg ikke at den er specielt varm. Nu er brændstofmåler begyndt at opføre sig mærkelig og viser konstant en tom tank.

Kan dette have nogle sammenhæng og hvis det har det, hvor vil så I mene at fejlen ligger?

Med venlig hilsen

Morten Clausen
Index
35321: sv: temperatur- og brændstofmåler (28-05-2006 00:41:34) (svar på 35320)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Morten,

Det lyder som om det kunne være den lille strømregulator dims som sidder bag på instrumentet som er stået af.

Mvh
Michael
Index
35324: sv: temperatur- og brændstofmåler (28-05-2006 07:41:52) (svar på 35320)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Fik du lavet motoren, og hvad var der galt?
Viser tankmåleren tom ligemeget hvilken tank du kører på?
Så er fejlen sikkert som Michael skriver. Check alle forbindelser. Min temp. måler har iøvrigt også altid ligget lige under det røde felt. Bilen virker på ingen måde for varm og jeg tilskriver problemet Lucas.
Vh. Ole, 3338
Index
35329: sv: temperatur- og brændstofmåler (28-05-2006 13:10:56) (svar på 35320)
Poul-Erik Andersen #0097, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.131.5)
det lyder til at stikket ovenpå varmeføleren ude i motorrummet. stikket sidder løst på føler,ang: tankmåler begge måler får strøm fra en svitz. der sidder bag på dit instrumentbrædt, dette er en modstand og du må ike sætte strøm til den uden der er stelforbindelse for så brænder den af.Prøv at tage stikket af og sæt det over til stel med tændingpå så skal den gå helt op i det røde felt og gør den det er instrumentet iorden, lige så med tankmåler,evt: løseforbindelser i stik.

Med L-R hilsen
Poul-Erik Andersen 0097
Index
35352: sv: temperatur- og brændstofmåler (28-05-2006 20:43:58) (svar på 35320)
Morten Clausen #7286, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.6.29)
Hej,

Tak for Jeres svar.

Jeg har desværre ikke haft så meget tid til at undersøge så meget i denne weekend og de næste par dage har jeg heller ikke mulighed for det. Dog har jeg undersøgt lidt:

Det er kun på hovedtanken at der er problemet med at den viser en tom tank, når jeg slår over på reservetanken virker den upåklageligt. Jeg bemærkede i dag, da var ude og køre på en ujævn vej at måleren for hovedtanken virkede i omkring 2 sekunder, for derefter at vise tom tank igen. Så det kunne tyde på en løs forbindelse et sted.

Jeg har undersøgt om stikket til varmesensoren sad løs ude i motorrummet, hvilket jeg synes det gjorde så fik det strammede, men på en efterfølgende køretur kunne jeg desværre konstatere, at det ikke var det som var fejlen. Kan varmesensoren med tiden blive ustabil og begynde at vise en lidt højere temperatur?

Med venlig hilsen

Morten Clausen
Index
35363: sv: sv: temperatur- og brændstofmåler (29-05-2006 07:38:46) (svar på 35352)
Steen Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.217.179)
Hej Morten

Har du mok vand på motoren, det du skriver kan tyde på for lidt vand. Temp. sensoren sidder oven på motoren, og hvis vandet ikke kan nå den, anden når det skvulper, så har vi dine symptomer.

88'er hilsner Steen