tilbage

Land Rover Forum  

Index
35395: Afdækning af styrerelæ på ramme ved sandblæsning (30-05-2006 15:18:37)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 192.38.113.212)
Jeg har ikke taget styrerelæet ud af rammen på min 88´er, efter at have læst diverse skrækhistorier her på forum om hvor meget sådan et kan gro fast.

Men nu, hvor jeg gerne vil have sandblæst rammen, er det så nødvendigt at afdække hele relæet (og er det iøvrigt praktisk muligt)? Eller er det tæt nok i sig selv?

Bare så jeg ikke udsætter den sårbare indmad for et flydende slibemiddel, hver gang jeg efterfølgende ønsker at ændre retning på mit køretøj?

RH Niels 6803/reg øsj
Index
35397: sv: Afdækning af styrerelæ på ramme ved sandblæsning (30-05-2006 16:00:44) (svar på 35395)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.147.34)
Hej Niels Kristian.

Det lyder på din forrige mail, som du har skilt bilen helt ad. Hvis du har det, og der ikke er skiftet hjælpestyrehus siden bilen blev født, ville jeg helt klart sætte et nyt i. Problemerne med at få det ud, er ikke så store, når du kan komme til det hele...
Hvis ikke du skifter det (men på et senere tidspunkt, når du ikke kan komme til), så tror jeg at det er en god ide at smøre det godt ind i tyk tectyl eller lignende, da sandblæsere plejer at gøre opmærksom på at de ikke kan sandblæse slige sager væk.....

Lad os høre hvordan det går!

Mvh.
Verner DL-RK 451 og
http://www.serie3.109-serie3.dk/
Index
35398: sv: sv: Afdækning af styrerelæ på ramme ved sandblæsning (30-05-2006 16:15:46) (svar på 35397)
Niels Kristian Petersen #6803, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 192.38.113.212)
Hej Verner

Det er helt korrekt, det er den store renovering mit projekt er ved at undergå, så bilen er helt adskildt.

Men inden det kom så vidt kunne jeg konstatere at der praktisk taget ikke var slup i styretøjet overhovedet, så hjælpestyrehuset burde være i god stand. Men hos Paddock så jeg det lige til £30, så det er selvsagt ikke nogen herregård at gøre det alligevel. Men når nu det ikke trænger.....det er ikke fordi jeg ligefrem står og MANGLER ting at udskifte på den bil!!

Under alle omstændigheder vender jeg tilbage med en afslutning på denne tråd, når jeg ved hvad (og hvordan!) resultatet blev - jeg har flere uafsluttede herinde.

RH Niels