tilbage

Land Rover Forum  

Index
35317: stikaksler til RRC (27-05-2006 19:44:14)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.51.89.138)
Hej jeg har en RRC fra 83, som skal monteres med ARB difflocker, med 24 stråler i det bagerste differentiale( opgradering). Jeg har fået at vide at, man kan bruge aksler fra en disco af nyre årgang, men hvornår kom discoveryen med 24 stråler og er der nogle som har erfaring med ovnenævnte og som måske ved hvor jeg kan få fat i nogle brugte aksler.

Venlig hilsen
Anders
Index
35319: sv: stikaksler til RRC (27-05-2006 19:59:46) (svar på 35317)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Anders

Jeg kan ikke umiddelbart svare på dit spørgsmål om Discovery aksler. Men om dit projekt vil jeg generelt sige, at hvis du monterer en ARB-airlocker på bagakslen på en RRC, så bør du også ofre det ekstra det koster at anskaffe nogle stærkere aksler der kan holde til brug af en ARB.
Jeg kan stærkt anbefale Maxi-drive, de er ikke gratis, men de holder.
Inden jeg monterede dem på min egen RRC har jeg skiftet adskillige knækkede aksler, men efter jeg skiftede alle aksler til Maxi-drive har jeg endnu tilgode at knække en.

Mvh Benny #2711
Index
35326: sv: sv: stikaksler til RRC (28-05-2006 09:55:39) (svar på 35319)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.186.42)
Hej Benny Der er sjældent noget der er gratis her i livet. :-)hvad koster de, og er de lige til at montere uden at skifte stub aksel.

Mvh Anders
Index
35345: sv: sv: sv: stikaksler til RRC (28-05-2006 17:27:26) (svar på 35326)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Anders

Mht. til priser, er det bedst at spørge efter den aktuelle dagspris hos en af dem der handler med dem, men jeg mener det er omkring 8000 for det der skal bruges til en bagaksel og lidt mindre til en foraksel (der skal ikke skiftes flanger foran).

Det er alt sammen let at skifte hvis du har lidt teknisk snilde. Det sværeste er at skifte dem foran, fordi du skal have hele navet og CV-joint ud for at komme til akslen.
Regn med en time pr. forhjul og 20 min pr baghjul. Selvfølgelig forudsat at der ikke går noget galt i operationen (bolte i caliber der ikke kan løsnens, bremserør der knækker, stråler der passer stramt sammen og lign.).

Hvis du har originale alu.fælge på din RRC, så skal de tilpasses de nye flanger på baghjulene. Brug en skarpslebet mejsel og fjern forsigtigt de 2 mm af godset der går på det nye nav.

God fornøjelse med operationen hvis du går igang.

mvh. Benny #2711